E-mail marketing – kilka praktycznych porad

E-mail marketing – kilka praktycznych porad

Pomimo ogromnej popularności serwisów społecznościowych, e-mail to wciąż skuteczny kanał w komunikacji marketingowej. Jednak największy sukces można osiągnąć tworząc spersonalizowane wiadomości. Jak przygotować e-mail, który zostanie odczytany i przyczyni się do zrealizowania postawionego przez firmę celu – podpowiadamy w poniższym tekście.

Ludzie listy piszą

Na świecie codziennie wysyłanych jest ponad 200 miliardów wiadomości. Z badań wynika, że każdy z nas w roku 2015 otrzyma średnio 88 listów elektronicznych dziennie. Oczywiście w przypadku większości odbiorców, przeważająca część to tzw. spam. Właśnie te nieszczęsne reklamy sprawiły, że coraz więcej maili zostaje nieprzeczytanych. Mimo coraz sprawniejszych mechanizmów wyłapujących „śmieciową” korespondencję, wciąż stanowi ona problem. Nie znaczy to jednak, że firmy powinny z tej formy kontaktu zrezygnować. Skuteczność e-mail marketingu zależy nie tylko od liczby wysyłanych wiadomości, ale także (albo głównie) od ich zawartości i poprawnej konstrukcji.

  • HTML – standard wysyłanych wiadomości
      . To sprawdzona metoda, która gwarantuje, że list będzie poprawnie wyświetlony w każdym programie pocztowym (na przykład Gmail nie odczytuje arkuszy styli CSS w nagłówku i stopce). Większość specjalistów od marketingu online wskazuje, że edytor HTML to najczęściej używane narzędzie do tworzenia wiadomości w komunikacji marketingowej. Przy bardziej zaangażowanych projektach warto zdać się na umiejętności programistów.
  • Test A/B
      . Każdy szablon należy przetestować aby był nie tylko dobrze widoczny w każdym programie pocztowym na każdym urządzeniu, ale także pod kątem realizacji postawionych celów. Test można przeprowadzić we własnym zakresie lub przy pomocy jednego z dostępnych w sieci narzędzi.
  • Responsive Email Design
      – to aktualny standard w tworzeniu wiadomości reklamowych. Tak stworzone e-maile będą poprawnie wyświetlane na wszystkich urządzeniach mobilnych. Differenta specifica tego rodzaju komunikatów jest uproszczony układ, przeważnie 1 – 2 kolumnowy, a jego struktura opiera się na tabelach z zastosowaniem atrybutów , szerokości oraz wykorzystania media queries. To gwarantuje lepszy wygląd i przejrzystość, ponadto ułatwia czytanie. Eksperci wskazują, aby nie polegać na gotowych szablonach, warto optymalny wzór (wielkość czcionki – 18 dla tekstu, 22 dla nagłówków, itp.) przygotować w odniesieniu do własnych potrzeb i oczekiwań odbiorców. Według badań ponad połowa użytkowników odczytuje wiadomości na ekranach tabletów i smartfonów.
  • Częstotliwość wysyłania wiadomości
      . Najlepsza rada w tym względzie brzmi: Wysyłaj tak często, jak to konieczne. Eksperci jednak wskazują, że interwały pomiędzy wiadomościami adresaci zawsze odczuwają subiektywnie. Dla kogoś jeden e-mail dziennie od firmy nie stanowi problemu, dla kogoś innego jeden na tydzień będzie już nadużyciem jego czasu i cierpliwości. Z badań wynika, że większą częstotliwość są w stanie zaakceptować odbiorcy wtedy, kiedy e-maile będą spersonalizowane (będą dotyczyły spraw i tematów, które leżą w ich kręgu zainteresowań). Harmonogram rozsyłania poczty promocyjnej powinien być kompatybilny z branżą nadawcy. W dziedzinie FMCG może to być nawet kilka maili dziennie. Musi być także dostosowany do wieku, zainteresowań oraz przyzwyczajeń odbiorcy w kontekście korzystania z Internetu. Wiele osób zaczyna dzień od sprawdzenia poczty, dlatego warto list z aktualną promocją wysłać z samego rana, aby pojawił się na szczycie listy otrzymanych wiadomości.
  • Właściwy temat, nagłówki i tekst
      . Kluczowe informacje w zasięgu wzroku. Ich brak najczęściej prowadzi do skierowania listu do „śmietnika”. Najlepiej list zaadresować do konkretnej osoby, to zwiększy szansę, że zostanie przeczytany. Wiadomość nie powinna być, mówiąc slangiem marketingowców „przegadana”. Zdanie powinny być jasne i krótkie, należy zrezygnować z wszystkich słów wypełniaczy.
  • Monitoring i optymalizacja
      . Efekty e-mail marketingu należy stale kontrolować. W razie konieczności, należy na bieżąco wprowadzać pewne korekty w konstrukcji i treści. Obecnie przy pomocy wielu narzędzi możemy śledzić każdy ruch odbiorcy, czy wiadomość odczytał czy skorzystał z zawartego w treści linka, czy nawet wykonał akcję.

Podsumowanie

Pomimo rozwoju wielu internetowych platform do prowadzenia dialogu z klientami, e-mail to wciąż skuteczny kanał komunikacji marketingowej. Doskonale sprawdzi się nie tylko w podtrzymaniu kontaktu z klientami, ale także w przypadku czasowych i okolicznościowych akcji promocyjnych. Jednak w dobie ogromnego szumu informacyjnego i wciąż obecnego spamu, tylko dobrze przygotowane wiadomości mogą dotrzeć do odbiorcy i zostać przez niego przeczytane. Podstawą efektywności komunikacji z klientami są maksymalnie spersonalizowane (indywidualne podejście z zachowaniem ogólnie panujących zasad kultury osobistej) i wysłane w odpowiednim momencie wiadomości. Ponadto muszą uwzględniać rzeczywiste i aktualne potrzeby odbiorcy.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Optymalizacja treści na YouTube – kilka praktycznych porad
Next 5 najważniejszych elementów w optymalizacji mobilnej strony internetowej

Może to Ci się spodoba

E-mail 0 Comments

Jak zaprojektować skuteczny Newsletter? – kilka praktycznych wskazówek

Newsletter, pomimo nieustannego rozwoju nowych narzędzi wykorzystywanych przez marki w komunikacji marketingowej w Internecie, to wciąż skuteczny i efektywny instrument. Doskonale nadaje się zarówno do prowadzenia bieżącej komunikacji, jak i

E-mail 0 Comments

7 grzechów głównych w e-mail marketingu

E-mail marketing to chyba  jedno z najstarszych narzędzi reklamowych w Internecie. Pomimo upływu czasu i rozwoju nowych technologii, wciąż powszechnie wykorzystywane przez marki w komunikacji z klientami. O czym pamiętać

E-mail 0 Comments

Serwery dedykowane – dla kogo jest to najlepsza opcja?

Serwery dedykowane, czyli wydzielane, stanowią dzisiaj niezwykle popularne rozwiązanie. Oferowane są ich dwa rodzaje: wirtualne oraz fizyczne. Dostęp do tego oddzielnego komputera ma wyłącznie wynajmujący go klient. Kto w takim

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź