Pinterest – skuteczny kanał obrazkowej komunikacji marketingowej. Jak wykorzystać jego potencjał?

Pinterest – skuteczny kanał obrazkowej komunikacji marketingowej. Jak wykorzystać jego potencjał?

Pinterest należy do wielkiej trójki serwisów społecznościowych, powszechnie wykorzystywanych przez firmy w komunikacji marketingowej. Jego specyfika sprawia, że świetnie wpisuje się w cywilizację obrazu, w której obecnie żyjemy. Drzemie w nim ogromy potencjał, podpowiadamy jak go wykorzystać.

Wszechstronne możliwości

Pinterest oferuje wiele ciekawych rozwiązań, wartych zastosowania w komunikacji marketingowej nie tylko w branży e-commerce. Choć to ona jak na razie wiedzie prym w tym względzie. To jeden z najszybciej rozwijających się portali w ostatnim czasie. Jego zasada działania jest równie prosta, jak genialna. To pewnego rodzaju „powrót do przeszłości” w wersji digital. To nowoczesna wersja tablicy korkowej lub znanej osobom pamiętającym PRL ściennej słomianki, gdzie przyczepiało się zdjęcia z wizerunkami swoich idoli lub rzeczy, będących w sferze marzeń. Tutaj mamy wersję elektroniczną, można przypinać zdjęcia znalezione w sieci do różnego rodzaju tablic tematycznych. Jego popularność wynika z faktu, że wpisuje się w obecny trend komunikacji, która przekłada słowa nad obrazy. To właśnie w związku z rozwojem Pinterest zaczęto coraz śmielej mówić o nowym zjawisku, czyli marketingu wizualnym. W Polsce portal ma prawie 2 mln użytkowników. W większości są to kobiety (http://socialpress.pl/2012/04/pinterest-portalem-dla-kobiet/). Nie powinno więc dziwić, że z takim impetem działają tam największe firmy odzieżowe oraz przedstawiciele branży wyposażenia wnętrz. Powoli zaczyna także przybywać marek z szeroko pojętej dziedziny lifestyle. Przeszukiwanie zasobów jest bardzo łatwe, wystarczy wpisać jakiekolwiek hasło, aby przejrzeć zdjęcie, które zostały przez ich autorów przypisane do danej frazy.

Pinterest w e-commerce

Charakter użytkowników serwisu sprawił, że w pierwszej kolejności swą największą aktywność odnotowała branża e-commerce. Dla niej to doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. Wszak wiadomo, że zdjęcia uwodzą bardziej niż słowa, a emocje to podstawowa determinanta zachowań konsumpcyjnych. Z badania BizRate Insights wynika, że 69% konsumentów znalazło podczas odwiedzin na Pintereście rzecz, którą później kupili lub planowali kupić, zaś 70% użytkowników wchodzi na ten portal po to, by znaleźć na nim inspirację zakupową – internauci szukają pomysłu na prezent czy wystrój wnętrza. Z kolei 67% użytkowników odwiedza ten serwis po to, by być na bieżąco z trendami. Badanie dotyczy USA, ale zachowania internautów zasadniczo nie różnią się na całym świecie.

Wiele sklepów internetowych w serwisie zamieszcza obszerna fotogalerię swojej oferty handlowej.Poszczególne zdjęcia można opublikować na konkretnych tablicach tematycznych. Na przykład sukienki koktajlowe w tematach, które zawierają zdjęcia z różnego rodzaju imprez. Dla oglądających mogą stać się inspiracją do stworzenia własnej kreacji. Zdjęcie można łatwo zintegrować z naszym sklepem. Wystarczy najechać na interesujące nas zdjęcie, a zostaniemy przekierowani do właściwej strony w sklepie z ofertą właśnie tego produktu. Taki ruch można także zrobić w odwrotną stronę. Zamieszczając w sklepie odnośnik – przycisk PIN – klient po przyciśnięciu zostanie przeniesiony do tego właśnie serwisu, gdzie znajdzie obszerną galerię produktu, ale także zdjęcia w interesującym go kontekście. Wiadomo przecież, że inaczej oddziałuje na wyobraźnię zdjęcie przedstawiające suknię na sklepowym wieszaku, a inaczej kiedy paraduje w niej na balu znana modelka. Jeszcze bardziej obrazowo widać to w przypadku elementów wyposażenia wnętrz. Z reguły tego rodzaju rzeczy na zdjęciach w pustym magazynie nie elektryzują. Jednak gdy się je postawi w ekskluzywnej rezydencji, wtedy nabierają blasku.

Pinterest to także doskonała platforma do komunikacji z klientami. Wiele marek angażuje swoich zwolenników do tworzenia tablic tematycznych, które będą zawierać ich wariacje związane z produktem. Marki samochodowe zachęcają do przypinania zdjęć z najdziwniejszych miejsc, do jakich udało im się dotrzeć autem przez nich produkowanym. Rozwinięciem formuły interaktywności są konkursy, organizowane nie tylko przy okazji premiery jakiegoś produktu.

Instrument kreowania wizerunku

Współcześnie wizerunek wielu firm jest wypadkową działań w świecie realnym i wirtualnym. Z tym, że wraz z rozwojem Internetu, środek ciężkości przesuwa się w stronę sieci. Powstanie mediów społecznościowych stworzyło olbrzymie możliwości w zakresie kreowania pożądanego wizerunku. Pinterest to doskonałe miejsce do promowania pewnego stylu życia, którego częścią będą produkty naszej firmy. Z kolei poprzez publikację zdjęć z historii firmy, można zbudować obraz przedsiębiorstwa doświadczonego, którego korzenie sięgają nieraz poprzedniego wieku. Ponadto przy pomocy, czasem nawet nieco tajemniczych zdjęć, można zaprezentować się jako firma, która stale pracuje nad różnego rodzaju nowymi technologiami. Innowacyjne podmioty zawsze darzone są pewna estymą wśród klientów. Już sama obecność w portalach, których głównymi użytkownikami są ludzie młodzi, czynie firmę postępową, która na wszystkich polach idzie z duchem czasu.

Podsumowanie

Pinterest to doskonałe narzędzie marketingowe, pozwala łatwo „złowić” nowych klientów oraz daje możliwości podtrzymywania więzi ze starymi. W chwili obecnej, serwis ten należy do grona tych najbardziej popularnych, na którym każda licząca się firma powinna znaleźć. Tym bardziej, że stworzenie małej galerii zdjęć nie wymaga dużych nakładów, a komunikat tego rodzaju ma charakter uniwersalny, będzie zrozumiany pod każdą szerokością geograficzną. Na dodatek w przeciwieństwie do Facebooka, gdzie nikt nie wraca do starych postów – wędrują do archiwum, tak zdjęcia na Pintereście, niezależnie od daty dodania, są oglądane przez cały czas.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Blog firmowy – pokaż się z dobrej strony
Next Interaktywny film reklamowy – najnowszy trend w komunikacji marketingowej

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Najpopularniejsze formaty plików do druku

TIF, JPG, GIF, PNG czy PSD i inne. Każdy z tych formatów ma swoje charakterystyczne właściwości i przydaje się w zależności od ostatecznego celu, do którego będzie wykorzystany dany plik.

Reklama internetowa 0 Comments

Na czym polega content marketing?

Dotychczas reklama miała przekazywać konkretne treści, ale nie wywoływała praktycznie żadnych spektakularnych reakcji (np. zachwyt, uznanie dla kreatywności, znaczny przypływ zysków, większe zainteresowanie usługami). Była podstawowym narzędziem dla początkujących przedsiębiorców

SEO – krótki przewodnik dla początkujących

Pozycjonowanie stron internetowych to według specjalistów z agencji interaktywnych sztuka wymagająca ogromnej wiedzy i doświadczenia. Tak bynajmniej przedstawiają ten proces. Zapewne tak jest (w odniesieniu do promocji dużych serwisów), nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź