Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami
Content Marketing to obecnie najskuteczniejsze i najbardziej efektywne narządzie w komunikacji z klientami. Pozwala zbudować zaufanie i lojalność, a to wartości najważniejsze dla marek, które chcą nieustannie utrzymywać się na topie.
Treści zamiast reklamy
Klasyczna reklama z roku na rok traci na znaczeniu, szczególnie ta w sieci (np. display). Nie dość, że generuje duże wydatki, to jej skuteczność daleko odbiega od tej, którą mogliśmy obserwować w latach świetności. Firmy szukają nieustanie alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich jest właśnie marketing treści. To generalnie strategia znana od lat (pierwszy przewodnik Michelina wydany ponad 100 lat temu jest tego doskonałym przykładem, bardziej skupiał się podróżach niż na samej marce producenta opon – pokazując urocze miejsca zachęcał do wycieczek autem), jednak dopiero dzisiaj doczekała się powszechnego uznania. Już w 1996 roku założyciel Microsoftu Bill Gates prognozował, że Internet stanie się giełdą treści. Kto zaoferuje najlepsze, ten wygra. Do niedawna, nikt za bardzo nie wierzył, że przy pomocy treści można prowadzić komunikację marketingową z klientami. Wynikało to głównie z wymagań koncernów, które zawsze oczekiwały natychmiastowego efektu. Ten dotychczas dawały im spoty reklamowe w telewizji, radiu czy prasie. Od momentu kiedy, zaczęła spadać oglądalność – po gazety zaczęło sięgać coraz mniej osób, swą moc zaczęły także tracić reklamy. Obecnie duża grupa społeczeństwa w ogólne nie ogląda TV, ich świat ogranicza się do Internetu. To ich główne źródło informacji o świecie i markach oraz narzędzie komunikacji ze znajomymi
Content Marketing to strategia w komunikacji marketingowej oparta na dostarczaniu klientom wartościowych pod każdym względem treści. Przygotowywane przez marki materiały mają bardziej charakter informacyjny i rozrywkowy, niż czysto perswazyjny. To co łączy marketing treści z reklamą, to fakt oddziaływania na emocje.
Content Marketing to sposób na wciągnięcie odbiorcy w świat marki. Dzięki tego rodzaju działaniom firma może wyznaczać nowe horyzonty marzeń, propagować nowy styl życia, inspirować do bardziej intensywnego życia (lub odwrotnie – np. filozofia slow life czy slow food). Umiejętnie i kompleksowo robi to najbardziej znany na świecie producent napojów energetycznych Red Bull. Sam trunek jest tylko dodatkiem do sportów ekstremalnych, środkiem spożywczym pozwalającym przetrwać różnego rodzaju ekstremalne ekspedycje i imprezy. Najlepszy napój musi towarzyszyć najtrudniejszym wyzwaniom na świecie. Jeśli słyszymy o jakimś nowym wydarzeniu, które będzie przekraczało kolejną barierę w tym względzie, to podświadomie myślimy, że sponsorem jest Red Bull.
Źródło: http://www.redbull.com/pl/pl/motorsports/offroad/events/1331718820255/red-bull-111-megawatt-2015
Content Marketing – komunikowanie wartości
Firmy od dawna manifestują głośno wyznawane wartości. Wiedzę, że wspólnota wartości i upodobań, to czynnik, dzięki któremu można szybko zyskać sympatię klientów. Eksperci wskazują, że klienci coraz częściej zaczynają identyfikować się z markami, są dla nich obiektem niemal wiary (współcześnie ludzie nawet tatuują sobie loga znanych marek – wystarczy przejechać się na jakiś zlot motocykli, aby zobaczyć mężczyzn z symbolem Harley – Davidson na ramieniu). W tym celu idealnie sprawdza się marketing treści. Patrząc z pozycji klienta to bardzo wyrafinowana strategia, zaś z pozycji firmy – skuteczna i bardzo efektywna. Wynika to z faktu, że ludzie treści prezentowane przez marki zaczynają pochłaniać bez zastanowienia, traktują je jak materiały redakcyjne stworzone przez niezależnych dziennikarzy. Przy wysokich cenach czasopism, każdy darmowy periodyk przygotowany przez jakąś firmę jest mile widziany. Wystarczy wejść do pierwszego lepszego sklepu drogeryjnego, aby otrzymać darmową gazetkę imitującą czasopismo z obszaru zdrowie/moda/uroda.
Pozycjonowanie marki w wyszukiwarce i w świadomości
Kluczem do sukces jest odpowiednia pozycja marki zarówno w organicznych wynikach wyszukiwania na pożądane frazy związane z profilem działalności, jak i w świadomości klientów. Powszechnie się wskazuje, że obecnie po ostatnich zmianach algorytmu kluczowej dla biznesu wyszukiwarki internetowej Google, to wartościowe treści odgrywają najważniejszą rolę przy wyznaczaniu pozycji strony w rankingu. Jednak trzeba pamiętać, że treści nie można tworzyć dla maszyn, ale dla ludzi. To jeden z podstawowych błędów, który popełniają koncerny działające aktywnie w sieci. Ponadto treści powinny być wartością dodaną dla klientów, niezależnie czy na płaszczyźnie wiedzy czy rozrywki. Humor to waluta w sieci, które jest w stanie zjednać sobie każdą grupę osób.
Równie istotny jest także sposób postrzegania marki przez klientów, jak ją sytuują wobec konkurencji nie tylko w kontekście ceny, ale także jakości i rozwiązań zastosowanych w technologii produkcji. Każdy firma z dziedziny nowych technologii chce być najbardziej innowacyjna. Prymat w tym zakresie mogą im zapewnić nie tylko nagrody i wyróżnienia w branżowych konkursach, ale także treści, które będą pokazywały na czym polega przewaga konkurencyjna. Taką strategię od lat stosuje marka Audi, której główny slogan brzmi „Przewaga dzięki technice”. Rozwijany przez Audi od wielu lat napęd Quatro stanowi dla innych producentów obecnie wzór.
http://www.audi.com/content/com/brand/en/vorsprung_durch_technik/stream.html
Podsumowanie
W branży cały czas trwa dyskusja, czy Content Marketing „sprzedaje”. Jeśli firma oczekuje natychmiastowego wzrostu sprzedaży, to na pewno są bardziej skuteczne narzędzia. Marketing treści to długofalowa strategia, polegająca na budowaniu zaufania do marki, kreowania wizerunku jako wybitnego specjalisty w swojej dziedzinie. Działając konsekwentnie w tym zakresie, możemy być pewni, że potencjalni klienci w dłuższej perspektywie będą wybierać produkty danej firmy bez specjalnej zachęty reklamowej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Dlaczego powinieneś wiedzieć czym jest Autonomiczny CRM?
Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób komunikacji między ludźmi. Przyczyniły się również do zmian, jakie nastąpiły w sposobie dotarcia do klienta. Nie wystarczy już wprowadzenie kilku danych do systemu. Wyobraź sobie, że
Kreatywne spędzanie czasu offline – jak znaleźć zabawę bez internetu?
Kiedy wszyscy siedzimy w domu, czasem trudno znaleźć ciekawe sposoby na spędzenie wolnego czasu. Większość z nas wybiera rozrywki online, ale nie jest to jedyna opcja. Istnieje wiele kreatywnych sposobów
Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę
Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem – wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!