Zdobądź lojalnego e- i m-klienta
38 proc. kupujących w internecie oczekuje bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – spodziewa się wyższej jakości obsługi klienta ze strony kompetentnych i rzetelnych sprzedawców. Od tego uzależnia częstotliwość robienia zakupów w sieci.
Już teraz w internecie kupuje 54 proc. internautów, korzystając zarówno z komputera przenośnego (78 proc.), urządzeń mobilnych (37 proc.) oraz tabletów (24 proc.). To wnioski płynące z raportu „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”). Pytanie, co zrobić czy kupujących było więcej i żeby zakupy w sieci dokonywane były jeszcze częściej? – Obok przyjaznej ceny za produkty i dostawę, e-klienci oczekują rzetelnych opisów towarów, a także pomocy ze strony kompetentnych sprzedawców – mówi Grzegorz Bośko, pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado.
To właśnie te oczekiwania wymuszają na e-sklepach wykorzystywanie mniej typowych narzędzi marketingowych, które posłużą nie tylko do informowania o produkcie i cenie, ale przede wszystkim będą pozwalać nawiązywać interakcje z klientem.
Obsługa klienta „po godzinach”
Internet działa całą dobę, tak samo więc musi pracować sprzedawca, jeżeli chce obsługiwać zgodnie z trendem wyznaczanym przez marketing 3.0. – Stąd pomysł na webowo-mobilną, pracującą na algorytmach platformę, która pozwala sklepom tworzyć wirtualnych sprzedawców. Istotą jest zarówno fakt, że specjaliści pracują całą dobę, ale dodatkowo potrafią zadawać celne pytania, filtrujące i badające potrzeby klientów, celem proponowania oferty idealnie dopasowanej do ich oczekiwań – tłumaczy pomysł na startup Grzegorz Bośko. Jak dodaje: – To handlowiec, bazując na swoim doświadczeniu, tworzy listę pytań zadawanych klientom. Internauta odpowiadając na nie, zaznacza procentową ważność każdego z kryteriów. Dzięki temu system prezentuje tylko te produkty, które dokładnie, co do procenta, odpowiadają na wskazane potrzeby.
Dokonujący się postęp technologiczny spowodował, że dziś niewielki sklep internetowy może stać się wielki w sieci. Takie szanse daje obecność w wyszukiwarkach, porównywarkach cenowych, mediach społecznościowych czy pasażach zakupowych. Dzięki nim można oferować perfekcyjną, całodobową i błyskawiczną obsługę klienta, której oczekuje dzisiejszy konsument. Wszelkie aktywności, które prowadzą do zatrzymania uwagi internauty na własnej ofercie i to w momencie, gdy klient poszukuje danego produktu czy usługi, są czynnikami budującymi przewagę konkurencyjną.
Źródło: http://abelado.com
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Wszystko o content marketingu
W dzisiejszych czasach reklama to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa oraz okazja do pozyskania potrzebnych przychodów. Kiedyś mawiano, że firma musi obronić się proponowanymi usługami lub produktami. Niepotrzebny jest rozgłos, bo
7 grzechów głównych e-sklepów
Odpowiedni asortyment i skuteczny marketing to główne czynniki decydujące o sukcesie sklepów internetowych. Jednakże samo odwiedzenie witryny przez użytkownika to nie wszystko i potrzebne są skuteczne sposoby na promocję. By
E-commerce B2B na fali wzrostu
Coraz więcej osób postrzega handel cyfrowy jako wydajny i skuteczny sposób zakupu produktów i usług korporacyjnych. Potwierdzają to dane – tylko za oceanem, w ubiegłym roku sprzedaż online w e-commerce B2B
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!