Jak udoskonalić korporacyjnego bloga – 10 praktycznych wskazówek
Blogi od dawna cieszą się niesłabnącą popularnością. Internauci cenią je nie tylko za interesujące treści, ale także za wiarygodność. Co zrobić, aby zwiększyć jego skuteczność i przyciągnąć uwagę jeszcze większej liczby klientów – podpowiadamy w tekście.
Blog korporacyjny
Coraz więcej firm prowadzi własnego bloga firmowego. Najczęściej jest on zintegrowany ze stroną główną. Z punku widzenia SEO i ruchu na stronie to najbardziej optymalne rozwiązanie. Publikowane tam treści zapewnią naszej stronie nie tylko wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności, ale także stały dopływ potencjalnych klientów. Współcześnie szukają oni częściej wszelkiego rodzaju wartościowych treści o charakterze teoretycznym i praktycznym, niż klasycznych spotów reklamowych. Tych także, o ile są śmieszne lub intrygujące. Standardowa promocja nachalnie zachęcająca do zakupów cieszy się najmniejszym powodzeniem.
Ponadto platforma blogowa umożliwia publikację materiałów w różnym formacie, od krótkich notatek informacyjnych, poprzez zdjęcia i filmy, a na różnego rodzaju ekspertyzach i ikonografikach kończąc. Największą popularnością oczywiście cieszą się:
-
- wieści z branży (informacje o nowych technologiach, innowacjach czy rozwiązaniach),
-
- reportaże (szczególnie ten rodzaj tekstów upodobały sobie biura podróży – nic tak nie zachęci do odwiedzenia danego zakątka świata, a co za tym idzie do skorzystania z oferty, jak wciągający reportaż o wszelkich atrakcjach związanych z regionem. Podobną rolę mają teksty o charakterze praktycznym, omawiające wszelkie niuanse związane z wyjazdem. Przy wycieczkach w nieznane zakątki mogą one być na wagę złota).
-
- sprawozdania z imprez sportowych, których firma jest sponsorem (nierzadko zza kulisy mogą tylko zajrzeć przedstawiciele marki, która wspomaga finansowo dane zawody – fotogalerie przedstawiające event z tej strony zawsze mogą liczyć na duże zainteresowanie).
-
- relacje filmowe z wydarzeń kulturalnych, których mecenatem jest marka (ekskluzywne rozmowy z gwiazdami, itp.),
-
- komentarze ekspertów i opinie ludzi posiadający autorytet w branży (bardzo często analiza ważnego eksperta – jego nazwisko – może być magnesem, przy pomocy którego można przyciągnąć szersze grono odbiorców),
-
- portrety i biografie (wbrew pozorom większość ludzi chce wiedzieć o interesującym ich człowieku – prezesie lub założycielu firmy – więcej, niż tylko data urodzenia czy rodzaj skończonej uczelni),
-
- wywiady z osobami znanymi, nie tylko gwiazdami sportu i muzyki (chętnie czytane są dialogi osób, które umieją wciągająco opowiadać, nie tylko o dziedzinie, w której specjalizuje się marka),
-
- rankingi (każdy chce wiedzieć jak jego ulubiona marka sytuuje się pod różnym względem na tle konkurencji).
Blog firmowy w praktyce
Blog to platforma wielofunkcyjna, która ostatnio stała się żelaznym punktem każdej kampanii reklamowej czy informacyjnej. Jeśli podejdziemy do jego prowadzenia poważnie, możemy liczyć nie tylko na wzrost sprzedaży (choć tutaj nie ma prostego przełożenia), ale także wzmocnienie siły i rozpoznawalności marki. Oto kilka praktycznych wskazówek:
-
- Dobrze zaplanuj budżet. Nawet jeśli w początkowej fazie prowadzenie bloga może nie generować dużych kosztów, to warto pomyśleć o budżecie, który w przyszłości pozwoli utrzymać wysoki poziom oraz zaproponować internautom fascynujące treści w różnym formacie. Firmy przy pomocy blogów rywalizują poniekąd ze sobą. Ta marka, która zainwestuje w produkcję ciekawych materiałów, może na trwałe zagościć w wyobraźni odbiorców.
-
- Ustal harmonogram publikacji – powinien on być dostosowany do branży oraz upodobań swoich zwolenników. Większość ekspertów skłania się do opinii, że 3 – 4 wpisy na tydzień to optymalne rozwiązanie.
-
- Przygotuj zestaw tematów, które pomogą wykreować pożądany wizerunek. Każda publikacja powinna być cegiełką w tym „gmachu”. Muszą się składać na jeden wspólny obraz, określony w misji i głównej strategii marketingowej.
-
- Różnicuj formaty wpisów, monotonne publikowanie zdjęć (choć są one zawsze mile widziane) może znudzić internautów.
-
- Ustal listę osób ważnych w branży, którzy mają coś ciekawego w tym temacie do powiedzenia, a na dodatek są lubiane i cenione za wiedzę.
-
- Stwórz listę imprez i wydarzeń branżowych (targi, kongresy, itp.) o których firma powinna napisać. Nie tylko tych, w których będzie brała udział marka, ale także tych, które mogą potencjalnie zainteresować miłośników marki.
-
- Staraj się pisać obiektywnie o korzyściach dla klientów. Należy unikać tekstów samochwalczych. O nagrodach i wyróżnieniach można wspomnieć, ale to tylko z dziennikarskiego obowiązku.
-
- Kreuj dyskusję – dzięki temu poznasz opinię swoich klientów nie tylko o produktach, ale także o istotnych wydarzeniach, procesach i trendach. To pozwoli jeszcze bardziej dopasować treści do zainteresowań klientów.
-
- Myśl nieszablonowo, staraj się antycypować tematy, które mogą zainteresować ludzi, którzy afiszują się z sympatią do marki. Czasem notatki niezwiązane w żaden sposób z marką, cieszą się ogromną popularnością.
-
- Monitoruj nie tylko konkurencję, ale także śledź na bieżąco ruch na blogu (najważniejsze są takie parametry jak liczby użytkowników, wizyt i odsłon, nie mniej istotne są także takie informacje jak liczba komentarzy i akcji wykonanych na skutek zachęty wyrażonej na łamach dziennika firmowego).
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Public Relations i Content Marketing – symbioza doskonała
PR i Content Marketing to obecnie dwa komplementarne wobec siebie narzędzia wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić efektywne budowanie przyjaznych relacji z otoczeniem bez wartościowych treści. Z drugiej
Sposoby pozyskiwania informacji zwrotnej od klientów
Każda organizacja do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje informacji zwrotnej odnośnie swoich przedsięwzięć, zarówno od swoich pracowników, jak i klientów. Firmy starają się pozyskiwać ją od dawna różnymi sposobami. Obecnie, dzięki rozwojowi
Dlaczego potrzebujesz agencji public relations?
Na rynku istnieje wiele firm, które potrzebują wsparcia, jakie może zaoferować agencja public relations, jednak nie do końca zdają sobie sprawę z tej potrzeby. Przeważnie dotyczy to młodych firm, które
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!