Corporate Publishing – nowe możliwości w Internecie

Corporate Publishing – nowe możliwości w Internecie

Firmy od dawna starają się prowadzić aktywną komunikację z dostawcami, partnerami i klientami. Dostarczają im atrakcyjnych treści w różnych formach. Internet w tym względzie stworzył nowe możliwości, nie tylko w zakresie produkcji, ale także dystrybucji. To doskonałe narzędzie do kreowania wizerunku i budowy siły marki.

Content Publishing

Większość firm prowadzi aktywną działalność w tym obszarze. Od lat wydają drukowane gazetki oraz tworzą własne kanały radiowe i telewizyjne. Można powiedzieć, że obecnie Content Publishing polega na kompleksowym przekazywaniu informacji o firmie różnymi kanałami (offline, online, mobile) do wszystkich grup docelowych (pracownicy, dostawcy, kooperanci, handlowcy, akcjonariusze i klienci). Najczęściej używane narzędzia w tym zakresie:

  • materiały drukowane (gazetki skierowane do klientów, biuletyny pracownicze i czasopisma dla akcjonariuszy),
  • książki korporacyjne (raporty roczne, atlasy, poradniki branżowe),
  • materiały video (programy informacyjne, wizerunkowe i szkoleniowe) rozpowszechniane na łamach własnych kanałów telewizyjnych lub zewnętrznych nadawców),
  • audycje radiowe (podcasty, poradniki) dostępne w Internecie i Intranecie.

Do niedawna z większości form komunikacji mogły skorzystać tylko największe firmy. Prowadzenie własnej stacji telewizyjnej jest bardzo kosztowne, już sama produkcja materiałów filmowych wiąże się z ogromnymi wydatkami. Drobni przedsiębiorcy nie zawsze mogą sobie pozwolić na druk gazet i ich dystrybucję. Nowe technologie, w głównej mierze rozwój Internetu, stworzyły nowe możliwości w zakresie produkcji i rozpowszechniania treści korporacyjnych.

Wiarygodność i atrakcyjność

Korporacyjne treści cieszą się ogromną popularnością. Na przykład Barca TV może liczyć na uwagę ogromnej widowni, nie tylko w samej Hiszpanii. Klub we własnym kanale publikuje ciekawe materiały z życia klubu, od meczów ligowych i pucharowych, po relacje z treningów i wyjazdów, a na wywiadach z władzami i piłkarzami kończąc. Tak fascynującego contentu kibice nie znajdą w żadnym innym miejscu, zarówno pod względem formy, jak i treści. Magazyny konsumenckie do tematu podchodzą równie bardzo szeroko, można w nich znaleźć nie tylko wiadomości związane stricte z produktami firmy, ale także z trendami panującymi na rynku. Wiele z nich pod względem atrakcyjności może konkurować z klasycznymi magazynami lifestyle.

W ciągi wielu lat rozwijania tej formy komunikacji, powstała nawet nowa specjalizacja – dziennikarstwo korporacyjne. Dzięki temu, że czasopisma i audycje są tworzone przez profesjonalistów, to ich konsumpcja daje pewien rodzaj przyjemności. To właśnie jeden z czynników skuteczności tego rodzaju komunikacji. Drugi wynika z rzetelności publikowanych tą drogą treści. Odbiorcy mają pewność, że każda wiadomość jest wiarygodna, pochodzi od władz spółki. Oba te elementy decydują o wysokim stopniu skuteczności działań w zakresie Content Publishing. Trzeba także pamiętać, że język publikacji powinien być zawsze dostosowany do grupy docelowej. W raportach rocznych dominuje branżowy żargon, zaś w gazetkach skierowanych do klientów i partnerów obowiązuje nieco mniej oficjalna forma. Corporate Publishing to działalność prowadzona głównie przy pomocy własnych kanałów dystrybucji. Tego rodzaju rozwiązanie pozwala nie tylko w pełni czuwać nad przekazywanymi informacjami, ale także zoptymalizować koszty dystrybucji.

Cele Corporate Publishing

Corporate Publishing należy do obowiązkowego arsenału narzędzi wykorzystywanych w komunikacji marketingowej przez firmy. Przy pomocy tego rodzaju działań można:

  • wykreować pożądany wizerunek,
  • zbudować siłę marki,
  • stworzyć emocjonalną wspólnotę z naszymi akcjonariuszami, dostawcami, kooperantami, pracownikami i klientami,
  • zintegrować pracowników wobec wspólnych celów,
  • edukować i motywować personel przez nagradzanie (na przykład poprzez pokazywanie pracowników, którzy przykładają się do pracy ponadprzeciętnie oraz biorą udział we wdrażaniu innowacji).

Monitorowanie efektów

Działania z zakresu Content Publishing zawsze wiążą się z pewnymi kosztami. W celu optymalizacji wydatków należy stale monitorować publikowane treści oraz kanały dystrybucji. Internet w tym względzie daje nowe możliwości. Instrumenty do monitorowanie konsumpcji treści w sieci są o wiele precyzyjniejsze, niż te używane dotychczas w przypadku telewizji. Trudniej zaś ocenić, czy udało się w pełni zrealizować postawiony cel (najczęściej chodzi o wzrost sprzedaży i postrzeganie marki). W tym zakresie potrzeba wypracowania profesjonalnego instrumentarium. Jednakże trzeba pamiętać, że monitorowanie jakichkolwiek działań zawsze narażone jest na pewnego rodzaju „bojkot” pracowników za nie odpowiedzialnych. W przypadku małej efektywności, należałoby poważnie zastanowić się nad kontynuacją i istnieniem całego działu w firmie.

Podsumowanie

Dla największych koncernów aktywna działalność w obszarze Corporate Publishing to oznaka siły i prestiżu. Ponadto pewien wyraz szacunku wobec wszystkich osób związanych z firmę. Rzetelne informowanie swoich partnerów traktują jako obowiązek.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Twitter – zasady publikowania komunikatów w marketingu
Next Wirusowe treści – jak tworzyć, aby odnieść sukces

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Copywriting w Internecie – sztuka czy tylko profesja?

Copywriting to tworzenie intrygujących tekstów i sloganów. Do niedawna to zajęcie nosiło wszelkie znamiona sztuki. Najwybitniejszymi twórcami znanych na całym świecie haseł byli najczęściej poeci i pisarze. Obecnie, w wyniku

Social media 0 Comments

Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie

Influencer marketing to nie tylko w Polsce, ale i na świecie szybko rosnąca branża, a tzw. ekonomia twórców jest w tej chwili jednym z motorów napędowych dla mediów społecznościowych. Prognozy firmy analitycznej Research and Markets przewidują,

Blog korporacyjny w Content Marketingu – jak zwiększyć skuteczność oddziaływania

Wiele firm wskazuje, że w dobie serwisów społecznościowych blogi korporacyjne straciły swą siłę oddziaływania. To nieuprawniona konstatacja. Wydaje się, że dalej mają ogromną skuteczność, o ile prezentowane tam treści są

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź