Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek

Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek

Wartościowe treści to istotny sygnał dla klientów, że mają do czynienia z uznaną marką. Wielu ekspertów wskazuje, że to właśnie treści budują markę. Czym jest marketing treści i jak tę strategię z sukcesem wykorzystać w dziedzinie e-commerce – podpowiadamy w tekście.

Marketing treści

Content Marketing to obecnie bardzo popularna strategia w komunikacji marketingowej, zwłaszcza w dziedzinie e-commerce. Przy pomocy wartościowych treści można w szybki sposób zbudować siłę marki w Internecie oraz wykreować pożądany wizerunek organizacji. To także skuteczne narzędzie w Brand Marketingu. Trzeba pamiętać, że obecnie duża grupa klientów (szczególnie tych najmłodszych) przy wyborze bardziej kieruje się marką, niż ceną czy konkretnymi rozwiązaniami technicznymi. Generalnie, publikowane treści mają klientom pomóc w procesie decyzyjnym. Każdy chce przecież być przekonanym, że dokonał optymalnego wyboru, a firma, która zajmuje się sprzedażą zainteresowanych produktów zna się na rzeczy – jest wytrawnym specjalistą w danej branży (na przykład sklepy internetowe oferujące obuwie sportowe na swoich stronach zamieszczają nie tylko informacje o nowych technologiach zastosowanych w butach, ale także praktyczne wskazówki podpowiadające jak wybrać odpowiedni sprzęt do konkretnej dyscypliny).

Content Marketing

Wartościowe treści pomagają marce wytworzyć pozytywny szum w sieci, wypromować się nie tylko na łamach serwisów społecznościowych, ale także wyszukiwarek. Większość sklepów internetowych cierpi na pewien deficyt, zawarte na ich stronach treści najczęściej ograniczają się do opisów produktów (nierzadko skopiowanych ze strony producenta). To za mało, aby zostać zauważonym przez wyszukiwarki, które są w stanie wygenerować bardzo dużą grupę klientów w krótkim czasie. Dla wielu sklepów ruch z wyszukiwarek to podstawa egzystencji. Jeśli chcą stale poszerzać swoja bazę klientów, powinny aktywnie prowadzić działania z zakresu marketingu treści.

Plan to podstawa

Prowadzenie działań marketingowych bez jasno określonego celu to najczęściej popełniany błąd, nie tylko przez małych przedsiębiorców. Praktycznie każdy cel można osiągnąć na wiele sposobów. Sztuką jest wybranie strategii, która będzie nie tylko, że najbardziej skuteczna ale i efektywna.

Plan w marketingu treści powinien obejmować kilka kluczowych elementów:

  • rodzaj publikowanych treści (muszą one odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów i spełniać wymagania stawiane przez wyszukiwarki – SEO),
  • harmonogram czasowy,
  • miejsca, gdzie treści zostaną opublikowane.

W branży e-commerce najczęściej celem działań marketingowych jest stworzenie bazy lojalnych klientów. Jednak droga do tego celu jest bardzo długa. Jeśli już uda nam się przyciągnąć dużą grupę internautów na stronę sklepu, powinniśmy zrobić wszystko, aby jak największa część odwiedzających przerodziła się w realnych klientów. W tym mogą nam pomóc wartościowe treści, które poza ceną produktów, estetyką, funkcjonalnością i bezpieczeństwem decydują o wyborze miejsca zakupu.

Marketing treści – praktyczne wskazówki

  1. Treści muszą zostać dobrze zintegrowane ze stroną sklepu internetowego. Blog w tym zakresie wydaje się najbardziej optymalnym rozwiązaniem, dlatego przy wyborze systemu sklepu, warto wybrać taki, który pozwala na łatwą integrację i obsługę bloga.
  1. Publikowane treści muszą być dedykowane dla konkretnego sklepu. Nie warto korzystać z bibliotek artykułów, gdzie znaleźć można teksty zbyt ogólne, bez konkretnych odniesień do naszego sklepu. Kluczowy dylemat w tym względzie, to czy tworzyć treści we własnym zakresie, czy zlecić to profesjonalnym copywriterom. Każda opcja ma swoje wady i zalety. Nikt tak nie zna sklepu i jego oferty jak pracownicy. Jednak najczęściej nie mają oni żadnego doświadczenia w tworzeniu tekstów marketingowych. Wydaje się, że rozsądnym wyjściem jest zlecenie tego zadania specjalistom, którzy będą je tworzyć w ścisłej współpracy z personelem sklepu.
  1. Treści zarówno pod kątem formy, jak i treści powinny odpowiadać potrzebom potencjalnych klientów. Przynajmniej w pierwszym etapie, w dłuższej perspektywie można także użytkownikom zaproponować tematy, które marka uważa za istotne – kreować trendy i nowe potrzeby. Treści powinny być wartością dodaną dla klientów, niezależnie czy na płaszczyźnie wiedzy (opinie, testy, recenzje, analizy i raporty) czy rozrywki.
  1. Treści powinny być zintegrowane z aktualną ofertą. W artykułach warto zawrzeć linki do podstron, gdzie klienci znajdą opisywaną rzecz (Landing Page).
  1. Zapewnij treściom promocję i wsparcie. W tym celu idealnym narzędziem jest e-mail marketing. Newsletter może spełniać nie tylko funkcję promocyjną dla nowych produktów, ale także treści. W ten sposób można informować o nowych wpisach na blogu lub filmach zamieszczonych w zakładce „Porady praktyczne”.
  1. Monitoruj opublikowane treści pod względem poziomu czytelnictwa/klikalności. Należy stale kontrolować, które treści cieszą się powodzeniem, a które przechodzą bez większego echa. W tym celu warto na bieżąco monitorować liczbę odwiedzin, przypływ nowych zwolenników na portalach społecznościowych i komentarze na ich łamach wyrażane przez klientów.
  1. Tematy cieszące się powodzeniem można kontynuować, a popularne treści przetwarzać i rozwijać. Gdy widzimy zainteresowanie danym problemem, możemy czytelnikom zaoferować pogłębione analizy i raporty w tym zakresie. Jednakże cały czas trzeba pamiętać, że w tekstach należy posługiwać się językiem związanym z branżą, ale zrozumiałym dla szerszej publiczności. O subtelnym zamieszczaniu w tekście słów kluczowych (SEO), chyba nie trzeba już przypominać. To „oczywista oczywistość”.
  1. Wykorzystaj media społecznościowe do promocji treści. Profile to także idealne narzędzie do zbierania informacji zwrotnej.

Podsumowanie

Marketing treści to bardzo efektywna i skuteczna strategii w komunikacji firm z klientami. Nie ma jednej recepty na odniesienie sukcesu w tym zakresie. Każda firma powinna we własnym zakresie wypracować sobie swój własny styl. Ważne tylko, aby oferowane swoim zwolennikom treści były mocno zróżnicowane i reprezentowały zawsze najwyższą jakość.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Jak zaprojektować skuteczny Newsletter? – kilka praktycznych wskazówek
Next Jak odnieść sukces przy pomocy viral Video?

Może to Ci się spodoba

E-commerce 0 Comments

Zdobądź lojalnego e- i m-klienta

38 proc. kupujących w internecie oczekuje bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – spodziewa się wyższej jakości obsługi klienta ze strony kompetentnych i rzetelnych sprzedawców. Od tego uzależnia częstotliwość

Trendy 0 Comments

Facebook – dlaczego warto i jak angażować użytkowników we wspólne działania

Aktywność większości firm w serwisach społecznościowych najczęściej ogranicza się do stworzenia profilu i publikowaniu na nim informacji o nowych produktach i promocjach. A to błąd, marki umiejętnie angażując swoich zwolenników

Trendy 0 Comments

Warszawa w oczach turystów – co zobaczyć?

Warszawa to z pewnością miasto, które nie posiada ani wrocławskiej elegancji, ani krakowskiego klimatu. Niewiele osób może też utrzymywać, że jest to miasto ładne. A jednak nie oznacza to wcale,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź