Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę
Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem – wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House na 30 rynkach.
Zebrano dane z 450 kampanii reklamowych prowadzonych w modelu RTB – technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym.
Jak pokazują analizy, internauci najczęściej klikają w reklamy emitowane w soboty i w niedziele (wskaźnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, wynosi 0,36 proc.). Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane między godziną 15 a 17 (CTR: 0,41 proc.).
Z danych wynika jednak, że internauci chętniej niż w weekendy decydują się na zakup promowanych na reklamach produktów w dni robocze. Niemal jedna trzecia wszystkich kliknięć zakończonych zakupem notowana jest w poniedziałki i wtorki (32 proc. z całego tygodnia). W tych dniach użytkownicy wykazują największą aktywność zakupową w godzinach porannych między 9 a 10 (na tę godzinę przypada 6 proc. wszystkich transakcji w poniedziałek) oraz między 10 a 11 (7 proc. we wtorek) oraz wieczornych między 19 a 20 (7 proc.).
Jak zauważa Wojciech Głowacki z RTB House, analizy odzwierciedlają sposób w jaki internauci podchodzą do zakupów w sieci – W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych. W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać – dodaje Głowacki.
Dane pochodzą z systemu RTB House. W analizie uwzględniono 30 rynków, na których firma realizowała w lutym 2014 roku kampanie reklamowe w modelu RTB.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Jakie są najnowsze trendy w projektowaniu biura
Współczesne czasy oferują nam wiele udogodnień. W większych miastach możemy wybierać pomiędzy ofertami pracy i często pod uwagę oprócz zarobków oraz możliwości awansu bierzemy atmosferę i warunki pracy. Moda na
SEO w mobilnym marketingu – potrzeby internautów w centrum uwagi
Rozwój mobilnego Internetu, a co za tym idzie wzrost ruchu na stronach www pochodzącego z wyszukiwarki mobilnej, zmusza firmy do gruntownego przemyślenia potrzeb swoich zwolenników. Wszak wiadomo, że preferencje użytkowników
Innowacyjność w poligrafii i reklamie.
NOWE TECHNOLOGIE I TRENDY. KORONY REKLAMY NA TARGACH REMADAYS 2016 – DRUK CYFROWY Z JAKOŚCIĄ OFFSETU JUŻ OD 1 SZT. Świat druku rozwija się bardzo dynamicznie, nie tylko nadążając za
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!