Najlepszy internet do domu

Najlepszy internet do domu

Kiedyś internetu nie było wcale – co często nie mieści się nam w głowach z uwagi na fakt, że korzystamy z niego obecnie w zasadzie bez przerwy. W internecie można sprawdzić wyniki meczu, albo go obejrzeć, znaleźć mnóstwo przepisów i reklam produktów. Tam szukamy porad w ważnych sprawach i informacji o firmach, lekarzach, znajomych. Właśnie internet umożliwia oglądanie filmów niezależnie od telewizji, puszczanie muzyki, którą uwielbiamy, swobodny kontakt z przyjaciółmi, którzy są bardzo daleko, a obecnie nawet dostęp do usług bankowych i swoich kont pracownika. To tylko niektóre jego funkcje, ale jedno jest oczywiste – warto go mieć. Jak jednak w gąszczu napływających z każdej strony ofert zdecydować się na jeden i w dodatku dobrze trafić? Trzeba mieć nie tyle szczęście, ile bogatą wiedzę na ten temat – oto kilka porad.

1. Wybierz najlepszego dostawcę

Nie da się wskazać jednej firmy, która – co z całą pewnością wiadomo – będzie świadczyła najlepsze usługi jako dostawca internetu. Przede wszystkim dlatego, że oferta obecnych na rynku firm wciąż się zmienia, a jest ich w dodatku naprawdę dużo. W jaki sposób zatem rozpocząć poszukiwania? Po pierwsze, najlepiej wybierać wśród sprawdzonych dostawców, a zatem firm, które już dosyć długo znajdują się na rynku internetowym i są chętnie wybierane przez wiele osób – zadowolenie innych klientów to gwarancja, że i my będziemy usatysfakcjonowani. Sprawdźmy więc opinie o danej firmie w internecie.

Najlepiej decydować się na dostawców, którzy oferują stałe łącze kablowe i gwarantują wsparcie obsługi technicznej 24/7. Dzięki temu w każdej chwili możemy do nich zadzwonić i zgłosić jakikolwiek kłopot i mamy pewność, że natychmiast zostaniemy poinstruowani o dalszym postępowaniu, bądź też do naszego domu zostanie wysłany specjalista, który naprawi problem. Młode firmy, które dopiero pojawiły się na rynku często nie mogą się pochwalić tak dobrą ofertą jak te wielkie – i choć powinniśmy je wspierać, jako klienci mamy prawo zdecydować się na najlepsze rozwiązanie, bez przerw w dostawie internetu i problemów z zasięgiem.

2. Zwróć uwagę na limity połączeń

Zanim podpiszesz umowę powinieneś dokładnie ją przeczytać, zwracając uwagę przede wszystkim na ewentualny limit połączenia. Obecnie podobne sytuacje są już rzadkością, ale wciąż znajdą się zapewne dostawcy, którzy ograniczą prędkość internetu, gdy wyczerpie się pewien limit czasowy lub limit transferu danych. Takie sytuacje mogą mieć miejsce na smartfonach, lecz nie powinny się przytrafiać na komputerach stacjonarnych, które służą nam do pracy i do rozrywki, a zatem korzystamy z nich często i nie powinniśmy zawracać sobie głowy limitem. Wypatrujmy podobnych zapisów w umowie.

biznesgazeta22

Może być i tak, że dostawca ustala limit nie tylko na transfer, lecz również na ilość urządzeń, które korzystają z internetu. To także rzadkość, ale lepiej mieć się na baczności. Umowa nie powinna zawierać tego typu ograniczeń – jeśli kupujemy prawo do internetu, dostawcy nie powinno obchodzić, czy korzystamy z niego na trzech komputerach, czy może na jednym.

3. Nie wybieraj najtańszej opcji

Choć przeróżni dostawcy kuszą niskimi cenami, najczęściej kryje się za nimi jakiś haczyk – albo kilka haczyków. Być może dostawca pragnie połączyć w obrębie jednej sieci jak największą ilość użytkowników, co przełoży się na wolniejszą prędkość działania internetu. Czasem warto dopłacić, ale związać się umową z solidną firmą, która oferuje stabilne łącze, całodobową obsługę, brak limitów pobierania i wysyłania oraz – jeśli tego chcemy – także połączenie kablowe.

Często zdarza się też, że cena zależy od czasu trwania umowy, przy czym dostawca pragnie zobowiązać klienta do zobligowania się do zbyt długiego terminu korzystania z jego usług – i czyni to właśnie poprzez nieco tańszą ofertę. Pamiętajmy, że typowa umowa podpisywana jest na 2 lata – nie warto zobowiązywać się do dłuższych terminów bez potrzeby. Sprawdźmy też, czy aby ewentualne wcześniejsze jej zerwanie nie wiąże się z koniecznością zapłaty zbyt dużego zadośćuczynienia.

4. Dostosuj łącze do własnych potrzeb

Internet radiowy czy na kabel? Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb użytkownika – wiadomo, że kabel zapewnia dużo stabilniejsze łącze, odporne na zmienne warunki pogodowe – na przykład burze czy zamiecie. W dodatku do podobnego łącza można także podpiąć router. Jednakże internet radiowy również ma swoje zalety – przede wszystkim jest łatwiej dostępny dla mieszkańców mniejszych miast i ludzi żyjących na wsi. Nie musimy również w tym przypadku instalować specjalnej instalacji naziemnej.

W trakcie zawierania umowy i przeglądania oferty warto też sprawdzić jakiego typu jest oferowane nam łącze – asymetryczne czy symetryczne. Oznacza to różnicę (lub jej brak) pomiędzy danymi wysyłanymi (upload) i odbieranymi (download). Łącze symetryczne spotyka się rzadko, jako że jest drogie. Decydując się jednak na asymetryczne łącze sprawdźmy, czy łącze wychodzące (upload) nie będzie zbyt wolne – mogłoby to utrudniać korzystanie z internetu. Powinniśmy mieć obustronną łączność, a szybkość nie powinna być mniejsza niż 1 MB na sekundę.

Na podstawie:

Batfiber.com

Previous Jak powinien brzmieć język mailingu?
Next Statystyki potwierdzają: content is king

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Taśmy z nadrukiem, czyli skuteczna reklama niskim kosztem

Taśmy samoprzylepne opakowaniowe nie muszą być zawsze w jednym nudnym kolorze. Najczęściej jest to kolor brązowy, jeśli taśmy wykonane są z kauczuku naturalnego. Taśmy z akrylu są żółte, a z

Trendy 0 Comments

Polskie firmy coraz chętniej migrują do chmury

Przyspieszona cyfryzacja w okresie pandemii COVID-19 przełożyła się na zwiększone zainteresowanie chmurą wśród polskich firm. Względem europejskiego rynku wciąż jest jednak wiele do nadgonienia, a część rodzimych przedsiębiorstw nadal wstrzymuje się z migracją

Trendy 0 Comments

Powstał Tinder dla branży SEO

Dla niemal 90% badanych to ruch pochodzący z wyszukiwarki ma kluczowe znaczenie. Za tym idą decyzje finansowe: według analizy wydatków na optymalizację pozycjonowania, połowa badanych przedsiębiorców wydaje 1 – 7

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź