Wirtualna centrala a personalizacja obsługi klienta

Wirtualna centrala a personalizacja obsługi klienta

Zbieranie danych na temat klientów jest powszechną praktyką  w call center. Firmy przetwarzają i przechowują informacje, które pomagają lepiej dostosować sposób obsługi i zwiększyć zadowolenie konsumentów. Wirtualna centrala telefoniczna pozwala wykorzystywać dane na temat klientów i przekładać je na korzyści zarówno nich samych, jak i firmy. 

System identyfikacji klienta i personalizacja komunikacji

Technologia wirtualnej centrali pozwala rozpoznawać klientów. System do contact center zidentyfikuje numer dzwoniącego i wyświetli konsultantowi, kto wykonuje połączenie. Zdecydowanie przyjemniej usłyszeć w słuchawce „Dzień dobry, Pani Julio”, niż zwykłe „Witam”. Identyfikacja numeru niesie za sobą także inne korzyści. Konsultant jeszcze przed odebraniem telefonu zobaczy na ekranie wszystkie najważniejsze informacje na temat dzwoniącego oraz historię jego kontaktów. Pomaga to konsultantowi w szybkim rozpoznaniu sprawy i znacznie ułatwia interakcję z klientem. Osoba dzwoniąca na infolinię z pewnością doceni personalne podejście i znajomość tematu przez agenta. 

Routing połączeń

Istotnym elementem w każdej nowoczesnej wirtualnej centrali jest routing połączeń. Ta funkcjonalność pozwala zoptymalizować ścieżki przekierowań. Dzięki tej funkcji możesz automatyzować proces łączenia konkretnych klientów z poszczególnymi konsultantami. Czemu to służy? Dzięki połączeniu wymagającego klienta z najbardziej doświadczonym konsultantem, masz możliwość sprostać największym wymaganiom dzwoniących.  Ponadto routing przydaje się także chociażby w przypadku połączeń zza granicy. Dzięki rozpoznaniu numeru, system automatycznie przekaże połączenie do konsultanta z odpowiednimi kompetencjami językowymi. 

IVR

Poprawnie skonfigurowane drzewo IVR to połowa sukcesu. Dzięki niemu klient na pewno trafi w odpowiednie miejsce i doceni profesjonalne podejście do jego obsługi. Warto skupić się na dobrym rozplanowaniu wyboru wątków na infolinii oraz dopasowaniu do nich konsultantów o odpowiednich kompetencjach. System IVR w wirtualnej centrali zagwarantuje sprawną i w pełni merytoryczną obsługę klienta, co pozytywnie przełoży się na wizerunek firmy.

Wielokanałowość wirtualnej centrali

Omnichannel, czyli komunikacja z klientem w wielu kanałach jest jednym z najważniejszych elementów nowoczesnych systemów contact center. Możliwość obsługi wielu kanałów kontaktu jednocześnie jest istotna zarówno dla firm, jak i dla klientów. Z perspektywy konsumenta bardzo istotne jest to, żeby niezależnie od tego, czy dzwoni, czy porozumiewa się przez komunikator, czy wysyła maila, zawsze był obsługiwany w ten sam sposób. Wielokanałowość to właśnie umożliwia. Konsultant za każdym razem jest powiadamiany o wszystkich dotychczasowych interakcjach klienta, niezależnie od kanału kontaktu, który został wykorzystany. Omnichannel zapewnia utrzymanie wysokiego poziomu customer service, a firmie daje pewność, że docierają do niej wszystkie, bez wyjątku, informacje przesyłane przez klientów.

Previous Jaki grzejnik wybrać do pomieszczenia gospodarczego
Next Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w e-commerce

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Świat XXI wieku – firma w „chmurze”

Od dawien dawna marzeniem teoretyków zarządzania jest, jeśli nie całkowite to przynajmniej częściowe, przeniesienie firm do sieciowej rzeczywistości. Rozwój mobilnego Internetu oraz nowych technologii związanych z wirtualnymi dyskami pozwala tę

Trendy 0 Comments

Oczy a komputer – jak je chronić?

Komputer będzie nam towarzyszył praktycznie w każdym dniu pracy. Praca przed komputerem to również duże wyzwanie dla naszych oczu. Osoby, które muszą spędzać przy komputerze wiele czasu mogą mieć problem

Trendy 0 Comments

SEO 2105: Wartościowe treści i linki dalej królują

Pomimo dwukrotnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google w roku 2015, niezmiennie wartościowe treści i odnośniki prowadzące do pozycjonowanej strony mają największe znaczenie przy ustalaniu pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Zmiany,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź