10 najpopularniejszych formatów w Content Marketingu
Content Marketing to strategia, która według ekspertów w przyszłości całkowicie zdominuje komunikację marketingową. Internet w tym względzie oferuje ogromne możliwości. Nie tylko w zakresie możliwych sposobów dystrybucji, ale także różnorodności formatów dostępnych w sieci. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych, dzięki którym zdobędziesz widzów, słuchaczy i czytelników.
Content Marketing
Obecnie obserwujemy ogromne zainteresowanie marketingiem treści. W budżetach, nie tylko największych firm, ten rodzaj promocji zajmuje ważne miejsce. Wielu przedsiębiorców zaczyna we własnym zakresie przygotowywać coraz więcej ciekawych materiałów. Firmy stają się wydawcami i zaczynają do tego zadania podchodzić kompleksowo.
Powszechnie się wskazuje, że to jeden z ważniejszych trendów, jakie pojawiały się w ostatnim czasie w Internecie. Wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze, marketing treści to dzisiaj najważniejszy element SEO (czasem mówi się Nowe SEO). Pozwala skutecznie wypromować stronę w wyszukiwarkach na frazy związane z profilem działalności firmy. Po drugie, przy pomocy wartościowych treści można skutecznie zainteresować klientów naszą ofertą, zaangażować ich we wspólne działania i zbudować z nimi trwałe relacje. Ponadto przy aktywnej obecności w serwisach społecznościowych, włączając w to publikowanie na ich łamach atrakcyjnych treści, można zyskać nowych zwolenników i ugruntować pozycję wśród starych.
Firmy starają się klientom oferować treści w różnych formatach. Trzeba pamiętać, że powinien być on zawsze dostosowany do potrzeb naszej grupy docelowej (najłatwiej to sprawdzić przy pomocy tzw. person). Do najbardziej popularniejszych formatów można zaliczyć:
- Infografiki
- . To ostatnio hit Internetu. Coraz więcej informacji, zestawień, wyników badań jest przedstawianych w formie graficznej. Infografiki stały się ulubionym narzędziem specjalistów od marketingu online. Wiele z prezentowanych w sieci tego rodzaju treści to wysokiej jakości, przygotowane przez kreatywnych grafików materiały. Co prawda zdarzają się jeszcze proste i słabej jakości pod względem wizualnym, ale to już rzadkość. Bardzo je lubią Internauci, są łatwo przyswajalne. W kilkanaście sekund można się rozeznać, o co chodzi. Przy ich pomocy łatwo przedstawić kluczowe tezy i wyniki. Ich skuteczność wynika także z faktu, że są bardzo często rozpowszechniane przez samych użytkowników. Dobra infografika to swego rodzaju viral marketingowy.
- Video
- . Obecnie ten format generalnie dominuje w Internecie i serwisach społecznościowych. W przypadku marketingu treści szczególną popularnością cieszą się filmy poradnikowe, informacyjne – przedstawiające technologie zastosowane w produkcie, wyjaśniające jego istotę działania oraz materiały z zakresu PR (wywiady z ekspertami, reportaże zza kulis, relacje z imprez i wydarzeń, których sponsorem lub mecenatem jest marka, itp.).
- Podcasty
- . To format bliźniaczo podobny do mini audycji radiowych, charakterystyczny dla Internetu. Możliwość szybkiej realizacji oraz stosunkowo łatwy sposób dystrybucji sprawiły, że coraz częściej wykorzystywany jest w marketingu treści. Najbardziej rozpowszechnioną formą są wszelkiego rodzaju wywiady z ekspertami z branży.
- E-poradniki
- . Szczególną popularnością w sieci cieszą się wszelkiego rodzaju instrukcje w stylu „Jak szybko i skutecznie wypromować sklep internetowy w wyszukiwarce – 5 wskazówek praktycznych?” Internauci oczekują, że firmy przynajmniej w jakimś minimalnym zakresie podzielą się z nimi wiedzą w dziedzinie, której mają status specjalisty. Tego rodzaju instruktaże można publikować na blogu lub na profilach w serwisach społecznościowych. Można także zamieszczać w sieci gotowe wersje do pobrania.
- Badania
- . To stosunkowo jedna z najdroższych i najbardziej skomplikowanych form w marketingu treści. W większości przypadków, z przyczyny technicznych i finansowych, przeprowadzenie badań we własnym zakresie jest niemożliwe. Jeśli jednak dysponujemy wystarczającymi środkami i potencjałem, to warto się pokusić o tego rodzaju rozwiązanie. Wyniki ciekawych i wnikliwych badań przeprowadzonych profesjonalnie na dużej próbie bardzo często odbiją się szerokim echem, nie tylko w sieci. Są omawiane i komentowane przez ludzi z branży. Wiele serwisów zabiega o możliwość pełnej prezentacji wyników na swoich łamach.
- Recenzje
- . Wszelkiego rodzaju rekomendacje w sieci cieszą się ogromną popularnością. Są bardzo pomocne dla tych wszystkich użytkowników, którzy szukają jakiś informacji o produkcie lub stoją przed wyborem konkretnej oferty. Przeważnie ludzie w sieci szukają potwierdzenia swojej decyzji. Ponadto ich wytworzenie jest bardzo tanie, wystarczy stworzyć tylko techniczną możliwość ich zamieszczania i prezentacji.
- E-booki
- . Z racji wysokich cen drukowanych periodyków, te elektroniczne cieszą się ostatnio ogromną popularnością (szczególnie te analizujące szeroko rozumiany marketing online). Wiele z nich udostępnianych jest przez firmy w sieci bezpłatnie. Niektóre pozycje przygotowywane są już tylko w tym formacie.
- Wywiady
- . To forma dziennikarska, która od dawna cieszy się niesłabnącą popularnością. Nic tak nie rozgrzewa emocji, jak rozmowa dwóch interlokutorów o przeciwstawnych sobie poglądach. W sieci można spotkać rozmowy z ekspertami, zarówno w formie tekstowej, jak i filmowej. To bardzo dogodna płaszczyzna do przedstawienia korzyści dla klienta. Publikując rozmowy z ludźmi znanymi, artystami czy sportowcami można przyciągnąć uwagę wielu ludzi, którzy ich cenią.
- Reportaże
- . W prasie drukowanej to format nieco zapomniany, ale w sieci przeżywa renesans. Szczególną skuteczność mają reportaże w branży turystycznej, motoryzacyjnej Najczęściej publikowane są na blogach w formie „tekstów sponsorowanych”.
- Memy
- . To stosunkowo nowa forma w internetowej komunikacji marketingowej. Przy pomocy memów możemy kreować wizerunek firmy (najczęściej poprzez pokazanie dystansu do siebie) oraz promować inne treści.
Podsumowanie
Szerokie spektrum formatów możliwych do zastosowania w marketingu treści sprawia, że możemy w każdym przypadku optymalnie dostosować formę do oczekiwań klientów. Aby zwiększyć efektywność, jedne treści można prezentować w różnych formatach. Ponadto można treści już wytworzone przystosowywać do nowych wymagań. To często stosowana technika zwana „recyklingiem treści”.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Moda to dobra inwestycja
Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w naszym kraju funkcjonuje ponad 440 centrów i galerii handlowych. Potencjał sektora modowego dostrzegają inwestorzy. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. polski rynek wzbogacił
Smartwatch – nowy instrument w komunikacji marketingowej?
W technologii internetowej postępuje miniaturyzacja. Najnowszym trendem są inteligentne zegarki, dla których odmierzanie czasu jest funkcją najmniej ważną. Chcąc nie chcąc, firmy będą musiały nauczyć się prowadzenia komunikacji marketingowej przy
Co powinieneś wiedzieć zanim wybierzesz firmę hostingową?
To czy biznes w internecie odniesie sukces, zależy między innymi od wyboru właściwej usługi hostingowej. Niezależnie od tego do jakich celów będzie służył serwer – czy do przechowywania dokumentów, do
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!