Infografika – hit w internetowej komunikacji marketingowej

Infografika – hit w internetowej komunikacji marketingowej

Infografika to ostatnio bardzo popularny format w marketingu treści. Coraz więcej firm przy pomocy tego rodzaju treści prowadzi komunikację z klientami. Pozwala szybko i skutecznie dotrzeć z przekazem do wybranej grupy docelowej. Jakie efekty można przy jej pomocy osiągnąć? – podpowiadamy w poniższym tekście.

Infografika – nowy format przekazu

Współcześnie panująca kultura obrazu wymusiła na wszystkich wydawcach zmianę w sposobie przekazywania informacji. Obecnie sama „sucha” tekstowa informacja ma małe szanse na przebicie się do świadomości społecznej. Wiadomości opatrzone obrazami nie dość, że są łatwiejsze w odbiorze, to na dodatek dłużej pozostają w pamięci. Każdy z nas zapewne pamięta atak terrorystyczny z 11 września 2001 roku i widok płonących wieżowców WTC. Siła rażenia tych zdjęć (właściwie relacji video) była piorunująca. Trzeba przyznać, że żaden opis nie oddałby istoty tego wydarzenia i rozmiaru tej tragedii. Infografika jest wytworem cywilizacji obrazu, połączeniem informacji tekstowej z grafiką. Można powiedzieć, że to sposób przekazania jakiejś tezy, idei czy wyników badań w sposób obrazowy, jasny i czytelny. W kilka sekund można zrozumieć przekaz i odczytać intencje autora. Infografika jest odpowiedzią na obecnie panujący pośpiech. Coraz mniej ludzi ma obecnie czas na zapoznawanie się długimi ekspertyzami, analizami czy referatami. Ten format ponadto ma do pewnego stopnia uniwersalny charakter. Aby uchwycić sens obcojęzycznej infografiki, nie trzeba być poliglotą. Połączenie grafiki i tekstu sprawia, że znając kilka podstawowych zwrotów (także branżowych), można uchwycić jej sens.

Infografiki w marketingu online

Obecnie coraz więcej firm wykorzystuje ten format w komunikacji marketingowej. Jej skuteczność wynika z niezwykłej popularności wśród internautów. Według badań, strony zawierające ten format generują większy ruch o 12 procent od innych (pokazuje to doskonale infografika obrazująca własny fenomen https://econsultancy.com/blog/10726-why-do-infographics-make-great-marketing-tools-infographic). Te najbardziej obrazowe, odnoszące się do ważnych spraw są często rozpowszechnianie przez użytkowników (przeważnie w serwisach społecznościowych). Przygotowując ciekawą i atrakcyjną infografikę można szybko trafić do ogromnej liczby osób zainteresowanych marką. Trzeba jednak podkreślić, że jej siła wynika głównie z wagi tez w niej zawartych, a nie z wizualnej atrakcyjności. Jeśli nie mamy nic do przekazania, to nie pomoże nam nawet najdoskonalsza forma.

Infografika to narzędzie bardzo wszechstronne. Specjaliści od marketingu online wskazują, że można ją stosować w wielu różnych sytuacjach i osiągać różne cele.

Przy pomocy infografik możemy:

    • natychmiastowo zwrócić uwagę widowni na pewien problem (pokazać wyniki badań).
    • uzyskać szybki kontakt z zainteresowanymi,
    • szybko przekazać jakąś historię.

Infografika to bardzo skuteczne rozwiązanie. Są bardzo łatwo przyswajalne. Do jej zrozumienia nie potrzeba tak wielkich kompetencji umysłowych, jak do wyciągnięcia wniosków z wielostronicowej analizy (choć nigdy jej nie zastąpią). Według badań nasz mózg filtruje i odrzuca większość (99 procent) informacji do niego docierających. Przyswaja tylko 1 procent, w głównej mierze przekazu opartego o obrazy, w tym infografiki (https://econsultancy.com/blog/10726-why-do-infographics-make-great-marketing-tools-infographic).

Oddziałują na wielu poziomach, pobudzają zarówno zmysły, jak i emocje.

Zapewniają szereg korzyści dla przedsiębiorców, umożliwiają:

    • przedstawienie kompleksowo tematu w prosty sposób,
    • łączenie faktów i opinii,
    • uzasadnienie, czasem trudnej i skomplikowanej tezy,
    • zwrócenie uwagi,
    • sterowanie opinią,
    • wzbudzenie zainteresowania (budowa siły marki).

Infografika to ważny element w marketingu treści. Charakteryzuje się dużą efektywnością, przy stosunkowo niewielkich kosztach, jakie są potrzebne do jej stworzenia (ok. 1000 zł), można uzyskać szeroki rozgłos w serwisach społecznościowych, wesprzeć działania z zakresu budowy siły marki oraz wspomóc działania SEO dostarczając firmowej stronie wartościowych linków zwrotnych.

Podsumowanie

Dzisiaj chyba każdy internauta spotkał się przynajmniej raz z infografiką w sieci. Towarzyszą praktycznie każdej głębszej analizie, są pewnego rodzaju forpocztą promującą ją w sieci. Przy jej pomocy można w szybko i prosto przekazać praktycznie każdą myśl i tezę, mając pewność, że zostanie dobrze zrozumiana.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Czy Content Marketing sprzedaje?
Next Kiedy czas pomyśleć o nowym designie strony www?

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Nowoczesne urządzenia elektroniczne a nasze oczy

Okazuje się, że wiele urządzeń elektronicznych a także niektóre formy oświetlenia będą powodować problemy ze wzrokiem, będą dla naszych oczu niebezpieczne i trzeba na to uważać., by nie zniszczyć swoich

Trendy 0 Comments

Marketing treści – przyszłość SEO

Content Marketing to obecnie jeden z najszerzej dyskutowanych tematów w branży. Powszechne zainteresowanie marketingiem treści wynika z ostatnich zmian algorytmu wyszukiwarki Google, która przy wyznaczaniu pozycji strony w wynikach bierze

Trendy 0 Comments

Jak zarabiać na blogu – najbardziej efektywne sposoby

Dzisiaj prawdziwym celem większości blogerów jest bardziej chęć zarabiania pieniędzy, niż dzielenia się ze społecznością internetową swoimi osobistymi przemyśleniami czy opiniami. Trudno się temu dziwić, skoro marki same prowokują do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź