Serwery dedykowane – dla kogo jest to najlepsza opcja?

Serwery dedykowane – dla kogo jest to najlepsza opcja?

Serwery dedykowane, czyli wydzielane, stanowią dzisiaj niezwykle popularne rozwiązanie. Oferowane są ich dwa rodzaje: wirtualne oraz fizyczne. Dostęp do tego oddzielnego komputera ma wyłącznie wynajmujący go klient. Kto w takim razie powinien decydować się na serwery dedykowane? Dla kogo taka opcja rzeczywiście jest najbardziej korzystna?

Wymóg całkowitej niezależności

Do serwera dedykowanego dostarczonego przez ATMAN nie ma dostępu nikt, poza jego administratorami, nie trzeba go w żaden sposób dzielić z innymi klientami dostawcy, dlatego ma się gwarancję niezależności. Dodatkowo, jest to rozwiązanie absolutnie bezpieczne. Nie istnieje obawa, że jakiekolwiek dane, które zostaną opublikowane, przechwycą osoby do tego nieupoważnione. Oczywiście, w tym przypadku wiele zależy również od samych administratorów, w związku z tym koniecznością jest wybranie osób lojalnych, umiejących dbać o interesy firmy. Serwery dedykowane są więc alternatywą przede wszystkim dla jednostek, dla których kwestie prywatności oraz bezpieczeństwa mają priorytetowe znaczenie.

Co więcej, posiadanie niejako „osobistego” serwera ma jeszcze jedną zasadniczą zaletę, mianowicie jego wydajność. Serwery współdzielone oznaczają, że miejscem oraz szybkością transferu trzeba się dzielić z innymi użytkownikami. Wobec tego, często ich parametry mogą okazać się niewystarczające dla prowadzonej działalności. Jeśli więc, aplikacje jakie planuje się wdrożyć są pod tym względem wymagające, serwer dedykowany jest w zasadzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem. W przeciwnym wypadku, ich funkcjonowanie może być poważnie zakłócane lub nawet niemożliwe.

Specyficzne potrzeby

Wybór serwerów dedykowanych najczęściej jest również podyktowany specyfiką posiadanych potrzeb. Hostingi, które mają charakter współdzielony, zazwyczaj oferują jedynie podstawowe narzędzia, co dla wielu klientów jest niewystarczające. Serwery wydzielone z kolei odpowiadają specyfice usługobiorcy, dlatego na bazie umowy z dostawcą, można zagwarantować sobie dostęp do zaawansowanych rozwiązań, jak chociażby oprogramowanie SVN.

Generalnie, serwery tego rodzaju to wymóg w przypadku firm dużych, które mają ogromny zasięg rynkowy oraz świadczą na skale masową usługi internetowe. Im większa jest liczba użytkowników danej strony czy portalu, tym serwer musi być bardziej wydajny. Zdecydowaną zaletą serwerów dedykowanych jest ponadto obsługa posprzedażowa, wsparcie techniczne. Dzięki temu, jeśli tylko pojawią się jakiekolwiek problemy z jego funkcjonowaniem, dostawca natychmiast podejmie odpowiednie kroki w celu ich likwidacji. Tym samym, klient nie będzie musiał przerywać dostarczania usług, co ostatecznie ma ogromny wpływ na jego renomę.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Jak reklamować firmę w mediach społecznościowych?
Next Big Data – marketing doskonały

Może to Ci się spodoba

E-mail 0 Comments

E-mail marketing – jak przygotować i rozsyłać Newsletter

Można powiedzieć, że Newsletter to narzędzie stare jak Internet, a przynajmniej jak poczta e-mail. Pozwala nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także utrzymać dobre więzi ze starymi. W dobie dzisiejszego

E-mail 0 Comments

Jak zaprojektować skuteczny Newsletter? – kilka praktycznych wskazówek

Newsletter, pomimo nieustannego rozwoju nowych narzędzi wykorzystywanych przez marki w komunikacji marketingowej w Internecie, to wciąż skuteczny i efektywny instrument. Doskonale nadaje się zarówno do prowadzenia bieżącej komunikacji, jak i

E-mail 0 Comments

7 grzechów głównych w e-mail marketingu

E-mail marketing to chyba  jedno z najstarszych narzędzi reklamowych w Internecie. Pomimo upływu czasu i rozwoju nowych technologii, wciąż powszechnie wykorzystywane przez marki w komunikacji z klientami. O czym pamiętać

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź