Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów

Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów

Biuletyn informacyjny to bardzo skuteczne narzędzie pozwalające szybko dotrzeć do bardzo wartościowej grupy klientów – internautów, którzy wyrazili już wstępne zainteresowanie marką udzielając zgody na otrzymywanie tego rodzaju korespondencji – najczęściej poprzez wypełnienie formularza lub rejestrację na stronie. Efektywność Newslettera zależy nie tylko od formy i treści, ale także od dużej bazy teleadresowej. W poniższym tekście podpowiadamy jak pozyskać subskrybentów naszej gazetki.

  • Optymalizacja bazy teleadresowej
      – zbieraj odpowiednie dane w odpowiednim czasie. Wiele firm obecnie zbiera duże ilości danych (zjawisko „Big Data”). Szereg tych baz danych to zbiór nieco ogólnych i nieuporządkowanych danych, które nie nadają się w żaden sposób przetwarzać w celach marketingowych. Firmy powinny się skupić na pozyskiwaniu danych tylko w niezbędnym w tym celu wymiarze. Profesjonalny e-mail marketing wymaga, aby w formularzu rejestracyjnym głównie pole z adresem poczty elektronicznej było oznaczone jako obowiązkowe. Inne informacje mogą mieć status dobrowolności. W ten sposób uda nam się zachęcić więcej osób do jego wypełnienia. Internauci są tym bardziej skłonni do pozostawienia swoich namiarów, czym mniej zadamy im pytań.
  • Miejsce zamieszczenia formularza rejestracyjnego
      . Najczęściej można odnośnik do niego znaleźć w stopce strony. Jednak to miejsce, które nie sprzyja pozyskaniu dużej ilości danych od użytkowników. Po prostu mało kto go zauważy. Najlepiej go umieścić na widocznym miejscu, w górnej części strony, tak, aby był widoczny bez jej przewijania. Należy także unikać zamieszczania odnośnika do formularza w reklamie typu pop-up.
  • Zachęty do rejestracji
      . Internautów najłatwiej skłonić można wymiernymi nagrodami (promocje, kupony rabatowe) lub obietnicą przynależności do ekskluzywnego grona, które będzie zawsze informowane w pierwszej kolejności o wszystkich nowościach, wyprzedażach i imprezach związanych z marką.
  • Możliwość rezygnacji
      . W każdym Newsletterze powinna być zawarta informacja o możliwości odstąpienia od subskrypcji. Aby to było wiarygodne, wzór graficzny odwołania powinien być taki sam jak rejestracji. Taka możliwość to wyraz profesjonalizmu i szacunku do klienta, który chce zawsze sam decydować o charakterze swojej korespondencji i wolności w sieci.
  • Przykładowy Newsletter
      . Trzeba pamiętać, że łatwiej przekonać internautów do subskrypcji, gdy będą oni widzieli „na co się piszą”. Warto pokazać przyszłym czytelnikom przykładowy biuletyn (najlepiej jeden z ostatnich, który posiadamy w archiwum).
  • Wyłącz irytujący system Captcha
      . To rozwiązanie mające chronić przed „nadmierną ilością subskrybentów” Newslettera (blokować rejestrację tzw. bootów) jest bardzo nielubiane przez Internautów.
  • Pamiętaj, masz tylko chwilę, aby przekonać internautę do rejestracji
      . Zachęta powinna być krótka, zwięzła i sformułowana dość jasno i precyzyjnie. Potencjalny prenumerator decyzję podejmie w przeciągu kilku sekund.
  • Segmentacja klientów
      . Formularz rejestracyjny powinien być tak skonstruowany (zawierać szczegółowe pytania – jednak na zasadzie dobrowolności), aby na podstawie tych danych optymalnie posegregować jego odbiorców. Wiadomo przecież, że czym większa spójność pomiędzy oczekiwaniami a propozycjami zawartymi w Newsletterze, tym większa skuteczność. Warto także spytać przyszłych odbiorców gazetki o częstotliwość jej otrzymywania.
  • Powalcz o mobilnych internautów
      . W chwili obecnej obserwujemy szybki rozwój technologii LTE, która umożliwia bezproblemowe korzystanie z Internetu teoretycznie w każdym miejscu na świecie (praktycznie w miejscach gdzie dotarła jakakolwiek cywilizacja). Już dziś więcej zapytań do wyszukiwarek pochodzi z urządzeń przenośnych niż stacjonarnych. W okresie Świąt Bożego Narodzenia 2014 więcej wiadomości e-mail wysłano ze smart fonów i tabletów i niż komputerów stacjonarnych. W tym względzie doskonałym narzędziem do pozyskania danych od użytkowników mobilnych są kody QR. Umieszczone na wszelkich materiałach drukowanych mogą być pomostem do formularza rejestracyjnego. Warto także skorzystać z funkcji autouzupełniania, która ułatwia wypełnianie formularzy oraz z funkcji mailto (czyli każdy kto wyśle e-mail do firmy będzie dodany do listy subskrybentów).

Podsumowanie

Kompleksowa i dobrze uporządkowana baza teleadresowa klientów to bardzo cenna pomoc w komunikacji marketingowej. Przy jej pomocy można nie tylko prowadzić dialog z klientami, ale także informować ich o wszelkich wydarzeniach związanych z firmą i nowościach w asortymencie.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Viral Video – jak zyskać popularność w sieci
Next Jakie można kupić domeny internetowe?

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Marketing szeptany

Opinie innych, to jeden z kluczowych czynników determinujących nasze decyzje zakupowe. Z ogromną liczbą różnego rodzaju rekomendacji mamy do czynienia na co dzień, spotkać je można szczególnie na forach internetowych

Content marketing 0 Comments

Inbound Marketing – strategia sukcesu w branży e-commerce. Kilka praktycznych porad

Wysokiej jakości produkty w dobrej cenie to nie jedyny czynnik decydujący o sukcesie w sieci. Tak było do momentu, kiedy w danym sektorze funkcjonował jeden sklep internetowy. Obecnie panuje ogromna

Reklama internetowa 0 Comments

Marketing w Internecie

Obecnie Internet jest najistotniejszym medium, w którym toczy się odrębne życie. W związku z tym zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa z różnorodnych branży podejmują szereg działań, które dadzą im

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź