Statystyki potwierdzają: content is king
„Content is king” – to zdanie autorstwa Billa Gatesa padło w 1996 roku. W przeciągu ostatnich dwóch dekad nie straciło na aktualności, wręcz przeciwnie – obserwując trendy na rynku marketingu, dostrzec można wzrost popularności inbound marketingu oraz content marketingu.
XXI wiek to era nowoczesnych technologii oraz przemian, jakie te generują właściwie w każdej dziedzinie – gospodarce, społeczeństwie, a nawet marketingu. Tradycyjne formy reklamy odchodzą powoli do lamusa. Postępowy, świadomy konsument na własną rękę poszukujący danych na temat produktów, firm i usług, zwracający uwagę na wiele czynników podczas procesu zakupowego, wymaga nowego podejścia ze strony przedsiębiorców. Klienci oczekują przydatnych informacji na interesujące ich tematy, wchodzenia w interakcję i traktowania ich jako równorzędnych partnerów, których zdanie i wartości też się liczą.
Daj się znaleźć!
Idea inbound marketingu jest prosta: przedsiębiorca nie „wpycha” nachalnie informacji na temat firmy i produktu konsumentowi, ale dba o to, by klient mógł bez problemów znaleźć jego markę w internecie. Jak wynikało z badań londyńskiego Digital Doughnut Inbound Marketing Survery, tę formę marketingu zaadaptowało nawet 80% firm i w przeważającej mierze przedsiębiorcy przyznają, że jest ona efektywna – dzięki niej wzrasta rozpoznawalność marki. Ten rodzaj marketingu pozwala także na zdobywanie leadów. Najczęściej firmy stosujące inbound marketing wykorzystują social media i SEO (optymalizację dla wyszukiwarek internetowych).
Królem jest treść
Content marketing to działania mające na celu dostarczenie konsumentom atrakcyjnych treści – czy to w formie artykułów, e-booków czy filmów. Przez niektórych badaczy uważany jest za część składową inbound marketingu, inni klasyfikują go jako osobną technikę marketingową. Ma w sobie potencjał, nie dziwi więc, że jest coraz chętniej wykorzystywany w kampaniach marketingowych. Demand Metric donosi, że stosowany jest nawet przez około 90% wszystkich organizacji. Chętniej posiłkują się nim marketerzy w komunikacji B2B (91%), ale jego potencjał doceniany jest także w sektorze B2C (86%).
Z kolei raport CMI „2016 Benchmarks, Budgets and Trends – North America” przedstawia podobne statystyki: szacuje się, że content marketing używany jest przez około 88% firm i nastąpił tu wzrost o 1% w stosunku do 2015. 30% respondentów potwierdza, że działania te są z całą pewnością efektywne. Efektywność rośnie wraz z doświadczeniem – pośród zaprawionych już na polu marketingu treści osób odsetek deklarujących skuteczność działań wzrasta do 64%. Brak efektywności w firmach, które dopiero startują z wykorzystaniem content marketingu, może wynikać po części z niedopracowanej strategii marketingowej – zaledwie 32% respondentów przyznaje, że korzysta z konkretnego udokumentowanego planu działań w tym względzie. Zwiększa się również liczba produkowanych treści: 76% firm przyznaje, że w 2016 roku stworzy więcej treści niż w roku poprzednim.
Patrząc w przyszłość
Z badań Demand Metric wynika, że osoby zarządzające w firmach komunikacją marketingową w przeważającej mierze widzą jej przyszłość właśnie w contencie – tak deklaruje 78% z nich. Tego typu forma marketingu jest tańsza niż tradycyjna, cechuje się także większą skutecznością. Nawet 70% klientów preferuje zdobywanie informacji o markach i produktach z artykułów niż klasycznych reklam, które często są przez odbiorców ignorowane – większość konsumentów pomija reklamy telewizyjne i nie odczytuje przysyłanych im maili reklamowych. Z kolei dostarczenie odpowiednich treści wpływa na tworzenie pozytywnego wizerunku marki i sprawia, że klienci czują, iż poprawia się ich relacja z przedsiębiorstwem. Te wszystkie dane zdają się potwierdzać, że słowa Billa Gatesa pozostaną aktualne jeszcze przez wiele lat – a polskie firmy w swoich strategiach marketingowych powinny ruszyć tropem przedsiębiorstw zagranicznych.
Może to Ci się spodoba
Jak tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z popularniejszych i skuteczniejszych form promocji w sieci. Sprawdza się zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i budowaniu siły i rozpoznawalności marki. To także kluczowy element
Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami
Content Marketing to obecnie najskuteczniejsze i najbardziej efektywne narządzie w komunikacji z klientami. Pozwala zbudować zaufanie i lojalność, a to wartości najważniejsze dla marek, które chcą nieustannie utrzymywać się na
Inbound Marketing – strategia sukcesu w branży e-commerce. Kilka praktycznych porad
Wysokiej jakości produkty w dobrej cenie to nie jedyny czynnik decydujący o sukcesie w sieci. Tak było do momentu, kiedy w danym sektorze funkcjonował jeden sklep internetowy. Obecnie panuje ogromna
1 Comment
Angelika
05 października, 11:39