Content Marketing: najskuteczniejsze formaty w komunikacji z klientami

Content Marketing: najskuteczniejsze formaty w komunikacji z klientami

Skuteczność komunikacji marketingowej prowadzonej przy pomocy wartościowych treści zależy od wielu czynników. Liczy się nie tylko sama zawartość prezentowanych przez firmę materiałów, ale także ich format. Jak dopasować format do konkretnych treści, jak nawiązać pierwszy kontakt z klientami oraz jak optymalnie wykorzystać wybrany format – podpowiadamy w poniższym tekście.

Jak zyskać nowych klientów

Content Marketing to strategia w komunikacji marketingowej, która polega na dostarczaniu opinii publicznej wartościowych treści. Tym sposobem możemy kształtować nie tylko wizerunek marki, ale także zwiększyć sprzedaż. Jednak, aby członkowie audytorium stali się potencjalnymi klientami, musimy zyskać ich uwagę i pobudzić do działania. Nie tylko temat musi być dopasowany do zainteresowań odbiorców, ale także i format. Ten z kolei musi być dostosowany do zawartości. Popularny i lubiany utwór wystarczy zagrać w innej tonacji przy wykorzystaniu innego instrumentarium, aby stał się mało rozpoznawalny. Może nawet gdyby od początku był w niej prezentowany, nie został by zauważony i nie zajmował by czołowych miejsc przez długi czas na listach przebojów. Podobnie sprawa wygląda w marketingu treści. Firmy czasem dysponują ciekawymi treściami, a przez dobór nieodpowiedniego formatu, przechodzą one bez większego echa. Internet, w przeciwieństwie do innych mediów, oferuje szerokie możliwości prezentacji.

Najskuteczniejsze formaty w Content Marketingu

Najbardziej pożądane są formaty, które generują dużą uwagę. Istota działania w marketingu treści polega na dostarczaniu potencjalnym klientom odpowiednich treści, w odpowiednim formacie i czasie. Niewskazana jest pewna monotonność, zarówno jeśli chodzi o tematy, jak i formaty. W ten sposób można szybko znudzić internautów, którzy przecież w tym względzie mają większe wymagania niż zwykli czytelnicy czasopism, czy nawet widzowie telewizyjni. Tam pewien zakres możliwości jest mocno ograniczony technicznymi uwarunkowaniami. Chociaż i prasa stale poszukuje wciąż nowych sposobów. Ostatnio na stronach magazynów drukowanych spotkać można nawet reklamy video (cienki wyświetlacz jest zintegrowany ze stroną czasopisma).  Ważne, aby prezentowany materiał zaciekawił jak największą grupę odbiorców. Czym większe audytorium, tym szansa na pozyskanie większej liczby klientów. Sam anons lub tytuł już powinien być na tyle intrygujący, aby zachęcił do dokładnego zapoznania się z materiałem. Magnesem może być zarówno temat, format, jak i sam autor. Czasem pewien autorytet jest w stanie zainteresować innowacjami firmy szerokie rzesze czytelników.

  1. Wiadomości i raporty. Wszelkiego rodzaju artykuły i notatki i stanowią rdzeń wielu mediów. Gdy będą pisane w sposób ciekawy i rzetelny z merytorycznym komentarzem, mogą przyciągnąć do konkretnej platformy tłumy odbiorców. Tutaj należy trzymać się obowiązujących standardów, wypracowanych przez lata dziennikarskiej praktyki. Teksty musi mieć nagłówek, odpowiadać na podstawowe pytania: Kto? Co? Kiedy? Gdzie? W jaki sposób? Dlaczego? Z jakiego źródła pochodzi informacja? Obecnie zdjęcia to już bardziej obowiązek niż opcja. Długość tekstu powinna być dostosowana do charakteru informacji, te z ostatniej chwili powinny być krótkie i zwięzłe.
  1. Reportaże – to królewska dyscyplina dziennikarstwa. W wielu redakcjach do ich pisania dopuszczani są najbardziej doświadczeni i utytułowani redaktorzy. Nierzadko autorami najwybitniejszych w historii tekstów byli znani pisarze. Reportaż to nie tylko czyste sprawozdanie z miejsca wydarzenia, najczęściej z jakiejś katastrofy. To forma, która ma w sposób jak najbardziej obrazowy, czasem z najdrobniejszymi szczegółami przedstawić nam opisywane zdarzenie. Może to być także jakaś historia, nie tylko ta, której byliśmy czy jesteśmy świadkami. Na razie jeszcze rzadko wykorzystywany w marketingu treści, jednak posiada ogromny potencjał.

Doskonałym przykładem jest fotoreportaż okraszony wieloma grafikami i danymi, zamieszczony na stronie jednego z większych niemieckich tygodników opinii „Die Zeit” pod tytułem 100 lat Tour de France:

zeit

Źródło: http://www.zeit.de/sport/tour-de-france.html#chapter-01

  1. Raporty – dobry tekst w tym zakresie powinien w sposób obrazowy, przy pomocy wykresów i tabelek przedstawiać kompleksowo problem. W raporcie nie powinno brakować głosu ekspertów i uznanych w branży autorytetów. Ich komentarze znacznie podnoszą wiarygodność każdego opracowania.
  1. Komentarze i opinie. W tym względzie należy zachować pewną ostrożność, tego rodzaju materiały to szansa i wyzwanie. Polaryzacja opinii, która ukazuje świat zawsze czarno – białym nie służy marce, ponieważ wywołuje zbyt silne emocje. Z drugiej strony nieco bardziej wyraźniejsze komentarze i kontrowersyjne opinie przyciągają uwagę dużej grupy odbiorców. Tego rodzaju tekst powinien być opatrzony prowokacyjnym nagłówkiem, zawierać opinie różnych osób oraz analizę kontekstu wydarzenia czy problemu. Należy przedstawić argumenty, tak aby czytelnik mógł sam wypracować swój pogląd na sprawę.
  1. Portrety, biografie i nekrologi. To bardzo popularny format, doskonały do zaprezentowania znanej osoby w kontekście marki lub jakiejś instytucji. Ludzie chcą poznać osobowość, cechy charakteru oraz ogólne poglądy i motywy działania człowieka, który osiągnął sukces lub był bohaterem jakiegoś wydarzenia. Przy pomocy biografii ludzi związanych z firmą można wykreować pożądany wizerunek (np. jak założyciel wyznawane wartości wdrożył w firmie). Sylwetki znanych osób zawsze cieszą się zainteresowaniem publiczności. Nierzadko prezentowane są w formie wywiadów:

psport

Źródło: http://www.przegladsportowy.pl/kolarstwo/kolarstwo-szosowe,michal-kwiatkowski-o-sobie-portret-mistrza,artykul,505956,1,974.html

Ostatnio coraz częściej można spotkać portrety w formie krótkich filmików:

robert

  1. Wywiad – to jedna z najstarszych i najważniejszych forma dziennikarskich. Interesująca rozmowa dwóch lub kilku osób zawsze będzie w cenie. Wywiady przyciągają duże grupy czytelników, szczególnie te przeprowadzane przez dziennikarzy z autorytetem z ludźmi sławnymi, szefami firm i ekspertami. Wywiady bardzo często stosowane są w marketingu treści. W dynamicznej rozmowie, gdzie w tle jest marka, można łatwo przedstawić nie tylko jej atuty i wartości, ale także korzyści, jakie oferuje klientom. Zainteresowaniem cieszą się nie tylko wywiady tekstowe, ale także te filmowe lub radiowe (publikowane w formie podcastów). Przykładem jest rozmowa z właścicielem firmy Rolewski, lidera w produkcji keczupów, musztard, koncentratów i sosów majonezowych.

natem

Źródło: http://natemat.pl/141119,marek-roleski-wyjatkowy-milioner-nie-chce-miec-wiecej-bo-chce-dawac-wiecej-po-co-mi-10-helikopterow

  1. Rankingi – wszelkiego rodzaju zestawienia stale cieszą się niesłabnącą popularnością. Każdy chce przecież wiedzieć, jak jego faworyt prezentuje się na tle konkurencji. Marki często na swoich stronach lub blogach chwalą się wysoką pozycją w rankingu przeprowadzonym przez szanowaną instytucję lub portal branżowy.

pko

Źródło: http://media.pkobp.pl/komunikaty-prasowe/promocja-i-csr/pko-bank-polski-najcenniejsza-marka-finansowa-wedlug-rankingu-rzeczpospolitej_2/

Obrazowe zestawienia, ze względu na swą prostotę zawsze generują dużą publiczność. Wiele zależy nie tylko od instytucji, która dokonuje podsumowania, ale także formy.

  1. Treści viralowe (teksty, grafiki, zdjęcia i filmy). To najczęściej materiały o zabarwieniu humorystycznym, nierzadko bardzo intrygujące i zaskakujące. Ważne, aby niosły ze sobą pozytywne emocje. To warunek, aby były chętnie rozpowszechniane w sieci na zasadzie wirusa. Mimo, że producentem jest marka, to powinna ona pozostawać gdzieś daleko w tle. Nie można epatować logiem czy znakiem firmowym. Związek z danym koncernem powinien raczej wynikać z treści lub kontekstu. Jak ta wariacja najstarszego tricku na świecie, przygotowana przez BMW:

viral

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=mhCNZSwyGJs

Popularność danego virala zawsze zależna jest od kreatywności jego twórców. Nie ma jednej prostej recepty na sukces.

  1. Infografiki i diagramy. Infografika to połączenie obrazu i tekstu, pozwala w sposób obrazowy przedstawić każdy, nawet najbardziej skomplikowany problem (najczęściej jakieś zestawienie, wynik badań lub nawet sposób działania nowej usługi). To ostatnio hit Internetu. Mogą być ręcznie rysowane lub tworzone z pomocą szablonów.

infog

Źródło: http://www.newsisoft.com/methodology-content-marketing-2014/

cm

Źródło: http://mediapolis.com.pl/index.php/2013/01/16/jak-stworzyc-dobra-strategie-content-marketingowa-infografika/building-brand-with-content-marketing_50acf125cb462/

Podsumowanie

Obecnie ma szansę odnieść sukces firma, która będzie cyklicznie dostarczała swoim klientom wartościowe treści w atrakcyjnym formacie. Wszystkie prezentowane powyżej cieszą się ogromną popularnością wśród internetowej społeczności. Potrafią przyciągnąć dużą grupę odbiorców, a to warunek wstępny w marketingu treści do odniesienia sukcesu.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Google Shopping – przyszłość promocji w branży e-commerce
Next SEO: Uwaga na Duplicate Content

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów

Wg informacji  z PayPal w ubiegłym roku polska branża e-commerce zanotowała 45% wzrost sprzedaży zagranicznej. To przyrost czterokrotnie wyższy, niż ten generowany przez klientów krajowych. Jednocześnie 80% sprzedaży na rynki

Trendy 0 Comments

YouTuberzy – sposób na dotarcie do młodych konsumentów

Firmy nieustannie poszukują nowych sposobów dotarcia do młodych konsumentów. O uwagę tej, jakże atrakcyjnej z ich punktu widzenia grupy docelowej, starają się walczyć wszelkimi możliwymi sposobami. Ostatnio coraz częściej z

Strategia 0 Comments

Jak określić modelowych odbiorców (persony) w strategii Content Marketingowej

Perfekcyjne wyznaczenie grupy docelowej to sine qua non skuteczności każdej strategii marketingowej. W Content Marketingu najbardziej optymalnym sposobem w tym względzie jest precyzyjne naszkicowanie modelowych odbiorców treści (zbudowanie person). Content

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź