2016: Nadchodzące trendy w e-commerce

2016: Nadchodzące trendy w e-commerce

Branża e-commerce zmienia się nieustanie, nie tylko za sprawą rozwoju nowych technologii, ale także stale rosnących oczekiwań klientów. Rok 2016 może nie będzie przełomowy, ale zapewne pewne nowe trendy odcisną swe piętno na elektronicznym biznesie. Jeśli chcesz wiedzieć co nas czeka w handlu online to zajrzyj do naszego artykułu – prezentujemy 5 najgorętszych trendów, które zdominują e-commerce w 2016 roku.

W branży e-commerce, podobnie jak w życiu, pewne trendy odchodzą, pewne przychodzą. Niektóre z nich są krótkotrwałe, inne zaś przez długi okres będą dominować i wyznaczać drogi rozwoju. Wydaje się jednak, że w nadchodzącym roku będziemy mieli do czynienia z trendami, które będą ważne nie tylko dla małych i średnich firm, ale dla całego handlu, tego internetowego i stacjonarnego.

E-commerce z zmienia klientów

Do niedawna klienci, wobec wszystkich kanałów sprzedaży jednego przedsiębiorstwa (sieci handlowej)  mieli identyczne oczekiwania. Dziś coraz częściej zaczynają rozumieć, że każdy kanał sprzedaży jest indywidualnie obsługiwany i rządzi się własnymi prawami. Tak naprawdę to całkiem oddzielne firmy, które czasem łączy tylko marka. Ta zmiana świadomości jest wynikiem edukacji konsumenckiej prowadzonej przez firmy na różnych płaszczyznach. Dzięki temu, klienci mają świadomość, że w Internecie mogą kupić taniej. A wszystko to za sprawą  niższych kosztów funkcjonowania i obsługi. Sklepy stacjonarne, nawet te działające pod jednym szyldem, tak atrakcyjnych warunków nie mogą im zaoferować. Standardem stało się, że najbardziej intratną ofertę klienci oczywiście znajdą online, nieco mniej gdy zgłoszą się na infolinię, zaś te bez większych rabatów w stacjonarnym biurze obsługi klienta. Ta sytuacja jest już akceptowana przez większość klientów, co implikuje fakt, że osoby wybierające zakupy w sieci oczekują, że zaprezentowana tam propozycja produktów będzie się odznaczała nie tylko najwyższą jakością, ale także konkurencyjną ceną.

E–commerce – symbioza świata online i offline.

Powszechnie się wskazuje, że dochody sklepów stacjonarnych, na skutek rozwoju branży e-commerce, stale się zmniejszają. Czasem się nawet mówi, że stały się salonami wystawowymi dla klientów online. Jeśli już do nich zaglądają, to tylko po to, aby obejrzeć wymarzony produkt a zakupu dokonać w sieci. Jednak tak nie musi być, jeśli firma zrozumie, że potrzeby klientów w Internecie i w realu się nieco różnią. Sieć, która dysponuje sklepami w obu przestrzeniach, posiada olbrzymi kapitał. Te dwa kanały sprzedaży powinny być wobec siebie komplementarne, pracować wspólnie na sukces firmy. Trzeba pamiętać, że praktycznie każda marka w swojej grupie klientów ma zarówno miłośników tradycyjnej obsługi, jak i zwolenników zakupów internetowych. Ostatnio coraz więcej sklepów, dotychczas obecnych tylko w wirtualnej orbicie, chcąc pozyskać klientów przyzwyczajonych do klasycznego sposobu robienia zakupów, otwiera swoje stacjonarne odpowiedniki. Oczywiście w większości przypadków są to tylko miejsca, gdzie można złożyć i odebrać zamówienie. Tak między innymi zaczyna działać największa księgarnia internetowa na świecie Amazon (http://www.forbes.pl/styl-zycia/artykul/Technologie/amazon-otwiera-stacjonarny-sklep,24005,1). Dzięki takim punktom, sklepy internetowe zapewne zyskają nowych klientów. Na taką koegzystencję są skazane sklepy offline i online.

Otoczenie w sieci ma znaczenie

Sklepy internetowe, które będą chciały się dalej rozwijać, będą musiały stworzyć wokół siebie cały ekosystem (blogi, strony tematyczne, strony z recenzjami, itp.) oraz podjąć współpracę z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi (już dzisiaj wiele sklepów internetowych współpracuje z Allegro). Ciekawą propozycją w tym względzie jest integracja sklepów internetowych działających na platformie IAI-Shop.com z Amazon Marketplace (to jeden z największych kanałów sprzedaży w sieci). Dzięki współpracy, oferowane produkty we własnym sklepie mogą być dostępne dla milionów użytkowników Amazon. Dzięki integracji sklep staje się częścią katalogu produktów oferowanych przez tego renomowanego sprzedawcę, jakim jest niewątpliwie Amazon. Wykorzystując siłę rynkową potentata można znacząco powiększyć zasięg. Obecnie właściwie standardem jest współpraca sklepów internetowych z porównywa rkami cen.

Niewierni klienci

Wielu handlowców wskazuje, że współcześnie klienci są coraz mniej lojalni. Nie przywiązują się do konkretnego sklepu, bardziej związani są z markami. Tam gdzie znajdą produkty danego producenta taniej, tam emigrują. Ta niewierność jeszcze bardziej objawia się w sieci. To znacznie utrudnia funkcjonowanie i podnosi koszty. Wiadomo przecież, że pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe, niż utrzymanie starego. Te sklepy, które będą chciały nie tylko podnieść efektywność działania, ale także przetrwać – będą musiały popracować nad utrzymaniem swoich obecnych klientów. To będzie wymagało wprowadzenia pewnych rozwiązań (kupony rabatowe, promocje dla stałych klientów), które dotychczas można było tylko znaleźć u liderów w branży.

Nowe technologie w e-commerce

Wymagania stawiane handlowcom w sieci są coraz wyższe, nie tylko w zakresie jakości i cen, ale także poziomu obsługi. Także konkurencja stale naciska. Aby sprostać tym wszystkim wyzwaniom, firmy w najbliższej przyszłości będą musiały w większym stopniu niż obecnie, zaangażować nowe technologie. Praktycznie powszechne jest już korzystanie z optymalizatora konwersji, którego celem jest uzyskanie maksymalnej liczby konwersji w ramach docelowego kosztu pozyskania (CPA). Narzędzie ma jedną ważną zaletę, nie koncentruje się na kliknięciach ani na wyświetleniach, lecz właśnie na maksymalnym zwiększeniu konwersji. Obecnie personalizacja w e-commerce staje się obowiązującym standardem. Klienci oczekują, że sprzedawcy przedstawią im ofertę, która nie dość, że będzie leżała w ich kręgu zainteresowań, to na dodatek spełni ich indywidualne preferencje.

Podsumowanie

W e-commerce w tak i jak innych dziedzinach życia, kto szybciej dostosuje się do zmian, ten wygra. Poza powyżej zarysowanymi trendami, zapewne ten rok będzie stał jeszcze mocniej niż poprzedni, pod znakiem mobilności. Jak mówi się powszechnie, coraz więcej ruchu będzie mobilnego. I od tego już nie na odwrotu. Te sklepy, które jeszcze tego nie odczuły, zapewne będą musiały zmierzyć się z tym wyzwaniem.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous SEO Mobile – o czym pamiętać i czego unikać przy optymalizacji strony www
Next Content Marketing to coś więcej niż strategia działania. To filozofia.

Może to Ci się spodoba

E-commerce 0 Comments

Specjalna strefa z produktami HP w sklepie ale.pl

Marka HP od wielu lat cieszy się świetną pozycją na rynku elektroniki. Bogate doświadczenie sprawia, że firma może stale oferować solidne rozwiązania dla użytkowników prywatnych i biznesowych. Przy zakupie warto

Content marketing 0 Comments

Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek

Wartościowe treści to istotny sygnał dla klientów, że mają do czynienia z uznaną marką. Wielu ekspertów wskazuje, że to właśnie treści budują markę. Czym jest marketing treści i jak tę

E-commerce 0 Comments

Już 26 proc. Polaków kupuje w sieci przez urządzenia mobilne. To rozwija e-handel

Coraz więcej Polaków robi zakupy w sieci przez smartfony i tablety. W najbliższym czasie ten segment klientów ma szansę stać się siłą napędową rynku e-commerce. Firmy działające na rynku chcą im to ułatwić, oferując

1 Comment

  1. Angelika
    05 października, 11:43 Reply
    W e-commerce bardzo ważnym trendem wydaje się być teraz mobile. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy warto więc mieć na uwadze to, że użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych i coraz chętniej robią też przy ich pomocy zakupy.

Zostaw odpowiedź