Twitter – zasady publikowania komunikatów w marketingu

Twitter – zasady publikowania komunikatów w marketingu

Twitter, od momentu zaistnienia w wirtualnej sieci w roku 2006, zdążył sobie już zaskarbić liczne grono wiernych użytkowników na całym świecie. Chętnie korzystają z niego firmy, gwiazdy muzyki i filmu oraz politycy. Wiele krótkich komunikatów opublikowanych na jego łamach odbiło się szerokim echem w innych mediach (m.in. twetty relacjonujące rewolucję w Afryce czy relacje starć na Majdanie). To doskonałe narzędzie w komunikacji marketingowej, jednak bardzo słabo wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców. Obsługa Twittera jest prosta i łatwa. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych zasad, którymi powinni się kierować wszyscy zainteresowani.

Twitter – serwis na miarę czasów

Pomysł był prosty, stworzyć serwis społecznościowy konkurencyjny wobec swoich odpowiedników, który w znacznie lepszy sposób odpowiadał by współczesnym wyzwaniom. Tak właśnie powstał bardzo łatwy w obsłudze internetowy instrument służący do publikowania krótkich komunikatów tekstowych, obecnie także sześcio sekundowych filmów. Platforma mikroblogowa posiada wiele zalet, które można wykorzystać w komunikacji marketingowej. Jeśli pośród użytkowników serwisu są nasi zwolennicy lub przynajmniej osoby rozmawiające o branży (łatwo to sprawdzić przy pomocy wyszukiwarki), to warto się zainteresować tym narzędziem. Wystarczy trzymać się kilku podstawowych reguł w publikacji wiadomości, aby odnieść sukces.

  • Przed opublikowaniem wiadomości warto dobrze przemyśleć jej treść. 140 znaków zmusza do zwięzłości. Należy sobie przygotować wcześniej dłuższą informację, którą chcemy przekazać klientom, a następnie wypreparować z niej swego rodzaju „esencję”, która zmieści się w limicie znaków.
  • Dobrym rozwiązaniem (i dopuszczalnym) z punktu widzenia marketingu jest publikowanie linków do ciekawych treści w sieci (zarówno do eksperckich artykułów i analiz z branży, jak i wszelkiego rodzaju nowinek technologicznych). Nasi obserwatorzy będą nam wdzięczni za skierowanie naszej uwagi na ciekawe materiały. Nie można skupiać uwagi tylko na własnej działalności.
  • W promocji można wykorzystać także komunikaty opublikowane już na Twitterze – wystarczy je retwitować, aby pojawiały się na naszym koncie. Nie muszą to być informacje ściśle dotyczące dziedziny, w której działa koncern. Mogą to być ciekawe komentarze zarówno gwiazd, jak i intelektualistów. Jednakże należy zachować równowagę pomiędzy własnymi twittami a retwittami.
  • Wszystkie wpisy powinny być otagowane. Hashtagi to słowa kluczowe oznaczone symbolem #, które są immamentnie związane z kulturą „ćwierkania”, pozwalają przypisać naszą wiadomość tematycznego zbioru. Nie można ich jednak nadużywać, dwa do trzech znaczników w jednej wiadomości to optymalna ilość
  • Używaj języka zrozumiałego, nie tylko dla grona swoich miłośników.
  • Twitter w Internecie zmniejsza maksymalnie dystans między markami a klientami. Firma mówi bezpośrednio do swoich zwolenników, a nie do tłumu (tak jak na Facebooku). Praktycznie każdy może zadać przedsiębiorcy pytanie. Na kluczowe należy w miarę możliwości odpowiedzieć szybko. Rozmowa to zasadnicza idea działania platformy. W jej ramach nie starajmy się prezentować klasycznych komunikatów prasowych.
  • Bądź cierpliwy i zarezerwuj sobie czas na publikację i odpowiedzi. Wbrew pozorom Twitter wymaga zaangażowania i chwili uwagi, działa bardziej real – time. Komentarz do naszego komunikatu może nadejść praktycznie natychmiast. Firmy chcące odnieść sukces, muszą się nastawić na pracę niemal organiczną.
  • Nie należy być nachalnym, m.in. eksperci nie polecają automatycznego wysyłania wiadomości powitalnych do wszystkich nowych obserwatorów. To jeden z głównych powodów, który decyduje o rezygnacji z podglądania danego konta.
  • Nie można przesadzać z ilością wpisów, choć z drugiej strony nie ma żadnej optymalnej wartości, której należy się trzymać. Firma nie może zasypywać klientów informacjami. Należy pisać tylko wtedy, gdy ma się coś ważnego do przekazania.
  • Nieustannie monitoruj, co o firmie mówią inni. Jednym z lepszych narzędzi do zarządzania kontem jest HootSuite, dzięki któremu można śledzić wszelkie wzmianki. Z kolei listy Twittera umożliwiają odnaleźć osoby, które najczęściej wypowiadają się w danym temacie.

Podsumowanie

Twitter to skuteczny instrument, który wykorzystywany jest przez globalne marki w komunikacji marketingowej. Jednak jego potencjału w całości nie wykorzystują polscy przedsiębiorcy. Nie należy się go bać, wystarczy odrobina umiejętności, wyczucia chwili i refleksu, ponieważ większość tematów jest nieaktualnych już po godzinie i pisanie o nich po czasie wpływa negatywnie na wizerunek firmy. Trzeba nieustannie być na bieżąco z wiadomościami ze świata i branży oraz stanem dyskusji bezpośrednio na Twitterze.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Social Video – dobry sposób na promocję firmy
Next Corporate Publishing – nowe możliwości w Internecie

Może to Ci się spodoba

Social media 0 Comments

Jak zarządzać komunikacją w serwisach społecznościowych – 5 zasad głównych

Budowanie społeczności w Internecie to wyzwanie, z którym musi zmierzyć się każda firma. Jak to zrobić i jak komunikować się ze swoją grupą zwolenników w serwisach społecznościowych – podpowiadamy w

Social media 0 Comments

Prowadzenie fanpage to nie bajka!

Kiedyś działania na Facebooku przypominały charytatywną działalność, gdzie wszystko było za darmo. Popularność postów opierała się w głównej mierze na realnym zainteresowaniu – jednak, nie ukrywajmy, było ono napawdę niewielkie.

Social media 0 Comments

Z chaosu rodzi się Kampania. Platforma SocialOn dla firm stawiających na widoczność w sieci

Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę i w dalszym ciągu nie przekonuje Cię pomysł reklamowania się w Internecie, to prawdopodobnie toniesz w pieniądzach i w zasadzie żadnej reklamy i tak

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź