Nowoczesne płatności – na co warto postawić w 2016 roku?

Nowoczesne płatności – na co warto postawić w 2016 roku?

Początek roku to dla sklepów internetowych bardzo dobry czas, aby przeanalizować główne trendy w sektorze e-płatności. Czy operatorzy wpłat online zaskoczą nowymi rozwiązaniami? Na co powinni zwrócić uwagę otwierający e-sklepy w 2016 roku?

Eksperci od e-commerce wskazują, że 2016 rok upłynie pod znakiem:

  1. Płatności mobilnych
  2. Optymalizowania ścieżki płatności
  3. Płatności odroczonych i ratalnych
  4. Płatności Międzynarodowych
  5. Sprzedaży wielokanałowej

Już raporcie IDC wskazywano, że w 2016 r. dostęp do internetu będzie miało 3,2 miliarda ludzi. 2 miliardy będzie korzystać z sieci z poziomu urządzenia mobilnego. To nie wszystko. Jak przewidują eksperci, liczby te będą rosnąć – 25 proc. rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. Zwiększy się także popularność mobilnych aplikacji zakupowych – zgodnie z danymi Ceneo.pl i TNS Polska (raport „E-zakupy 2015”), już teraz aż 84% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z tego typu rozwiązań.

Tendencje te dostrzegają operatorzy płatności i stąd coraz więcej ciekawych rozwiązań dla serwisów i sklepów online, z których na uwagę zasługują m.in. responsywna bramka płatności czy wręcz możliwość zaszycia kanałów płatności w aplikacji mobilnej sklepu. Obie funkcje powodują, że niezależnie od urządzenia z jakiego korzysta płacący, dokonanie płatności jest dla niego łatwe i wygodne.

Dostawcy płatności online zwracają również uwagę na optymalizowanie ścieżki transakcyjnej, wprowadzając rozwiązania automatyzujące te procesy. Umacniają się także ratalne formy płatności oraz płatności odroczone. W tym miejscu warto zaznaczyć, że wg raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2015” płatności z odroczonym terminem płatności wykorzystywane są w 4% transakcji, ratalne w 5% przypadków.

Analizując zachowania konsumentów można się spodziewać, że w 2016 r. duży nacisk zostanie położony nie tylko na płatności z poziomu urządzeń mobilnych, płatności ratalne, czy międzynarodowe. Największe znaczenie ma dla nas optymalizowanie ścieżki płatności, aby była jak najkrótsza i wygodna dla płacących. Tu z całą pewnością duże znaczenie będą mieć takie usługi, jak płatności cykliczne – mówi Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego, Dotpay.

Otwierasz e-sklep?

Otwierając e-sklep w 2016 roku zwrócić uwagę na wprowadzane formy płatności. Ważne, żeby klient mógł swobodnie dokonywać zakupów z poziomu urządzeń mobilnych, a także nie tracił zbyt dużo czasu na proces płacenia (warto wdrożyć skróconą ścieżkę płatności). Z myślą o twoim czasie, wprowadź rozwiązanie z optymalnym modelem integracji, np. poprzez API, a gdy planujesz ekspansję na rynki zagraniczne, warto byś wdrożył Płatności Międzynarodowe. Na koniec zwróć dodatkową uwagę, czy wybrany operator płatności posiada odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa oraz status Krajowej Instytucji Płatniczej.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Wirusowe treści – jak tworzyć, aby odnieść sukces
Next Rezerwacja online do salonów piękności – wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Wszystko o content marketingu

W dzisiejszych czasach reklama to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa oraz okazja do pozyskania potrzebnych przychodów. Kiedyś mawiano, że firma musi obronić się proponowanymi usługami lub produktami. Niepotrzebny jest rozgłos, bo

E-commerce 0 Comments

Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Sukces sklepu internetowego nie zależy tylko od jakości sprzedawanych produktów i ich cen. Równie ważna jest promocja. To ona decyduje, czy informacja o atrakcyjnej ofercie dotrze do potencjalnego klienta. Poniżej

E-commerce 0 Comments

Social Commerce – przyszłość i teraźniejszość

Social Commerce to branża, która rozwija się bardzo szybko. Coraz więcej serwisów społecznościowych wprowadza taką możliwość. Na Facebooku i Twitterze znajdziemy już przyciski „Buy – Buttons”. To bardzo szerokie pojęcie,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź