Content sprzyjający SEO

Content sprzyjający SEO

Jakie treści publikować, aby pojawić się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na pożądane frazy? To najbardziej nurtujące pytanie w SEO. Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych rad w tym względzie.

SEO stawia na treści

Pomimo niebywałej popularności serwisów społecznościowych i innych platform mulitimedialnych, zdecydowana większość internautów surfowanie zaczyna od internetowej wyszukiwarki. W szeregu krajów Google w tym względzie jest monopolistą i dlatego o jej względy walczą tam wszystkie firmy. Obecność na czołowych pozycjach to stały dopływ nowych klientów.

Te firmy, których przychód jest generowany w dużej części w sieci, SEO traktują priorytetowo, tym bardziej, że ponad 80 procent użytkowników widzi tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Obecnie SEO opiera się na dwóch filarach: wartościowe treści i linki prowadzące do strony. Jednak mówiąc o contencie, nie można mieć na myśli tylko klasycznych spotów reklamowych. Klienci są mocno znudzeni standardowymi reklamami, które przez lata mogliśmy oglądać w TV. Jeśli już, to muszą one prezentować wyższy poziom kreatywności, łamać pewne stereotypy, zaskakiwać i uwodzić, poruszać i bawić. Trzeba także pamiętać, że w wyniku przejścia szeregu drukowanych czasopism branżowych do sieci i wprowadzenia płatnego dostępu, to od marek internauci oczekują specjalistycznej wiedzy.

Dobre treści to mieszanka wiedzy i informacji z wielu dziedzin:

    • dokładna notka profilowa: co robi firma, kto jest jej udziałowcem, jacy ludzie tworzą spółkę, z kim współpracuje – kooperanci, filozofia i misja koncernu,
    • wieści zza kulis: jak przebiega proces technologiczny, jakich surowców i materiałów wykorzystuje firma, w jakich warunkach pracują pracownicy, jak wygląda organizacja pracy, itp.,
    • informacje o innowacjach i nowych rozwiązaniach,
    • wiedza praktyczna: przewodniki, poradniki, instrukcje oraz merytoryczne wsparcie w bieżących problemach klientów,
    • liczby i dane: własne analizy, oceny trendów, zestawienia sektorów rynku, itp.,
    • opinie i analizy dotyczące perspektyw rozwojowych, popularności konkretnych produktów,
    • wyniki sondaży i badań konsumenckich (ocena zadowolenia, potrzeby i oczekiwania klientów),
    • informacje o okolicznościowych wydarzeniach, jubileuszach i rocznicach,
    • treści o charakterze rozrywkowym.

Techniczny aspekt treści

W SEO liczy się nie tylko wartość merytoryczna tekstów, ale także techniczna strona publikacji. Najistotniejszym elementem w tym względzie jest poprawny dobór słów kluczowych. Optymalnym rozwiązaniem jest przyporządkowanie kilku słów (2-3) do każdej podstrony. Może ich być oczywiście więcej, o ile wszystkie będą ze sobą powiązane lub będą to te same frazy tylko w różnych odmianach. Generalnie firmy powinny zacząć od ustalenia dość szerokiego zbioru słów kluczowych związanych tematycznie z profilem działalności i ich przetestowania w Google AdWords.

Należy również pamiętać, że obecnie (od 21 kwietnia 2015) czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania (zarówno w wersji mobilnej, jak i stacjonarnej) są dostępne tylko dla stron, które poprawnie się wyświetlają na urządzeniach mobilnych (specjalne wersje stron mobilnych albo strony responsywne, czyli automatycznie dostosowujące się do szerokości i rozdzielczości smartfonów i tabletów).

Content Marketing

Generalnie przy optymalizacji strony www, poziom tekstów należy potraktować priorytetowo. Z zapowiedzi Google wynika, że każda kolejna zmiana algorytmu będzie miała na celu podniesienie jakości wyników wyszukiwania, strony z wartościowymi treściami będą faworyzowane. Warto już dziś o tym pomyśleć, aby potem uniknąć nieprzewidzianych perturbacji. Stabilność wysokich pozycji w rankingu wyszukiwania to najbardziej pożądana sytuacja wśród firm obecnych w sieci.

Wartościowe treści mają ogromny wpływ na czas eksploracji strony. Zintegrowany ze stroną blog korporacyjny to instrument, przy pomocy którego można na dłużej przykuć uwagę internauty. Jednak nie można ograniczać się do publikacji klasycznych notek prasowych. Każdy wpis powinien mieć swój charakter, nie mogą to być bezosobowe i zimne relacje z życia firmy. Warto skorzystać z różnych form dziennikarskich, takich jak reportaż czy wywiad.

Podsumowanie

Normalną wydaje się sytuacja, gdy internauci oczekują, że w sieci znajdą wartościowe treści. Komu uda się spełnić ten postulat, ten może liczyć nie tylko na względy u Google, ale także zyskać uznanie wśród internetowej społeczności. Jednakże każdy autor, któremu zostanie postawione zadanie stworzenie tekstów, które przyciągną uwagę dużej publiczności, powinien mieć na uwadze głównie potrzeby klientów. Zapewne to co spodoba się internautom, spodoba się także wyszukiwarce.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Analiza danych w branży Retail – jak efektywnie zarządzać siecią sprzedaży?
Next SEO Mobilne – struktura i design strony

Może to Ci się spodoba

Trendy 1Comments

Hosting dla początkujących

Co to jest hosting? Wielu z Was pewnie już gdzieś słyszało słowo “hosting”, a tym którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznać się z tym określeniem i innymi hasłami z nim

Trendy 0 Comments

Negocjacyjna bitwa o domeny

Polska platforma kupuje rozszerzenie .com za 50 tysięcy euro. Eksperci z branży często nazywają domeny wirtualnymi nieruchomościami i trzeba przyznać, że nie raz sprawdziły się jako dobra inwestycja[1]. Rekordowe transakcje

6 sposobów na optymalizację postów blogowych w wyszukiwarkach

Jeżeli już masz bloga, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, jak istotne jest blogowanie w biznesie. Ale czy już wiesz jak zoptymalizować posty blogowe, aby stały się bardziej przystępne dla wyszukiwarek? Prawdę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź