Content Marketing – jak wybrać skuteczną strategię?

Content Marketing – jak wybrać skuteczną strategię?

Obecnie coraz więcej firm swoją komunikacją marketingową (nie tylko w Internecie) opiera na dostarczaniu swoim klientom wartościowych treści. To bardzo skuteczny sposób, o ile wybierzemy optymalną strategię w tym zakresie. Jak to zrobić i co należy uwzględnić przy jej wyznaczaniu – podpowiadamy w poniższym tekście.

Marketing XXI wieku

Eksperci zgodnie przyznają, że współcześnie klienci bardziej niż produkt, kupują historię opowiedzianą przez markę. On jest tylko dodatkiem, materialnym symbolem wyznawanej ideologii. Doskonałym przykładem jest najbardziej znany na świecie smartfon, którego rzeczywista wartość (produkcja jego kosztuje według różnych źródeł ok. 159 dolarów) jest kilkukrotnie niższa od ceny sprzedaży. Nie może więc dziwić, że jego producent jest najdroższą firmą na świecie http://www.forbes.pl/najdrozsze-marki-swiata-2015-apple-dominuje,artykuly,194417,1,1.html). Tylko w czwartym kwartale roku 2014 sprzedało się na świecie 75 mln sztuk tego „cudownego” urządzenia. Wielu producentów, którzy wytwarzają produkty porównywalne technicznie o zbliżonej funkcjonalności (w tym aspekcie chyba jednak żadna firma nie jest w stanie się zbliżyć do iPhona) może tylko pomarzyć o takim wolumenie sprzedaży. Urządzenia z pod znaku „nadgryzionego jabłka” cieszą się tak ogromną popularnością, ponieważ stoi za nimi pewna ideologia, bardzo starannie podtrzymywana przy wprowadzaniu na rynek kolejnych modeli. Apple w poprzednim roku wydał na reklamę ok. 4 mld dolarów, tj. trzy razy więcej niż główny rywal Samsung. Produktów, które pomimo podobnych walorów przewagę konkurencyjną na rynku osiągnęły dzięki skutecznemu marketingowi jest znacznie więcej, wystarczy tylko wspomnieć o firmie RedBull, którego „królewski” produkt stały się synonimem tego rodzaju napojów energetycznych. Większość tych firm wypromowało swoje produktu przy pomocy marketingu treści.

Content Marketing

To obecnie najczęściej stosowany sposób komunikacji marketingowej, nie tylko w Internecie. Przy pomocy spójnej opowieści, marki prezentują się potencjalnym klientom jako podmioty, które są specjalistami w branży. Potwierdzają swoje merytoryczne kompetencje i budują swoją wiarygodność. Jednak każda taka opowieść musi mieć „ludzką twarz”, z którą będą mogli się identyfikować zwolennicy marki. Wtedy też, możemy liczyć, że staną się oni naszymi sojusznikami i będą chętnie dzielić się udostępnianymi materiałami przez marki z innymi. Dystrybuowane treści powinny oferować klientom jakąś wartość dodaną do oferty, czy to informacyjną czy praktyczną (popularnością cieszą się m.in. filmy poradnikowe i instruktażowe, materiały z wydarzeń, którego sponsorem i mecenasem jest marka, analizy techniczne, wyniki badań, itp.). W marketingu treści należy unikać bezpośrednich zachęt do zakupu produktu. To zadanie dla działów promocji. Tutaj warto się skupić na popularyzacji pewnego stylu życia.

Content Marketing

Optymalna strategia

Skuteczność marketingu treści zależy od wyboru optymalnej strategii. Jeśli ona będzie uwzględniała oczekiwania i potrzeby klientów, to możemy liczyć na sukces.

Po pierwsze, należy określić zestaw narzędzi, przy pomocy których będziemy dystrybuować treści. Ten powinien być wypadkową oczekiwań klientów i możliwości techniczno finansowych marki. Największą popularnością w tym obszarze cieszą się: magazyny drukowane i elektroniczne, filmy video i fotogalerie, korporacyjne blogi, mobilne aplikacje i strony www, newslettery, profile w serwisach społecznościowych, klasyczne witryny firmowe, drukowane broszury reklamowe, katalogi i prospekty.

Po drugie, trzeba zbadać jakich treści w poszczególnych kanałach oczekują zwolennicy marki. Miłośnicy blogów korporacyjnych czy portali tematycznych mają inne upodobania niż użytkownicy serwisów społecznościowych.

Po trzecie, należy zdefiniować grupę docelową i ustalić priorytety, które chcemy osiągnąć przy pomocy treści.

Po czwarte, warto przeanalizować zachowania klienta w sieci, na jakim jest etapie procesu podejmowania decyzji i jakich informacji szuka w sieci.

Po piąte, określić, które treści będące w zasobach marki sprawdzą się w marketingu treści, a jakie należałoby stworzyć.

Po szóste, wyznaczyć budżet przeznaczony na tworzenie i rozpowszechnianie treści. W dalszej kolejności, należy stale monitorować efekty i porównywać z wydatkami na klasyczną reklamę.

Po siódme, w tworzenie treści można zaangażować wszystkie działy oraz pracowników firmy. Jednak nad całością materiałów, które trafią do klientów powinna czuwać konkretna grupa odpowiedzialna za Content Marketing.

Po ósme, ustalić jakie treści, biorąc pod uwagę możliwości techniczne i finansowe, warto tworzyć we własnym zakresie, a jakie zlecić zewnętrznym podmiotom.

Content Marketing to strategia długofalowa, jej efektów nie można oczekiwać po opublikowaniu pierwszego numeru biuletynu czy wypuszczeniu premierowego filmu instruktażowego. Dlatego należy stale monitorować rozpowszechnianie treści i nieustannie je optymalizować pod kątem potrzeb i oczekiwań klientów. Ponadto, tak jak każda strategia, tak i ta polegająca na uwodzeniu klientów wartościowymi treściami musi być elastyczna, reagować na zmieniające się trendy i zainteresowania grupy docelowej.

Podsumowanie

Content Marketing, jak niektórzy podkreślają, to sztuka selekcji informacji przekazywanych swoim klientom przez marki. Liczy się tutaj jakość, a nie ilość. Ponadto wszystkie one muszą się składać na spójną historię, wymyśloną przez założycieli lub określoną przez osoby odpowiedzialne za globalną komunikację marketingową, która będzie fascynować. Tak, aby każdy chciał się stać jej częścią. Ważnym elementem jest wyznaczenie sposobów dystrybucji, należy określić czy dominującym powinien być kanał cyfrowy czy klasyczny. Istotnym elementem, który pomaga zwrócić uwagę klientów na markę jest efekt zaskoczenia, zarówno pod kątem zawartości, jak i formy publikacji. I co bardzo istotne, w tym zakresie liczy się regularność. Zwolennicy marki chcą być przekonani, że relacja z pewnego wydarzenia nie jest tylko podyktowana modą, ale rzeczywistą potrzebą dzielenia się tymi emocjami z klientami i będą mogli liczyć na podobne treści w przyszłości.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous 5 najczęściej popełnianych błędów w SEO
Next Instagram – skuteczne formaty reklamowe

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Jak z Google podbić świat – kilka strategicznych wskazówek SEO

Wiele firm usługowych i sklepów internetowych wyczerpało już praktycznie potencjał wzrostu przychodów w swoim macierzystym kraju. Jednym z rozwiązań, pozwalających przezwyciężyć tę barierę – czyli poszerzyć bazę klientów, jest ekspansja

Reklama internetowa 0 Comments

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie strony www to szereg działań, mających na celu jej doprowadzenie do jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwania na pożądane frazy, najczęściej związane z profilem działalności firmy. W praktyce to

Personalizacja komunikatów reklamowych w sieci – klucz do sukcesu

Współcześnie klienci od marek wymagają indywidualnego traktowania, nie tylko w zakresie obsługi, ale także marketingu. Firmy, które będą te oczekiwania ignorować lub nie będą im w stanie sprostać, muszą się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź