Czy warto powierzyć swoją firmę agencji social media?

Czy warto powierzyć swoją firmę agencji social media?

Zaczynasz swój biznes, myślisz o wielkim sukcesie ale nie jesteś pewien czy Ci się uda? Reklamujesz się w kanałach social media, ale, mimo kilku lajków niewiele osób o Tobie słyszało. Próbujesz swoich sił w kampanii AdWords lub Facebook Ads ale po tygodniu wyczerpuje się Twój budżet? I co wtedy? Ratunkiem dla Twoich prób może być agencja reklamowa Kraków.

Agencja reklamowa – plusy i minusy.

Zastanawiasz się czy warto zgłosić się do agencji? Doskonale to rozumiemy. W końcu, zawsze ciężko jest powierzyć swój biznes w obce ręce. Zwłaszcza, kiedy nasza firma jest świeża na rynku.

Dlatego pokażemy Ci, plusy i minusy, takiej decyzji. Sam zdecydujesz, które argumenty przeważą szalę zwycięstwa.

WADY

Do wad z pewnością możemy zaliczyć cenę. Każda agencja ma swoją strategię działania. Jedna będzie stawiać sobie za cel to, aby klient zawsze był zadowolony, inna będzie kierować się jedynie pieniędzmi – i to tymi, które wyda klient.

Pamiętajmy więc, że często mniejsze agencje, bez dużego dorobku mogą okazać się dla nas, jako klientów, dużo korzystniejsze. W końcu nam zależeć będzie na efekcie, im na poleceniu i portfolio. Firmy, które dopiero zaczynają budować swoje marki często będą starać się bardziej, niż ugruntowana na rynku medialnym, duża agencja z dorobkiem.

Kolejną wadą korzystania z usług agencji, może być niespójność wizji klienta i menadżera projektu. Wiadomo, są gusta i guściki, a o nich się nie dyskutuje. Mimo że zadaniem agencji jest spełnienie wizji klienta, to klient również powinien słuchać porad specjalistów od mass mediów. W końcu często musimy wybierać między tym co nam się podoba, tym co proponują specjaliści, a tym co..zwyczajnie na siebie zarabia.

ZALETY

Na szczęście mamy też mnóstwo zalet, które może przekonają Cię, że nie taki diabeł straszny jak go malują.

Pierwszą najważniejszą zaletą agencji jest ich doświadczenie i znajomość branży. Jeśli jeszcze nie mamy pomysłu na siebie, pokierują naszym rozwojem, podpowiedzą, ktore kanały są odpowiednie dla usług czy produktów, które oferujemy. Agencja stworzy dla nas startegię marketingową, dopasowaną do naszych indywidualnych potrzeb. Wskaże kierunek rozwoju, którego potem będzie się trzymać.

Po drugie, specjaliści oszczędzają nasz czas. My zajmujemy się swoim biznesem, oni naszym wizerunkiem. Dzięki temu mam z głowy codzienne postowanie, twittowanie czy sprawdzanie komentarzy. Agencja z odpowiednią częstotliwością będzie tworzyć treść i grafiki oraz odpowiadać na komentarze.

Często bywa również tak, że agencja ściśle współpracuje z klientem, ustalając z nim, każdy, najdrobniejszy szczegół. Dlatego nie musimy się martiwić że nasza strona będzie w nieciekawym kolorze, a na fanpage`u pojawią się treści, których wolelibyśmy uniknąć.

Ostatnią rzeczą, która przemawia za usługami zewnętrznymi jest ich doświadczenie. Dzięki ich wiedzy nasz budżet reklamowy AdWords nie zniknie po 2 dniach użytkowania, a reklamy Facebook Ads osiągną kilka groszy za polubienie fanpage lub promocję posta. A to niezwykle ważne.

Równowaga zalet i wad

Jak więc widzimy, czasami – „co tanie to drogie”, jak mówi stare powiedzenie. Oczywiście, możemy próbować samodzielnych prób zaistnienia w social mediach. Wiele przykładów blogerów, szafiarek oraz firm jest doskonałym przykładem udanego selfpublishingu.

Możemy rownież bardzo mocno na tym popłynąć, zwłaszcza, kiedy nowe technologie i świat social mediów nie są naszym konikiem.

Warto więc rozważyć wszystkei za i przeciw i zastanowić się, co tak naprawdę opłaca się naszej firmie.

Previous Co powinieneś wiedzieć zanim wybierzesz firmę hostingową?
Next Po co Twojej firmie blog?

Może to Ci się spodoba

Social media 0 Comments

Prowadzenie fanpage to nie bajka!

Kiedyś działania na Facebooku przypominały charytatywną działalność, gdzie wszystko było za darmo. Popularność postów opierała się w głównej mierze na realnym zainteresowaniu – jednak, nie ukrywajmy, było ono napawdę niewielkie.

Social media 0 Comments

Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary

Wszyscy twórcy treści na platformach takich jak YouTube, TikTok czy Instagram, którzy na tej działalności zarabiają, mają obowiązek zgłoszenia się do wykazu dostawców audiowizualnych usług medialnych, prowadzonego przez KRRiT. To efekt

Social media 0 Comments

Komunikacja marketingowa w social media – kilka porad dla początkujących

Współcześnie serwisy społecznościowe tak mocno wrosły w krajobraz Internetu, że nie tylko zwykli użytkownicy nie wyobrażają sobie bez nich życia. Właściciele wielu firm przyznają, że bez aktywnej obecności w portalach

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź