Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów

Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów

Biuletyn informacyjny to bardzo skuteczne narzędzie pozwalające szybko dotrzeć do bardzo wartościowej grupy klientów – internautów, którzy wyrazili już wstępne zainteresowanie marką udzielając zgody na otrzymywanie tego rodzaju korespondencji – najczęściej poprzez wypełnienie formularza lub rejestrację na stronie. Efektywność Newslettera zależy nie tylko od formy i treści, ale także od dużej bazy teleadresowej. W poniższym tekście podpowiadamy jak pozyskać subskrybentów naszej gazetki.

  • Optymalizacja bazy teleadresowej
      – zbieraj odpowiednie dane w odpowiednim czasie. Wiele firm obecnie zbiera duże ilości danych (zjawisko „Big Data”). Szereg tych baz danych to zbiór nieco ogólnych i nieuporządkowanych danych, które nie nadają się w żaden sposób przetwarzać w celach marketingowych. Firmy powinny się skupić na pozyskiwaniu danych tylko w niezbędnym w tym celu wymiarze. Profesjonalny e-mail marketing wymaga, aby w formularzu rejestracyjnym głównie pole z adresem poczty elektronicznej było oznaczone jako obowiązkowe. Inne informacje mogą mieć status dobrowolności. W ten sposób uda nam się zachęcić więcej osób do jego wypełnienia. Internauci są tym bardziej skłonni do pozostawienia swoich namiarów, czym mniej zadamy im pytań.
  • Miejsce zamieszczenia formularza rejestracyjnego
      . Najczęściej można odnośnik do niego znaleźć w stopce strony. Jednak to miejsce, które nie sprzyja pozyskaniu dużej ilości danych od użytkowników. Po prostu mało kto go zauważy. Najlepiej go umieścić na widocznym miejscu, w górnej części strony, tak, aby był widoczny bez jej przewijania. Należy także unikać zamieszczania odnośnika do formularza w reklamie typu pop-up.
  • Zachęty do rejestracji
      . Internautów najłatwiej skłonić można wymiernymi nagrodami (promocje, kupony rabatowe) lub obietnicą przynależności do ekskluzywnego grona, które będzie zawsze informowane w pierwszej kolejności o wszystkich nowościach, wyprzedażach i imprezach związanych z marką.
  • Możliwość rezygnacji
      . W każdym Newsletterze powinna być zawarta informacja o możliwości odstąpienia od subskrypcji. Aby to było wiarygodne, wzór graficzny odwołania powinien być taki sam jak rejestracji. Taka możliwość to wyraz profesjonalizmu i szacunku do klienta, który chce zawsze sam decydować o charakterze swojej korespondencji i wolności w sieci.
  • Przykładowy Newsletter
      . Trzeba pamiętać, że łatwiej przekonać internautów do subskrypcji, gdy będą oni widzieli „na co się piszą”. Warto pokazać przyszłym czytelnikom przykładowy biuletyn (najlepiej jeden z ostatnich, który posiadamy w archiwum).
  • Wyłącz irytujący system Captcha
      . To rozwiązanie mające chronić przed „nadmierną ilością subskrybentów” Newslettera (blokować rejestrację tzw. bootów) jest bardzo nielubiane przez Internautów.
  • Pamiętaj, masz tylko chwilę, aby przekonać internautę do rejestracji
      . Zachęta powinna być krótka, zwięzła i sformułowana dość jasno i precyzyjnie. Potencjalny prenumerator decyzję podejmie w przeciągu kilku sekund.
  • Segmentacja klientów
      . Formularz rejestracyjny powinien być tak skonstruowany (zawierać szczegółowe pytania – jednak na zasadzie dobrowolności), aby na podstawie tych danych optymalnie posegregować jego odbiorców. Wiadomo przecież, że czym większa spójność pomiędzy oczekiwaniami a propozycjami zawartymi w Newsletterze, tym większa skuteczność. Warto także spytać przyszłych odbiorców gazetki o częstotliwość jej otrzymywania.
  • Powalcz o mobilnych internautów
      . W chwili obecnej obserwujemy szybki rozwój technologii LTE, która umożliwia bezproblemowe korzystanie z Internetu teoretycznie w każdym miejscu na świecie (praktycznie w miejscach gdzie dotarła jakakolwiek cywilizacja). Już dziś więcej zapytań do wyszukiwarek pochodzi z urządzeń przenośnych niż stacjonarnych. W okresie Świąt Bożego Narodzenia 2014 więcej wiadomości e-mail wysłano ze smart fonów i tabletów i niż komputerów stacjonarnych. W tym względzie doskonałym narzędziem do pozyskania danych od użytkowników mobilnych są kody QR. Umieszczone na wszelkich materiałach drukowanych mogą być pomostem do formularza rejestracyjnego. Warto także skorzystać z funkcji autouzupełniania, która ułatwia wypełnianie formularzy oraz z funkcji mailto (czyli każdy kto wyśle e-mail do firmy będzie dodany do listy subskrybentów).

Podsumowanie

Kompleksowa i dobrze uporządkowana baza teleadresowa klientów to bardzo cenna pomoc w komunikacji marketingowej. Przy jej pomocy można nie tylko prowadzić dialog z klientami, ale także informować ich o wszelkich wydarzeniach związanych z firmą i nowościach w asortymencie.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Viral Video – jak zyskać popularność w sieci
Next Jakie można kupić domeny internetowe?

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Dlaczego Video Marketing jest tak ważny w Internecie

Video Marketing w dobie cywilizacji obrazu to bardzo skuteczna forma komunikacji. Dzięki filmom można dotrzeć do dużej grupy odbiorców i wypromować firmę w sieci. Ponadto obecność tego rodzaju treści na

Reklama internetowa 0 Comments

Promocja na miarę potrzeb klienta

Czasami jest tak, że działania mające na celu spopularyzowanie danej marki, czy też konkretnego produktu nie przynoszą zamierzonych rezultatów. Zwykle powodem niepowodzenia jest powierzenie kampanii reklamowej niewłaściwym osobom. Na szczęście

Reklama internetowa 0 Comments

Emocje sprzedają w Internecie – jak uszczęśliwić klientów

Niezależnie od szerokości geograficznej, czy tego chcemy czy nie, zakupy kojarzą się z pozytywnymi emocjami. Także te w Internecie. Co zrobić aby klienci czuli się szczęśliwi podczas zakupów – podpowiadamy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź