Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Sukces sklepu internetowego nie zależy tylko od jakości sprzedawanych produktów i ich cen. Równie ważna jest promocja. To ona decyduje, czy informacja o atrakcyjnej ofercie dotrze do potencjalnego klienta. Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek, które zapewne pozwolą zwiększyć sprzedaż.

Skuteczna promocja – sposób na zdobycie przewagi konkurencyjnej

Na rynku przewagę można uzyskać wieloma sposobami, także skuteczny działaniami promocyjnymi. Nie mogą one być tylko skierowane wobec nowych klientów, ale także do tych, którzy już nam zaufali.

Arsenał środków dostępnych w Internecie jest ogromny. Oto kilka z nich:

  • Filmy instruktażowe. To bardzo skutecznych sposób na przyciągnięcie nowych klientów oraz wykreowanie wizerunku specjalisty w branży. Wiele sklepów własnym sumptem (przy pomocy swoich pracowników) nagrywa filmy poradnikowe. Producenci mebli (tacy jak Ikea), publikują nie tylko filmy reklamowe, ale także instruktażowe, pokazujące jak poprawnie złożyć dany model mebla. Materiały można publikować nie tylko na własnej stronie w zakładce „Porady praktyczne”, ale także na najbardziej popularnych portalach w sieci.
  • Opisy produktów. Zakupu w Internecie to dość specyficzne przedsięwzięcie. Klient nie może produktu obejrzeć, ani przymierzyć (możliwe to jest dopiero po zakupie w domu). Wyczerpujący opis ma rekompensować klientom deficyt poznawczy. Trzeba pamiętać, że opisu nie można kopiować ze strony producenta, w takim przypadku możemy zostać ukarani przez Google (duplicate content). Można także dołączyć obszerną galerię oraz krótki film video.
  • Kompleksowa informacja. Klient chce wszystko wiedzieć o warunkach wysyłki oraz możliwościach zapłaty.
  • Komentarze klientów. W wielu największych sklepach, recenzje są swoistą instytucją. Pod książkami w Amazon.com trwają gorące dyskusje, omawiające nie tylko samą publikację, ale także jej kontekst. Opinie prawdziwych klientów są cenną wskazówką dla innych.
  • System oceny produktów. W wielu sklepach klienci po zakupie mogą ocenić produkt poprzez przyznanie punktów (najczęściej gwiazdek lub ocen).
  • Propozycje ofertowe. Ten mechanizm funkcjonuje w większości sklepów. Po wrzuceniu produktu do koszyka, klientowi ukazuje się informacja, że klienci zainteresowani tym produktem, również dokonali zakupu innych produktów. Podpowiedzi mogą być także zsynchronizowane tematycznie, osobom dokonującym transakcji kupna roweru, wyświetlają się informacje o dostępnych w sklepie akcesoriach.
  • Newsletter. To najbardziej sprawdzona metoda. Do naszych klientów należy regularnie rozsyłać tego rodzaju biuletyn zawierający informację o nowościach i aktualnych promocjach.
  • Darmowe e-booki.
  • Interaktywne narzędzia obsługi klienta. Wielu klientów, gdy potrzebuje dodatkowych informacji mających ich skłonić do działania, oczekuje ich natychmiast. Czekanie kilka dni na odpowiedź drogą elektroniczną nie przystoi na początku XXI wieku. Wielu przyznaje, że tego rodzaju rozwiązanie jest frustrujące, a przecież zakupy mają być przyjemnością. Obecnie standardem jest wirtualny doradca, który dział w czasie rzeczywistym lub infolinia 24h. Dobrym rozwiązaniem jest także umożliwienie kontaktu poprzez komunikator internetowy. Obowiązkowym elementem, o którym chyba nie trzeba wspominać, jest zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, tzw. FAQ.

Podsumowanie

Właściciele sklepów internetowych zdają sobie powoli sprawę, że konkurowanie samą ceną nie dość, że do niczego dobrego nie prowadzi to na dodatek jest nieefektywne. Jakość obsługi, także tej posprzedażowej ma tutaj kluczowe znaczenie. Liczą się także nowoczesne rozwiązania, ułatwiająca zakup (na przykład wirtualne przymierzalnie – większość salonów optycznych takimi dysponuje). Klient musi być przekonany, że kupując w danym miejscu, ma do czynienia ze specjalistami, a jego dane są chronione. Na dodatek w każdej chwili może liczyć na pomoc doradcy, które uprzejmie przedstawi warunku zakupu oraz wszystkie zalety produktu. Najnowszym trendem jest umożliwienie klientom zakupów rzeczy zindywidualizowanych. Do niedawna można było sobie tylko złożyć komputer osobisty według własnych preferencji, obecnie można zamówić nawet customowe buty.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Content Marketing – jak publikować treści, aby odnieść sukces. Kilka praktycznych wskazówek
Next MLM - drogą do sukcesu finansowego?

Może to Ci się spodoba

E-commerce 0 Comments

Specjalna strefa z produktami HP w sklepie ale.pl

Marka HP od wielu lat cieszy się świetną pozycją na rynku elektroniki. Bogate doświadczenie sprawia, że firma może stale oferować solidne rozwiązania dla użytkowników prywatnych i biznesowych. Przy zakupie warto

Strategia 0 Comments

7 grzechów głównych e-sklepów

Odpowiedni asortyment i skuteczny marketing to główne czynniki decydujące o sukcesie sklepów internetowych. Jednakże samo odwiedzenie witryny przez użytkownika to nie wszystko i potrzebne są skuteczne sposoby na promocję. By

E-commerce 0 Comments

Jak wykorzystać blog do wsparcia sprzedaży?

Trendy w zakupach konsumenckich jeszcze nigdy tak dynamicznie się nie zmieniały. E-commerce notuje rok do roku blisko 12-procentowe wzrosty. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że 84 proc. internautów w naszym kraju

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź