Smartwatch – nowy instrument w komunikacji marketingowej?

Smartwatch – nowy instrument w komunikacji marketingowej?

W technologii internetowej postępuje miniaturyzacja. Najnowszym trendem są inteligentne zegarki, dla których odmierzanie czasu jest funkcją najmniej ważną. Chcąc nie chcąc, firmy będą musiały nauczyć się prowadzenia komunikacji marketingowej przy pomocy smartwatchy. Zapewne będzie jeszcze szybsza i bardziej emocjonalna.

Internet w zegarku

Do niedawna tego rodzaju historie mogliśmy oglądać w co bardziej śmielszych produkcjach z kręgu science fiction. Obecnie stają się powoli rzeczywistością. Po upowszechnieniu tabletów i smartfonów na rynek wkracza nowa generacja gadżetów, tzw. smartwatche. Na niedawnej konferencji gigant z Mountain View zaprezentował swoje najnowsze cacko. To inteligentny zegarek, który stylistyką nawiązuje do pozostałych urządzeń marki. Na spodzie pojawi się czujnik tętna oraz złącze do ładowania. Aby zbytnio nie odróżniać się od klasycznych czasomierzy, głównym sterownikiem, obok oczywiście dotykowego ekranu (rozdzielczość 340×272 lub 390×312 piksele), będzie pokrętło umieszczone w tradycyjnym miejscu. Procesor ma dorównywać szybkością działania tym montowanym w starszych iPhonach. Wyposażony będzie w moduł Wi-Fi, NFC oraz Bluetoth. Co prawda na razie zegarek będzie elementem uzupełniającym funkcje iPhona. Dzięki Digital Touch będzie możliwa komunikacja pomiędzy zegarkami. To ideane rozwiązanie dla osób prowadzących aktywny styl życia. Przy jego pomocy można nie tylko dzwonić, ale za sprawą takich funkcji jak żyroskop, akcelerometr czy czujnik pulsu można monitorować funkcje życiowe podczas wysiłku.

Smartwatch – komputer bardzo osobisty

Obecnie użytkownicy do przeglądania sieci mogą wybierać spośród szerokiego spektrum urządzeń, od komputera osobistego typu desktop, poprzez laptopy, tablety i smartfony, a na zegarkach inteligentnych kończąc. Komputer od początku nosił znamię osobistego. Takie określenie łączyło urządzenie z konkretnym użytkownikiem. Ta integracja była nieco umowna. Ten zwrot dopiero pasuje dosłownie do najnowszej lini gadżetów. Zegarków można używać naprawdę wszędzie, ograniczeniem jest tutaj tylko ludzka wyobraźnia. Wejście ich na rynek odbije się na strategi marketingowej firm. Ich popularność zmusi do zaistnienia w mobilnym Internecie. To także konieczność przemyślenia na nowo funkcjonalności i zawartości stron www oraz wszelkiego rodzaju aplikacji. Ze względu na mały ekran, zawartość informacji musi zostać ograniczona do pewnego minimum. Użytkownicy zapewne jeszcze bardziej będą pragnęli intuicyjnej obsługi, programiści będą im musieli podstawić wszystko „pod nos”, tym bardziej, że wszelkie wprowadzanie danych będzie znacznie utrudnione. Ich użytkownicy raczej będą się posługiwac emotikonami i skrótami lub używać funkcji głosowych.

Wielofunkcyjny kombajn

Inteligentny zegarek to wielofunkcyjne urządzenie, które może mieć wiele zastosowań.

Do głównych należy zaliczyć:

  • videorozmowy, smsy, mmsy
  • przeglądanie stron www,
  • elektroniczny portfel,
  • kontroler funkcji życiowych,
  • stróż dzieci,
  • system alarmowy dla ludzi starszych.

To tylko najważniejsze, z których można już dzisiaj korzystać. Tak naprawdę wszystkich nie sposób sobie wyobrazić, to zależy tylko od akceptacji społecznej oraz kreatywności programistów.

Komunikacja marketingowa przez Smartwatch

Specjaliści od marketingu w XXI wieku nie mają łatwego życia. Wciąż są zaskakiwani nowymi rozwiązaniami, rozwój technologii internetowych postępuje błyskawicznie. Zmieniąją się także przyzwyczajenia konsumentów. Komunikacja marketingowa musi te wszystkie zmiany uwzględniać, a wręcz dostosować się do tych trendów.

Jedno jest pewne, marketing przez smartwatche będzie szybszy i bardziej emocjonalny. Już całkowicie nie będzie miejsca na rzeczowe analizy. Na razie większość koncernów eksperymentuje z tego rodzaju gadżetami w kontekście promocji. Tak naprawdę niewiele przedsiębiorstw wie jak to robić, większość jest jeszcze nie obecna w mobilnej wersji Internetu.

Podsumowanie

Popularność smartwatchy będzie zależała od funkcji i aplikacji, jake zaproponują swoim użytkownikom producenci. Gdy uda im się opracować specjalne programy, które będzie można łatwo obsługiwać, ten gadżet ma szansę stać się bardzo powszechnym urządzeniem. Widząc zaangażowanie największych na świecie koncernów w rozwój tej technologii, można domniemywać, że tak się stanie lada dzień.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Interaktywny film reklamowy – najnowszy trend w komunikacji marketingowej
Next Świat XXI wieku – firma w „chmurze”

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Content Marketing w lokalnym biznesie

Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające

Trendy 0 Comments

Reklama Video na Facebooku – o czym pamiętać i na co uważać

Pomimo zmieniających się nieustannie upodobań internautów oraz ogromnej konkurencji, Facebook wciąż pozostaje liderem w obszarze serwisów społecznościowych. Może poszczycić się najliczniejszą grupą użytkowników i największym zasięgiem. To także najczęściej wykorzystywany

Trendy 0 Comments

SEO Mobilne – struktura i design strony

Po ostatnich zmianach algorytmu, strony www przystosowane do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych są traktowane priorytetowo (zarówno w wyszukiwarce mobilnej, jak i stacjonarnej). Jednak nie można oczekiwać, że spełnienie tylko

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź