Kiedy czas pomyśleć o nowym designie strony www?

Kiedy czas pomyśleć o nowym designie strony www?

Trendy w internetowej estetyce zmieniają się równie często jak technologie. Firmy, które chcą stale dominować na rynku, muszą co jakiś czas odświeżać, nie tylko funkcjonalność, ale także wygląda swojej strony www. Wszystko po to, aby nie utracić zaufania swoich klientów. Redesign witryny to także szansa na odzyskanie popularności (lub zdobycie jeszcze większej). W poniższym tekście podpowiadamy, kiedy trzeba się zdecydować na ten krok, aby nie było za późno.

Internet – czas płynie szybciej

Internetowe technologie zmieniają się szybciej niż wszystko inne. Tutaj rok to okres bardzo długi, czasem wręcz jeden miesiąc jest w stanie przesądzić o sukcesie lub porażce. Firmy muszą stale reagować na wszelkie zmiany, począwszy od algorytmu decydującego o pozycji strony w rankingu wyszukiwania, poprzez oczekiwania klientów i fluktuacje na rynku, a na trendach w web designie kończąc. Nierzadko opatrzona estetyka firmowej witryny jest powodem mniejszej popularności. Klienci oczekują także, że ich faworyci będą stale podążać za nowymi technologiami i rozwiązaniami. Wraz z rozwojem mobilnego Internetu, chcą, aby strony ich ulubionych firm były ładne i dobrze widoczne na urządzeniach przenośnych (responsie web design to trend, który na lata będzie wyznaczał wzornictwo i użyteczność stron internetowych).

rwd

Eksperci słusznie podkreślają, że mobilny e-commerce będzie stale się rozwijał, a smartfony będą odgrywały w nim kluczową rolę. Dostosowanie strony do aktualnych wymagań to zawsze szansa nie tylko na odzyskanie popularności i zaufania, ale także na pokazanie się z innej strony i poszerzenie bazy klientów (poprzez odwołanie się do nowej grupy docelowej). Nierzadko modernizacjom witryn towarzyszą duże kampanie reklamowe (głównie w prasie i TV), które mają charakter nie tylko przypominający. Ostatnio mogliśmy obserwować akcję reklamową przy okazji modernizacji strony portalu Wirtualna Polska http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystko-co-wazne-dzieje-sie-w-polsce-w-kampanii-wirtualnej-polski-wideo).

Jeśli tak, to kiedy redesign strony www

Eksperci wskazują, że z odświeżeniem nie można czekać do momentu, kiedy witryna całkowicie straci popularność. Trzeba nowym trendom estetycznym i rozwiązaniom technologicznym wyjść naprzeciw. Konieczny jest stały monitoring, wypracowanie pewnego systemu wczesnego ostrzegania.

Gdy strona spełni poniże kryteria, należy poważnie pomyśleć o redesignie:

  • Staromodny design strony www
      . Wiele stron z ery początków Internetu (wbrew pozorom można ich spotkać wiele), dziś mówiąc delikatnie, wygląda archaicznie, trąci już nie lekko, a mocno myszką. W projektowaniu stron panują pewne trendy stylistyczne, które szybko się zmieniają. Obecnie coraz więcej stron ma orientację horyzontalną. Panuje prostota w zakresie obsługi oraz minimalizm wizualny (płaski model strony skupiający się na typografii i wykorzystaniu kolorów, przy jednoczesnej ascezie odnośnie wszelkich ozdobników, tekstur i efektów graficznych). Wartościowe treści i zdjęcia dominują, mają ogniskować uwagę klientów. Raczej typ „one page”, czyli zawartość na jednej stronie, bez podstron. Strony konstruowane według tych wytycznych są przejrzyste, przyjazne użytkownikom mobilnym.
  • Niski współczynnik konwersji
      . Eksperci wskazują, że jego obniżenie w okresie porównywalnym do roku poprzedniego przynajmniej o 10 procent powinien wywołać alarm. Należy przeanalizować całą drogę klienta na stronie i zbadać, co powoduje, że nie dochodzi do wywołania pożądanej akcji. Jeśli to jeden element, można dokonać szybkiej korekty. Jeśli zaś kilka, trzeba pomyśleć o gruntownej przebudowie strony.
  • Brak strony www na kluczowych miejscach (TOP3) w rankingu wyszukiwania
      . Konieczna jest diagnoza tego stanu rzeczy, czy przyczyną są źle dobrane słowa do pozycjonowania, czy ogólna konstrukcja strony niedostosowana do aktualnych wymagań wyszukiwarek czy może źle wybrana agencja SEO.
  • Długi czas ładowania
      . To jedna z głównych przyczyn prowadzących do rezygnacji z przeglądania strony. Winnym może być nie tylko serwer, ale także kod witryny.
  • Rozrośnięta i nieuporządkowana struktura strony
      . Odwiedzający mają problem z trafieniem do poszukiwanych informacji lub zajmuje to im dużo czasu.
  • Nieczytelność na urządzeniach mobilnych
      . Użytkownicy smartfonów chcą być traktowani równie poważnie, jak miłośnicy klasycznych desktopów. Strona musi być wykonana według zasad responsie web design. Czasem jednak lepszą opcją jest specjalna strona dedykowana urządzeniom mobilnym. Oba warianty mają swoje wady i zalety, wybór zależy od potrzeb firmy.
  • Strona nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych
      , szczególnie dla niewidomych (lub słabo widzących) i niedosłyszących. To obecnie już pewien obowiązujący standard. Współczesny rozwój technologii internetowych sprawia, że osoby z taki dysfunkcjami mogą bez problemu korzystać z wszystkich dobrodziejstw w sieci.

Podsumowanie

Odświeżenie wizualne strony nie powinno zmieniać całkowicie jej istoty działania. Klienci najczęściej przyzwyczajeni są do pewnych rozwiązań, po jakimś czasie obsługują ją niemal intuicyjnie. Jakiekolwiek zmiany w tym zakresie mogą spowodować skutek odwrotny od zamierzonego. W wielu przypadkach po transformacji, zamiast zachwytu, słychać zewsząd narzekania na nowe pomysły. Redesign strony zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, nierzadko ogromnymi. Jednak to pewna inwestycja, która może nam pomóc zyskać nowy impuls rozwojowy.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Infografika – hit w internetowej komunikacji marketingowej
Next Snapchat – komunikacja marketingowa z młodzieżą

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Reklama natywna – trend przyszłości?

Współcześnie Internet stał się marketingowym polem walki dla większości firm. Panuje ogromny szum informacyjny, wiele standardowych narzędzi traci swą efektywność, a specjaliści wciąż poszukują nowych rozwiązań. Jednym z najnowszych, które

Trendy 0 Comments

Najlepszy internet do domu

Kiedyś internetu nie było wcale – co często nie mieści się nam w głowach z uwagi na fakt, że korzystamy z niego obecnie w zasadzie bez przerwy. W internecie można

Facebook 0 Comments

Facebook – dlaczego warto i jak angażować użytkowników we wspólne działania

Aktywność większości firm w serwisach społecznościowych najczęściej ogranicza się do stworzenia profilu i publikowaniu na nim informacji o nowych produktach i promocjach. A to błąd, marki umiejętnie angażując swoich zwolenników

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź