Polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów

Polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów

Wg informacji  z PayPal w ubiegłym roku polska branża e-commerce zanotowała 45% wzrost sprzedaży zagranicznej. To przyrost czterokrotnie wyższy, niż ten generowany przez klientów krajowych. Jednocześnie 80% sprzedaży na rynki międzynarodowe jest udziałem zaledwie 10% naszych sklepów internetowych. Co zrobić, by dołączyć do wąskiej grupy liderów?

Zaufanie klienta podstawą sukcesu

Europejczycy zainteresowali się polskimi e-sklepami z chwilą ujednolicenia prawa konsumenckiego. Od tego momentu chętnie kupują towary z praktycznie każdej branży, począwszy od odzieży, na karmie dla zwierząt skończywszy. Co zmieniło zunifikowanie przepisów konsumenckich? Możliwość otrzymania zamówionego towaru w określonym czasie oraz prawo do jego zwrotu na konkretnych zasadach zwiększyła zaufanie klientów zagranicznych do polskich sprzedawców.

Budowa zaufania to główne zadanie dla polskich przedsiębiorców z branży e-commerce. Sklepy, które doskonale sobie z tą kwestią poradziły mają kilka cech wspólnych. Na tej podstawie można stwierdzić, że zwiększenie sprzedaży zależy od:

  • łatwego przepływu informacji pomiędzy sprzedawcą, a klientem,
  • szybkiego reagowania na impuls ze strony klienta,
  • dostępności wielu metod płatności,
  • efektywnego serwisu okołosprzedażowego,
  • uczestnictwa w programach promujących rzetelnych sprzedawców.

Jak zmienić swój e-sklep?

Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć ok. 13 tys. polskich sprzedawców internetowych. Odpowiedzi i wsparcia udzielają eksperci z firmy NoweKolory.pl. Ich wiedza poparta jest wieloletnią praktyką w internetowym handlu za granicą. O słuszności podejmowanych przez nich działań może świadczyć dynamiczny rozwój ich sieci na obcych rynkach.

Nikt nie przekona potencjalnego klienta o swej wiarygodności dopóki nie pozwoli się odnaleźć wśród licznej konkurencji. Od tego zaczyna się kontakt z nabywcą. Obecność w zagranicznych wyszukiwarkach internetowych i na platformach aukcyjnych, w skrzynkach mailowych klientów, to działania zwiększające szanse na odwiedziny promowanego sklepu.

Tego rodzaju działania oprócz wprowadzenia marki na rynek zapewniają też zdobywanie opinii, ocen, komentarzy. Ułatwiają również zdobycie oznaczeń wiarygodnego sklepu. Zatem już na starcie budowany jest pozytywny wizerunek e-sklepu.

Aby uzyskać pochlebne komentarze należy przygotować swój biznes na przyjęcie zagranicznego klienta. Najważniejszą kwestią jest zapewnienie obcojęzycznej obsługi strony internetowej oraz nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu mailowego i telefonicznego w języku nabywcy. To bardzo ważne. Często zdarza się tak, że sprzedawca unika kontaktu z klientem gdyż nie dysponuje osobą, która przeprowadziłaby rozmowę w obcym języku. Klient natomiast odczytuje to jako brak zainteresowania ze strony sklepu.

Szybka reakcja ze strony sprzedawcy na działania podejmowane przez nabywcę jest jedną z najważniejszych kwestii. Chodzi tu zarówno o przepływ informacji, jak i o błyskawiczne organizowanie przesyłek, czy zapewnianie zwrotu, wymiany itp. Tu ważna jest współpraca z taką firmą kurierską, która zapewni sprawny i możliwie tani transport przesyłki do punktu przeznaczenia.

Firma NoweKolory.pl sugeruje połączenie zadań transportu z możliwością odbioru płatności za pobraniem. To jedna z preferowanych metod płatności, zwłaszcza przy pierwszych kontaktach klienta z e-sklepem. Oczywiście sposobów płatności udostępnianych w sklepie powinno być możliwie jak najwięcej. Warto udostępnić płatność przelewem, kartą płatniczą, portfelem elektronicznym oraz wspomnianą wcześniej płatność za pobraniem.

Podsumowanie

W czasach, gdy walka cenowa zamiast zwiększenia sprzedaży przynosi dochody pozwalające ledwie na przetrwanie trzeba skupić się na zwiększaniu konkurencyjności innymi, sprawdzonymi metodami. To wcale nie musi być żmudny i długi proces. Jak twierdzą przedstawiciele NoweKolory.pl na przygotowanie internetowego sklepu do międzynarodowej ekspansji wystarczy kilka tygodni. Czy warto skorzystać ze wsparcia innych przedsiębiorców? Jeśli mają już gotowe rozwiązania wielokrotnie sprawdzone w praktyce, to rozsądnie byłoby z nich skorzystać. Nie wyważa się wszak drzwi, które są już otwarte.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous W jaki sposób wykreować dobry wizerunek firmy?
Next 7 grzechów głównych w e-mail marketingu

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Content Marketing w lokalnym biznesie

Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające

Trendy 0 Comments

Crowdsourcing – firmy słuchają klientów

Czasy kiedy klienci nie mieli żadnego wpływu na decyzje koncernów dawno już minęły. Obecnie coraz więcej firm nie tylko, że projektuje swoje wytwory w odpowiedzi na oczekiwania i potrzeby swoich

Reklama internetowa 0 Comments

Wirusowe treści – jak tworzyć, aby odnieść sukces

Wiele firm w komunikacji marketingowej wykorzystuje viral marketing. W ten sposób rozpowszechnia nie tylko materiały multimedialne, ale także artykuły. Jak przygotować dobry tekst, aby wzbudził zainteresowanie potencjalnych klientów – podpowiadamy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!