Twitter – zasady publikowania komunikatów w marketingu
Twitter, od momentu zaistnienia w wirtualnej sieci w roku 2006, zdążył sobie już zaskarbić liczne grono wiernych użytkowników na całym świecie. Chętnie korzystają z niego firmy, gwiazdy muzyki i filmu oraz politycy. Wiele krótkich komunikatów opublikowanych na jego łamach odbiło się szerokim echem w innych mediach (m.in. twetty relacjonujące rewolucję w Afryce czy relacje starć na Majdanie). To doskonałe narzędzie w komunikacji marketingowej, jednak bardzo słabo wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców. Obsługa Twittera jest prosta i łatwa. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych zasad, którymi powinni się kierować wszyscy zainteresowani.
Twitter – serwis na miarę czasów
Pomysł był prosty, stworzyć serwis społecznościowy konkurencyjny wobec swoich odpowiedników, który w znacznie lepszy sposób odpowiadał by współczesnym wyzwaniom. Tak właśnie powstał bardzo łatwy w obsłudze internetowy instrument służący do publikowania krótkich komunikatów tekstowych, obecnie także sześcio sekundowych filmów. Platforma mikroblogowa posiada wiele zalet, które można wykorzystać w komunikacji marketingowej. Jeśli pośród użytkowników serwisu są nasi zwolennicy lub przynajmniej osoby rozmawiające o branży (łatwo to sprawdzić przy pomocy wyszukiwarki), to warto się zainteresować tym narzędziem. Wystarczy trzymać się kilku podstawowych reguł w publikacji wiadomości, aby odnieść sukces.
- Przed opublikowaniem wiadomości warto dobrze przemyśleć jej treść. 140 znaków zmusza do zwięzłości. Należy sobie przygotować wcześniej dłuższą informację, którą chcemy przekazać klientom, a następnie wypreparować z niej swego rodzaju „esencję”, która zmieści się w limicie znaków.
- Dobrym rozwiązaniem (i dopuszczalnym) z punktu widzenia marketingu jest publikowanie linków do ciekawych treści w sieci (zarówno do eksperckich artykułów i analiz z branży, jak i wszelkiego rodzaju nowinek technologicznych). Nasi obserwatorzy będą nam wdzięczni za skierowanie naszej uwagi na ciekawe materiały. Nie można skupiać uwagi tylko na własnej działalności.
- W promocji można wykorzystać także komunikaty opublikowane już na Twitterze – wystarczy je retwitować, aby pojawiały się na naszym koncie. Nie muszą to być informacje ściśle dotyczące dziedziny, w której działa koncern. Mogą to być ciekawe komentarze zarówno gwiazd, jak i intelektualistów. Jednakże należy zachować równowagę pomiędzy własnymi twittami a retwittami.
- Wszystkie wpisy powinny być otagowane. Hashtagi to słowa kluczowe oznaczone symbolem #, które są immamentnie związane z kulturą „ćwierkania”, pozwalają przypisać naszą wiadomość tematycznego zbioru. Nie można ich jednak nadużywać, dwa do trzech znaczników w jednej wiadomości to optymalna ilość
- Używaj języka zrozumiałego, nie tylko dla grona swoich miłośników.
- Twitter w Internecie zmniejsza maksymalnie dystans między markami a klientami. Firma mówi bezpośrednio do swoich zwolenników, a nie do tłumu (tak jak na Facebooku). Praktycznie każdy może zadać przedsiębiorcy pytanie. Na kluczowe należy w miarę możliwości odpowiedzieć szybko. Rozmowa to zasadnicza idea działania platformy. W jej ramach nie starajmy się prezentować klasycznych komunikatów prasowych.
- Bądź cierpliwy i zarezerwuj sobie czas na publikację i odpowiedzi. Wbrew pozorom Twitter wymaga zaangażowania i chwili uwagi, działa bardziej real – time. Komentarz do naszego komunikatu może nadejść praktycznie natychmiast. Firmy chcące odnieść sukces, muszą się nastawić na pracę niemal organiczną.
- Nie należy być nachalnym, m.in. eksperci nie polecają automatycznego wysyłania wiadomości powitalnych do wszystkich nowych obserwatorów. To jeden z głównych powodów, który decyduje o rezygnacji z podglądania danego konta.
- Nie można przesadzać z ilością wpisów, choć z drugiej strony nie ma żadnej optymalnej wartości, której należy się trzymać. Firma nie może zasypywać klientów informacjami. Należy pisać tylko wtedy, gdy ma się coś ważnego do przekazania.
- Nieustannie monitoruj, co o firmie mówią inni. Jednym z lepszych narzędzi do zarządzania kontem jest HootSuite, dzięki któremu można śledzić wszelkie wzmianki. Z kolei listy Twittera umożliwiają odnaleźć osoby, które najczęściej wypowiadają się w danym temacie.
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Jak zarządzać komunikacją w serwisach społecznościowych – 5 zasad głównych
Budowanie społeczności w Internecie to wyzwanie, z którym musi zmierzyć się każda firma. Jak to zrobić i jak komunikować się ze swoją grupą zwolenników w serwisach społecznościowych – podpowiadamy w
Prowadzenie fanpage to nie bajka!
Kiedyś działania na Facebooku przypominały charytatywną działalność, gdzie wszystko było za darmo. Popularność postów opierała się w głównej mierze na realnym zainteresowaniu – jednak, nie ukrywajmy, było ono napawdę niewielkie.
Z chaosu rodzi się Kampania. Platforma SocialOn dla firm stawiających na widoczność w sieci
Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę i w dalszym ciągu nie przekonuje Cię pomysł reklamowania się w Internecie, to prawdopodobnie toniesz w pieniądzach i w zasadzie żadnej reklamy i tak
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!