SEO Mobilne – struktura i design strony

SEO Mobilne – struktura i design strony

Po ostatnich zmianach algorytmu, strony www przystosowane do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych są traktowane priorytetowo (zarówno w wyszukiwarce mobilnej, jak i stacjonarnej). Jednak nie można oczekiwać, że spełnienie tylko tego warunku zagwarantuje nam pierwsze miejsce. Trzeba o nie powalczyć. Kluczem do objęcia czołowych pozycji w rankingu wyszukiwania jest struktura i design strony. Na co zwrócić uwagę w tym zakresie – podpowiadamy w poniższym tekście.

Optymalizacja struktury strony

Obecnie obserwujemy wielki boom w obszarze mobilnego Internetu. Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń przenośnych. Potwierdzają to firmy, niektóre już odnotowują większe zainteresowanie ze strony mobilnych internautów niż tych używających zwykłych desktopów. Na dodatek nie słychać narzekań na poziom konwersji ze smartofnów. Google dostrzegło te zmiany już dawno, czego efektem jest wprowadzenie w kwietniu 2015 roku nowego algorytmu, który skrupulatnie sprawdza, czy strona jest dostosowana do wyświetlania urządzeń mobilnych. Jeśli nie, to nie może liczyć na wysoką pozycję. Jeśli zaś strona jest zbudowana na miarę XXI wieku, to przy odrobinie pracy możemy liczyć na czołowe miejsca w rankingu na pożądane frazy.

Kluczem do sukcesu jest spójna i płaska struktura strony. Pojedyncze podstrony muszą być w sposób przemyślany połączone i uszeregowane w kilku głównych tematycznych kategoriach. Niebagatelny wpływ na wysoką pozycję ma także dobór fraz kluczowych. Właściciele sklepów internetowych powinni wyjść od haseł ogólnych, a następnie skupić się na frazach specjalistycznych (części samochodowe – układ hamulcowy – tarcze hamulcowe). Te pierwsze powinny być przyporządkowane do strony głównej, zaś inne do poszczególnych podstron. Katalogi z najważniejszymi frazami powinny być wysoko w strukturze. Tylko w ten sposób konkretne podstrony będą dobrze widoczne w wynikach wyszukiwania. Przy ustalaniu pozycjonowanych fraz, należy także wziąć pod uwagę zwyczaje mobilnych internautów. Mają oni dużą skłonność do korzystania przy wyszukiwaniu ze skrótów. Nie wynika to z mody, ale z wygody. Tak jest szybciej i prościej.

Uporządkowany kod strony ma także wpływ na czas ładowania strony. Należy przyjrzeć się także wszelkim filmom, obrazom, animacjom i skryptom, które nadmiernie obciążają połączenie. W celu sprawdzenia tempa wyświetlania strony można skorzystać z takich pomocy jak Google PageSpeed Insights. To narzędzie analizuje treść strony, a następnie generuje wskazówki, jak przyśpieszyć ładowanie strony.

Design

Wydaje się, że przy projektowaniu stron www na urządzenia mobilne wskazany jest wysoki poziom ascetyzmu. Strona musi być prosta, jasna i czytelna. Goście muszą znaleźć najważniejsze lub interesujące ich informacje w „mgnieniu oka”. Ogólnie wzornictwo strony powinno nawiązywać do znanego z powszechnie stosowanego w innych miejscach wzoru identyfikacji wizualnej. Strona mobilna musi być bliźniaczo podobna do tej stacjonarnej. Klient nie powinien mieć cienia wątpliwości, że ma do czynienia ze swoją ulubioną marką. To kwestia nie tylko wizerunku, ale także zaufania. Poziom użyteczności jest ściśle związany z jej designem. W pierwszej kolejności należy poprawnie dobrać kontrast. To o tyle ważne, że większość mobilnych użytkowników ze swoich smartfonów korzysta także w towarzystwie promieni słońca. Wielkość, kształt oraz kolor przycisków muszą uwzględniać potrzeby mobilnych internautów. Nic tak nie irytuje, jak wywoływanie niepożądanych akcji wskutek trudności z naciśnięciem właściwego przycisku. Istotny jest tutaj także odstęp od kolejnych odnośników. Warto także pomyśleć o wszelkich udogodnieniach. Na przykład przycisk połączenia telefonicznego zamieszczonego na stronie powinien być ściśle zintegrowany z telefonem. Najlepiej będzie gdy po jednokrotnym naciśnięciu połączymy się z żądanym numerem. Nie inaczej należy podejść do wyszukiwarki dostępnej na stronie, warto tak ją opracować, aby wpisywanie zapytań było jak najprostsze. Mile widziane będę wszelkie filtry. Długotrwałe poszukiwanie konkretnego produktu może zniechęcić do zakupu. Preferowany jest pionowy układ strony, przesuwanie w poziomie jest niewygodne. Generalnie użyteczność strony powinna być wypadkową przyzwyczajeń użytkowników wyniesionych ze stacjonarnego Internetu z koniecznymi zmianami wynikającymi ze specyfiki urządzeń przenośnych.

W przypadku sklepów internetowych należy zadbać o czytelną prezentację produktu. W wersji mobilnej należy skupić się na zdjęciach, krótki opis ma być tylko dodatkiem. Optymalnym rozwiązaniem jest wyeksponowanie na go na białym tle. Emocjonalny wydźwięk będzie dodatkowym atutem w przekonaniu klienta. Sam przycisk „Kup teraz” także powinien być w widocznym miejscu. Proces finalizowania transakcji powinien być maksymalnie uproszczony. Ponadto należy zadbać o absolutną ochronę danych. Dokona zakupu w wersji mobilnej tylko ten klient, które będzie przekonany, że sklep zaoferuje mu najwyższy poziom bezpieczeństwa w tym zakresie.

Na stronach firmowych w wersji mobilnej warto unikać dużych partii tekstu. Informacje należy prezentować blokowo w sposób kompaktowy. Długie i monotonne artykuły na małym ekranie męczą i nużą. Podobnie sprawa wygląda z językiem. Na stronach mobilnych należy unikać języka hermetycznego, zrozumiałego tylko dla ekspertów z branży. Raczej należy pisać lekko, tak, aby tekst był zrozumiały po jednym spojrzeniu. Należy wybrać taki styl i rozmiar czcionki, aby można było zapoznać się z tekstem bez powiększania strony. Na jednej stronie nie należy przesadzać z ilością czcionek. Dwa – trzy rodzaje pozwalają zachować porządek oraz jasny układ hierarchiczny wartości kolejnych partii tekstu.

Podsumowanie

Ruch mobilny rośnie z dnia na dzień. Prawdopodobnie za klika lat, większość internautów do surfowania będzie używało smartfonów (za kilkanaście pewnie smartwatchy). Która firma pierwsza zaoferuje wysoki komfort przeglądania, będzie mogła liczyć na największe zainteresowanie. W tym względzie struktura strony oraz design odgrywają kluczową rolę. Warto o tym pamiętać.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Content sprzyjający SEO
Next Real Time Marketing

Może to Ci się spodoba

Content marketing 0 Comments

10 najpopularniejszych formatów w Content Marketingu

Content Marketing to strategia, która według ekspertów w przyszłości całkowicie zdominuje komunikację marketingową. Internet w tym względzie oferuje ogromne możliwości. Nie tylko w zakresie możliwych sposobów dystrybucji, ale także różnorodności

Trendy 0 Comments

Polskie firmy coraz chętniej migrują do chmury

Przyspieszona cyfryzacja w okresie pandemii COVID-19 przełożyła się na zwiększone zainteresowanie chmurą wśród polskich firm. Względem europejskiego rynku wciąż jest jednak wiele do nadgonienia, a część rodzimych przedsiębiorstw nadal wstrzymuje się z migracją

Trendy

Trzy powody, dla których coraz więcej firm sięga po AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

Polscy pracodawcy zatrudniają coraz więcej pracowników, korzystając przy tym z coraz mniej typowych narzędzi rekrutacyjnych. Oferty pracy lokowane są w grach komputerowych, pojawiają się na portalach społecznościowych, nierzadko w ogłoszeniach

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź