Jak internauci postrzegają e-handel?
Kim jest polski e-klient, czym się kieruje przy wyborze e-sklepu, a co go zniechęca do e-zakupów? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszym raporcie o rynku e-handlu w Polsce przygotowanym przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.
Raport jest już dostępny stronach www.gemius.pl i www.ecommercepolska.pl. Jak wynika z zaprezentowanych w nim danych 46 proc. internautów przyznaje, że zdarza się im robić zakupy w sieci. Wśród kupujących są przede wszystkim ludzie młodzi, dobrze wykształceni, z większych miast oraz będący w relatywnie dobrej sytuacji materialnej.
Okazuje się, że głównymi czynnikami, które najczęściej wpływają na wybór danego e-sklepu to atrakcyjna cena (73 proc. internautów podaje to kryterium jako główne w podejmowaniu decyzji o zakupie), niskie koszty wysyłki (60 proc.) oraz promocje i oferty specjalne (52 proc.).
– Dane z raportu wskazują, że ponad połowa respondentów traktuje niższe koszty dostawy jako czynnik, który skłoniłby ich do częstszych zakupów internetowych. Jest to dowód na to, że konsument ma coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą internetową. A to stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom – wyjaśnia Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej.
Z kolei najczęstszym powodem, dla którego internauci nie decydują się na zakup w sieci jest chęć obejrzenia produktu z bliska przed zakupem (dla 55 proc. internautów jest to powód, który zniechęca ich do zakupów online). Wśród innych obaw dotyczących e-zakupów znajdują się problemy z gwarancją (34 proc.), bezpieczeństwem płatności (30 proc.) i problemy z dostawą (28 proc.).
─ Nadal najczęściej wymienianym powodem niekupowania przez internet jest obawa o bezpieczeństwo i choć problem w istocie jest marginalny, to nawet drobne incydenty oddziałują negatywnie na całą branżę ─ mówi Mateusz Gordon, ekspert od e-handlu firmy Gemius.
Jak twierdzi ekspert, sklepy nadal mają duże pole rozwoju w kwestii jasnego informowania konsumenta o jego prawach i nie mam tu na myśli samego regulaminu, ale marketing aspektu bezpieczeństwa. ─ Dobrym pomysłem jest informowanie klientów na każdym kroku ścieżki zakupowej o prawie zwrotu, tworzenie zakładek z dokładną instrukcją, jak go dokonać, ułatwianie procedury przez zapewnianie kuriera po promocyjnych stawkach lub wręcz pokrywaniu kosztów przesyłki zwrotnej ─ dodaje Gordon.
Celem badania, które jest zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efektowi ROPO oraz preferencjom dotyczącym sposobu realizacji transakcji internetowych.
Prezentowane w raporcie badania zostały zrealizowane metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) między 26 lutego a 7 marca 2014 roku na reprezentowanej próbie 1,5 tys. internautów w wieku 15+.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Co zrobić, aby odwiedzający stronę stał się klientem?
Stu procentowy współczynnik konwersji to marzenie każdej firmy. Jednak w rzeczywistości, nawet mimo szeroko zakrojonych działań marketingowych, niskich cen i atrakcyjnych warunków płatności, taki wynik jest niemożliwy do osiągnięcia. Można
Najnowsze trendy e-Commerce i m-Commerce na targach e-Meeting
Już 5 maja 2015 r. zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie łączące e-Commerce i rynek mobile w jednym miejscu. Spotykamy się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, aby porozmawiać z ekspertami i
Wady i zalety telemarketingu
W dzisiejszych czasach praktycznie każdy korzysta z telefonów komórkowych. Od małych dzieci, po młodzież, osoby dorosłe, po ludzi w podeszłym wieku. Nie powinien dziwić zatem fakt, ze nieustannie powstają firmy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!