Wirusowe treści – jak tworzyć, aby odnieść sukces
Wiele firm w komunikacji marketingowej wykorzystuje viral marketing. W ten sposób rozpowszechnia nie tylko materiały multimedialne, ale także artykuły. Jak przygotować dobry tekst, aby wzbudził zainteresowanie potencjalnych klientów – podpowiadamy w poniższym artykule.
Wirusowy marketing – wykorzystaj potencjał internetowej społeczności
Skuteczność marketingu wirusowego zależy od dwóch czynników. Po pierwsze, przygotowane treści muszą być na tyle ciekawe i intrygujące, aby wzbudzić zainteresowanie internautów. Muszą zawierać jakiś przekaz lub nieść jakieś pozytywne emocje, najczęściej śmiech. Po drugie, należy optymalnie wybrać miejsce wpuszczenia „wirusa”, tak aby szybko się rozprzestrzenił w grupie docelowej naszej firmy. Jednakże należy podkreślić, że oryginalny wirus ma szansę się przebić do szerszej publiczności z każdego miejsca. Pozostaje tylko pytanie jak go przygotować. Zespół BuzzSumo na podstawie analizy milionów artykułów zaprezentował kilka najważniejszych czynników, decydujących o popularności wirusowych treści.
- Długie teksty są częściej udostępniane w serwisach społecznościowych niż krótkie. I to pomimo ogromnej popularności smartfonów. Optymalna długość to ok. 2000 znaków (oczywiście czym więcej tym lepiej, teksty o długości ok. 4000 znaków są częściej polecane niż te o mniejszej objętości). Obszerniejszymi tekstami, które sprawiają wrażenie bardziej przenikliwych – poddających temat wnikliwej analizie, łatwiej zainteresować użytkowników. W tym obszarze panuje niewielka konkurencja. Większość autorów koncentruje się na krótkich notatkach. Ponadto użytkownicy serwisów społecznościowych, chcą się dzielić z innymi nie tylko śmiesznymi memami, ale także intelektualnymi esejami. To ich strategia budowania wizerunku.
- Dużą estymą cieszą się artykuły opatrzone przynajmniej jednym zdjęciem. Są dwukrotnie częściej rozpowszechniane od zwykłych tekstów (trzeba zaznaczyć, że nie oceniano atrakcyjności obrazów, tylko samą obecność w materiale).
- Popularne są wszelkiego rodzaju teksty w formie ponumerowanych zasad czy reguł oraz modne ostatnio infografiki. Z badania wynika, że dziesięć punktów to optymalna liczba, najlepiej przyciągająca uwagę internautów.
- Dużym zainteresowaniem cieszą się szczególnie teksty poradnikowe w stylu Jak to zrobić?, Dlaczego?, Co…? I filmy instruktażowe. Niezależnie od dziedziny, tego rodzaju materiały są nieustannie poszukiwane.
- Wielokrotnie bardziej angażują teksty odwołujące się do pozytywnych emocji. Te intrygujące, rozrywkowe i dowcipne mogą liczyć na większą uwagę, niż historie wywołujące gniew czy smutek. Nikt nie chce znaleźć z rana na Facebooku przygnębiającej informacji, za to chętnie podzieli się ze znajomymi zabawną grafiką.
- Na szerszy oddźwięk wśród społeczności internetowej mogą liczyć teksty, których autorami są znane powszechnie osobowości. Niezależnie czy jest to gwiazda filmowa lub sportowa czy ceniony ekspert w danej branży.
- Wielokrotnie większym zainteresowaniem cieszą się treści, pochodzące z wiarygodnych źródeł. Każdy teksy powinien posiadać krótką stopkę redakcyjną przedstawiającą autora.
- Wykorzystajmy gwiazdę lub lidera opinii do promocji naszych treści. Tekst udostępniony przez osobę wpływową i znaną ma szansę odbić się ogromnym echem w sieci. Wiele osób podzieli się nim tylko dlatego, że zrobił to jego idol.
- Należy promować regularnie stare treści. Według badań największy szum wokół nowych artykułów trwa przez 3 pierwsze dni. Potem zainteresowanie gruntownie spada.
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Content Marketing a dziennikarstwo
Marketing treści to obecnie dominujący trend w komunikacji marek z klientami. Czasem utożsamiany jest z działalnością dziennikarską. Jednak to dwie odmienne dziedziny, które mają diametralnie inne cele. Content Marketing Obecnie
Współpraca z blogerami, czyli o tym, jak internet sprzedaje
Do tego , że blogerzy sprzedają, nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. To tak oczywiste, jak fakt, że ta stosunkowo nowa branża z dnia na dzień stała się najbardziej dochodowym
Wszystko o content marketingu
W dzisiejszych czasach reklama to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa oraz okazja do pozyskania potrzebnych przychodów. Kiedyś mawiano, że firma musi obronić się proponowanymi usługami lub produktami. Niepotrzebny jest rozgłos, bo
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!