Przyjazne UX: Klucz do zwiększenia konwersji w sklepach internetowych

Przyjazne UX: Klucz do zwiększenia konwersji w sklepach internetowych

W dobie rosnącej konkurencji na rynku e-commerce, stworzenie sklepu internetowego, który skutecznie przyciąga i zatrzymuje klientów, jest kluczowe, by odnieść biznesowy sukces. Jednym z najważniejszych aspektów, który bezpośrednio wpływa na zwiększenie sprzedaży, jest przyjazny UX, czyli odpowiednio zaprojektowane doświadczenie użytkownika w zetknięciu z witryną internetową – na przykład sklepu online. Jeśli chcesz zwiększyć konwersję, koniecznie przeczytaj nasz artykuł, w którym pokazujemy jak  kluczowe elementy UX mogą przyczynić się do poprawy wskaźników konwersji w ecommerce.

Personalizacja zakupów

Personalizacja to nie tylko trend w UX; to wręcz konieczność. Klienci oczekują, że doświadczenia zakupowe będą dostosowane do ich potrzeb i preferencji. Wykorzystanie danych o zachowaniu użytkowników na stronie pozwala na prezentowanie spersonalizowanych rekomendacji produktów, co zwiększa szanse na konwersję. Co więcej, istnieje wiele rozwiązań z zakresu marketing automation, które pomagają w osiągnięciu tych celów. Jeśli wiesz, że Twój klient zakupił na przykład ramki do gniazdek elektrycznych, pomóż mu dokonać odpowiedniego wyboru w postaci pasujących włączników czy poprzez wyświetlenie ramki z dopasowanymi produktami.

Optymalizacja procesu checkout

Proces finalizacji zakupu powinien być jak najprostszy i najszybszy. Zbyt skomplikowany lub czasochłonny checkout jest jedną z głównych przyczyn porzucania koszyków zakupowych. Upewnij się, że Twój sklep oferuje intuicyjny interfejs, minimalizuje liczbę wymaganych kroków oraz umożliwia płatności jednym kliknięciem. Unikaj przede wszystkim rozpraszających uwagę pop-up’ów, czyli wyskakujących okienek z zapisem do newslettera, oferujących rabaty, kluby lojalnościowe czy ankiety satysfakcji zakupowej – to dobry pomysł, ale nigdy na etapie finalizacji koszyka.

Responsywność i dostępność mobilna

W erze smartfonów dostępność mobilna strony to podstawa. Obecnie projektowanie strony internetowej zaczyna się nawet od widoku mobile, ponieważ wiele raportów e-commerce podkreśla, że zdecydowana większość respondentów (ponad 90% w przypadku osób do 24 roku życia) robi zakupy online za pomocą smartfona. Sklep internetowy musi więc być responsywny, czyli poprawnie wyświetlać się i funkcjonować na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy cenią sobie możliwość szybkiego i wygodnego dokonywania zakupów z poziomu telefonu, dlatego warto zadbać o odpowiednie zaprojektowanie zwłaszcza elementów klikalnych.

Szybkość ładowania strony

Cierpliwość użytkowników internetu jest ograniczona, podobnie jak robotów Google’a, które mogą sprawić, że wyniki organiczne danej strony internetowej będą zdecydowanie niżej względem konkurencji, jeśli ładowanie się elementów witryny wczytywanych z serwera będzie powolne. Nie mówimy jednak teraz jedynie w kontekście SEO, a skupiamy się na doświadczeniu użytkownika. Szybkość ładowania strony ma bezpośredni wpływ na zadowolenie klientów i ich gotowość do dokonania zakupu. Optymalizacja obrazów, wykorzystanie technologii cache oraz odpowiedni hosting, a także porządek w kodzie źródłowym to działania przekładające się na płynne wczytywanie się kolejnych elementów sklepu internetowego.

Wysokiej jakości zdjęcia i wideo

Wizualny aspekt produktów jest decydujący dla klientów dokonujących zakupów online. Wysokiej jakości zdjęcia i filmy produktowe zwiększają zaufanie do oferty i pomagają w podjęciu decyzji zakupowej. Pomagają w optymalizacji oferty i ekspozycji zdjęć produktowych w sklepach internetowych.

Intuicyjna nawigacja i wyszukiwanie

Intuicyjna nawigacja i zaawansowane opcje wyszukiwania ułatwiają klientom znalezienie poszukiwanych produktów. Dobrze zaprojektowany interfejs i logika nawigacyjna to fundament przyjaznego UX. Klient musi mieć możliwość bezproblemowego wyszukiwania różnych produktów po wpisaniu odpowiednich fraz, które zostaną uzupełnione lub zmienione przy zaimplementowanej, inteligentnej podpowiadaczce bazującej na danych ofertowych.

Opinie i recenzje klientów

Zaufanie budujemy na autentyczności. Prezentowanie opinii i recenzji klientów na stronie produktu nie tylko wzmacnia wiarygodność marki, ale również pomaga innym użytkownikom w podjęciu decyzji zakupowej. Warto korzystać z gotowych rozwiązań do oceny produktów lub wdrożyć dedykowane rozwiązania, mając dodatkowo na uwadze wdrożenie danych strukturalnych schema.org review, po to by oceny były widoczne również w wynikach organicznych Google.

Wsparcie klienta i chatbots

Oferowanie szybkiego wsparcia i porad w czasie rzeczywistym przez chatbots lub dział obsługi klienta to sposób na zwiększenie zaufania i poprawę doświadczenia zakupowego klienta. W przypadku ewentualnych problemów z wysyłką lub towarem BOK jest niezbędny. Po stronie UX należy zadbać o to, by klient miał łatwy dostęp do potrzebnej informacji.

Reklama sklepu internetowego w Google

Dobrze zaplanowana i skutecznie zrealizowana reklama sklepu internetowego w Google może znacząco zwiększyć ruch na stronie i poprawić wskaźniki konwersji. Dzięki zaawansowanym technikom targetowania i optymalizacji kampanii, specjaliści Wertui potrafią dotrzeć do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą.

Pozycjonowanie stron

Przyjazne UX w sklepie internetowym to nie tylko trend, ale przede wszystkim konieczność, aby przetrwać i prosperować w konkurencyjnym świecie e-commerce. Inwestycja w doświadczenie użytkownika, od personalizacji oferty, przez optymalizację procesu zakupu, wsparcie klienta i wykorzystanie nowoczesnych technologii, jest kluczem do zwiększenia konwersji.

Współpraca z naszą, doświadczoną agencją marketingu internetowego pozwoli zrealizować te cele, oferując spersonalizowane rozwiązania, które pomogą Twojemu ecommerce wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć więcej zadowolonych klientów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie jest kluczowym elementem strategii marketingowej każdego sklepu internetowego. Jeśli prowadzisz biznes w branży produkcyjnej i zależy ci na lokalnym rozgłosie, warto rozważyć pozycjonowanie stron Busko lub w to miejsce wstawić inną, dowolną miejscowość, w której funkcjonujesz – lokalne strategie SEO mogą pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch na stronie i lepsze wyniki sprzedażowe. Dzięki indywidualnemu podejściu i dostosowaniu strategii do specyfiki Twojego biznesu zapewniamy widoczność w internecie, która jest niezbędna dla sukcesu e-commerce.

Previous Agencja marketingowa - co wziąć pod uwagę przy jej wyborze?

Może to Ci się spodoba

E-commerce 0 Comments

E-sklepy a preferencje polskich i zagranicznych konsumentów

Proces digitalizacji w naszym życiu z pewnością przyspieszył okres pandemii, dzięki czemu w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce – tylko w 2021 roku taki kod sprzedaży internetowej do PKD

E-commerce 0 Comments

Specjalna strefa z produktami HP w sklepie ale.pl

Marka HP od wielu lat cieszy się świetną pozycją na rynku elektroniki. Bogate doświadczenie sprawia, że firma może stale oferować solidne rozwiązania dla użytkowników prywatnych i biznesowych. Przy zakupie warto

E-commerce 0 Comments

Już 26 proc. Polaków kupuje w sieci przez urządzenia mobilne. To rozwija e-handel

Coraz więcej Polaków robi zakupy w sieci przez smartfony i tablety. W najbliższym czasie ten segment klientów ma szansę stać się siłą napędową rynku e-commerce. Firmy działające na rynku chcą im to ułatwić, oferując

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź