Kod QR – łącznik świata realnego z wirtualnym

Kod QR – łącznik świata realnego z wirtualnym

Nowoczesne technologie dają ogromne możliwości zwiększenia efektywności działań marketingowych, nie tylko skuteczniejszego i precyzyjniejszego targetowania reklam. Jednym z najnowszych rozwiązań, z sukcesem stosowanym w promocji są kody QR, które w sposób prosty i łatwy pozwalają łączyć działania prowadzone w mediach tradycyjnych z tymi online.

Kod QR – istota działania

W ostatnim czasie kody QR są powszechnie wykorzystywane nie tylko w celach reklamowych, ale także informacyjnych. Skrót QR pochodzi z języka angielskiego (Quick Response czyli szybka odpowiedź). Pod względem wizualnym z daleka przypomina nieco kod kreskowy, ale gdy mu się przyjrzymy, zauważymy różnicę (co najważniejsze jest kwadratowy). Jest na tyle oryginalny i rozpoznawalny, że z bliska trudno go pomylić z czymś innym. Odpowiedzialnym za opracowanie tego alfanumerycznego kodu jest japońska firma Denso-Wave. Jego innowacyjność wynika z faktu, że przy jego pomocy można kodować znaki w różnych językach. To sprawia, że może być z powodzeniem używany pod każdą szerokością geograficzną. Ponadto można w nim zawrzeć adresy stron internetowych.

Kody QR mogą być zamieszczone praktycznie w każdym miejscu, od prasy po nośniki reklamowe typu City – Light.. Ich odczytywanie jest bardzo proste, wystarczy smartfon ze specjalną aplikacją przyłożyć do miejsca, gdzie jest kod (można je odczytywać w urządzeniach mobilnych wyposażonych w takie systemy jak Android, iOS czy smartfonach BlackBerry). Skanowanie kodu przypomina robienie zdjęć. Należy tylko pamiętać, że kod powinien być widoczny na całym ekranie telefonu. Po odczytaniu, użytkownik najczęściej zostaje przekierowany do konkretnej strony internetowej.

Kod QR – wszechstronne możliwości

Przy pomocy kodów można zrealizować wiele celów, nie tylko promocyjnych. W praktyce kody stosowane są do:

  • udostępniania klientom specjalnych aplikacji. Wielu przewoźników kolejowych na świecie kod zamieszcza na swoim bilecie. Po jego zeskanowaniu możemy pobrać specjalną aplikację firmową, która ułatwia nie tylko odszukiwanie konkretnych połączeń, ale także zakup biletu.
  • rozpowszechniania informacji. Wiele promocyjnych materiałów drukowanych oraz opakowań z racji wielkości zawiera tylko podstawowe informacje o produkcie. Zamieszczając na nich kod, dajemy czytelnikom możliwość szybkiego przeniesienia się do świata wirtualnego, gdzie będą mogli znaleźć o wiele więcej ciekawych treści.
  • promocji. Tą drogą rozsyłane są do klientów nie tylko aktualne informacje o atrakcyjnych cenach na wybrane produkty, ale także bony pozwalająca otrzymać w sklepie rabat.
  • prezentowania rozbudowanych formatów reklamowych. Odczytując kod z reklamy prasowej, klient ma możliwość szybkiego przejścia do sieci, gdzie może obejrzeć jej multimedialną wersję. Ta funkcja powszechnie stosowana jest przez producentów aut. Najczęściej na fanów motoryzacji w Internecie czeka fascynujący film, prezentujący nie tylko walory nowego modelu w praktyce, ale także jego sposób produkcji.
  • sprzedaży. Kody QR na dobre już zagościły w branży e-commerce. Klient po odczytaniu kodu, zostaje przekierowany na stronę sklepu internetowego, gdzie może bezpośrednio dokonać zakupu (trzeba jednakże pamiętać, aby to nie była strona startowa, a podstrona z konkretną ofertą). Przy pomocy tego instrumentu i aplikacji bankowej zainstalowanej w telefonie, zakup ogranicza się do kilku kliknięć. Można go dokonać praktycznie w każdym miejscu, nawet podczas wieczornego spaceru w niedzielę, skanując kod z witryny sklepowej.
  • komunikacji z klientem. Kody QR dają szerokie możliwości pozyskiwania informacji zwrotnej. Linie lotnicze lub restauracje zamieszczając kod na bilecie lub rachunku mogą liczyć na szybki feedback. Gość praktycznie w kilka chwil po skorzystaniu z oferty firmy, po zeskanowaniu kodu zostanie przeniesiony do portalu internetowego, gdzie znajdzie kilka krótkich pytań odnośnie odbytej podróży czy skonsumowanego posiłku.
  • kontroli oryginalności produktu. W ostatnim czasie kody QR stały się potężnym orężem w walce z wytwórcami podróbek. Skanując kod zamieszczony na produkcie, można łatwo i szybko sprawdzić w sieci, czy konkretna rzecz pochodzi od danego producenta.

Podsumowanie

Kod QR to rewolucyjne rozwiązanie, firmom daje ogromne możliwości na wielu płaszczyznach. Co najważniejsze pozwala zafundować klientowi szybka wycieczkę ze świata realnego do wirtualnej rzeczywistości. Na dodatek można dokładnie monitorować częstotliwość i okoliczności korzystania przez użytkowników z tego instrumentu. W przypadku sprzedaży można na bieżąco analizować, które produkty cieszą się największą popularnością, dzięki kodom QR. Ta technologia znacznie ułatwia także życie klientom. Mogą uzyskać dostęp do informacji oraz dokonywać zakupów jeszcze szybciej i łatwiej.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Copywriting w Internecie – sztuka czy tylko profesja?
Next Zdobądź lojalnego e- i m-klienta

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Rok 2014 w rękach Apple’a i Samsunga

Co się działo na rynku producentów i urządzeń mobilnych na przestrzeni ostatnich kilku lat? Czy w tym roku czekają nas większe przetasowania? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza danych zebranych

Trendy 0 Comments

Landing page – skuteczny sposób, nie tylko na zdobycie nowych klientów

Tworzenie landing page to ostatnio bardzo modny sposób pozyskiwania nowych klientów w sieci. Czym jest tzw. strona lądowania, jak działa i jak ją przygotować – podpowiadamy w poniższym artykule. Landing

Trendy 0 Comments

Pokolenie Y – wyzwanie dla marketingu

Każdemu pokoleniu przyświecają inne ideały. Te obecne, zwane generacją Y (Millennials) dość selektywnie konsumuje media, jest ślepe na klasyczne reklamy. Małą wagę przykłada do własności, nie przywiązuje się do marek.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź