Pierwsza kampania reklamowa – jakie medium wybrać?

Pierwsza kampania reklamowa – jakie medium wybrać?

Reklama ma niezwykle istotny wpływ na rozwój biznesu. Zakładając nową firmę lub planując pozyskanie większej liczby klientów, będziemy musieli prędzej czy później zetknąć się z problemem wyemitowania pierwszej reklamy naszych produktów bądź usług. Jakie medium wybrać, aby najskuteczniej dotrzeć do naszych odbiorców i zmieścić się w zakładanym budżecie?

Telewizja

Telewizja wciąż pozostaje najdroższym medium. Wyemitowanie 30 sekundowego spotu reklamowego w wiodących stacjach telewizyjnych w tzw. „prime time” kosztuje około kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jeżeli posiadamy wystarczające fundusze, to może się to okazać opłacalna inwestycja. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką skutecznością i poziomem zapamiętania przekazu. Aby nasz spot odniósł sukces musi w nieszablonowy sposób angażować uwagę widzów. Komunikat powinien również systematycznie się powtarzać, aby został zapamiętany. W wypadku gdy nasz budżet nie pozwala nam na emisję reklamy w popularnych stacjach telewizyjnych, możemy wybrać ofertę skierowaną do konkretnej grupy osób oglądającej kanały tematyczne. Telewizja to najlepszy sposób na poprawienie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki. Trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach tego medium. Większość telewizorów nie posiada możliwości interakcji z widzem, więc nie możemy przenieść go od razu do naszej strony internetowej lub dalszego rozwinięcia tematu.

Radio

Radio jest zazwyczaj tłem dla wykonywanych przez nas codziennych czynności takich jak: sprzątanie, gotowanie czy jazda samochodem. Kluczem do zwrócenia uwagi słuchaczy i zapamiętania przekazu jest połączenie ciekawego tekstu i warstwy słowno-muzycznej. Najlepsze reklamy radiowe już po pierwszym kontakcie zapadają odbiorcy w pamięć i towarzyszą mu przez najbliższe dni. Koszt emisji reklamy może zaczynać się już od kilkuset złotych, jednak w ogólnokrajowych stacjach radiowych to już wydatek rzędu kilku, kilkunastu tysięcy złotych. Pomimo dynamicznego rozwoju nowych mediów słuchalność radia stale cieszy się dużą popularnością. Warto zwrócić uwagę, iż w przeciwieństwie do telewizji najwięcej słuchaczy występuje w godzinach porannych. Wtedy również koszty emisji reklam są najwyższe.

Prasa

Pomimo gwałtownego spadku czytelnictwa prasy w ostatnich latach, wciąż wiele firm planuje reklamowe się właśnie za pośrednictwem tego medium. Tradycyjna reklama w prasie nie posiada możliwości wejścia w interakcję z użytkownikiem poprzez dźwięk czy poruszający się obraz. Wydawać by się mogło, że przez to stoi na straconej pozycji w porównaniu do innych mediów. Reklama radiowa jednak jest uznawana za jedną z najbardziej opiniotwórczych i wzbudza duże zaufanie wśród czytelników. Bogaty wybór różnego rodzaju czasopism na polskim rynku wydawniczym pozwala nam na dobranie czasopisma z grupą czytelników najbardziej zbliżonych do naszych potencjalnych klientów. Cena podobnie jak w przypadku reklamy radiowej zależy od zasięgu, nakładu oraz prestiżu danego wydawnictwa. Planując kampanię reklamową w prasie warto zwrócić uwagę na rozwój technologiczny tego medium na przestrzeni ostatnich kilku lat. Większość gazet posiada już swoje wydania internetowe, co rodzi dodatkowe możliwości wejścia w interakcję z użytkownikiem.

Internet

Reklama w Internecie daje zdecydowanie największą różnorodność przekazu. Możemy wyemitować zarówno tradycyjny baner, animację, film video jak i przeprowadzić konkurs, stworzyć aplikację czy artykuł reklamujący nasz produkt. Niewątpliwą zaletą reklamy internetowej jest jej niski koszt oraz skuteczność. Pozwala ona dotrzeć nam do klientów nawet dziesięciokrotnie taniej, niż w przypadku tradycyjnych nośników. Internet pozwala nam również najbardziej precyzyjnie określić grupę odbiorców reklamy, zarówno pod względem miejsca zamieszkania, jak i zainteresowań. Co najważniejsze reklama internetowa przenosi odbiorcę od razu do strony klienta skąd już prosta droga do dokonania zakupu.

Jak zaplanować pierwszą kampanię reklamową?

Z uwagi na bogactwo form oraz nośników reklamowych, wybranie najskuteczniejszej drogi dotarcia do klientów wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy i umiejętności przewidywania zachowań konsumentów. Warto również mieć pomięcie na temat ogólnych cen rynkowych usług reklamowych. Aby najskuteczniej wykorzystać posiadany budżet reklamowy warto skorzystać z oferty Domów Mediowych, które posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu tego typu działań. Dom Mediowy Vamos Media oferuje tworzenie skutecznych kampanii reklamowych oraz zakup mediów w korzystnej ofercie cenowej. Dużą zaletą firmy jest różnorodność współpracy, dzięki czemu nawet klienci z niewielkim budżetem otrzymają właściwe wsparcie i pomoc przy najbardziej efektywnym rozplanowaniu działań.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Komunikacja marketingowa w social media – kilka porad dla początkujących
Next Jak udoskonalić korporacyjnego bloga – 10 praktycznych wskazówek

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Inbound Marketing – kompleksowe podejście to klucz do sukcesu

Inbound Marketing koncentruje się na potrzebach informacyjnych klienta. Dzięki tej strategii można nie tylko poszerzyć bazę klientów, ale także zbudować rozpoznawalność marki. Jednak, aby odnieść sukces, trzeba do niej podejść

Trendy 0 Comments

Periscope i Meerkat – nowe era marketingu

Relacje na żywo od zawsze gromadziły i rozpalały do czerwoności ogromne rzesze widzów. Obecnie, dzięki takim aplikacjom jak Periscope i Meerkat transmitować wydarzenia w sieci może praktycznie każdy. Firmy idące

SEO 2105: Wartościowe treści i linki dalej królują

Pomimo dwukrotnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google w roku 2015, niezmiennie wartościowe treści i odnośniki prowadzące do pozycjonowanej strony mają największe znaczenie przy ustalaniu pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Zmiany,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź