Jak stworzyć interesującą infografikę?

Jak stworzyć interesującą infografikę?

Infografiki szturmem podbijają nie tylko Internet. Coraz częściej można je spotkać także w prasie drukowanej. Przy ich pomocy można w sposób czytelny i obrazowy przedstawić jakiś dość skomplikowany i złożony problem, raport czy wynik badań. Przez to bardzo lubiane są przez internautów. Podpowiadamy jak stworzyć interesują infografikę.

Infografika – skuteczne narzędzie w marketingu treści

Firmy coraz poważniej zaczynają traktować potrzeby swoich klientów. Jedną z nich jest oczekiwanie, że poza zwykłymi reklamami, marki zaproponują im dostęp do wartościowych treści w ciekawej formie. W tym względzie infografiki cieszą się szczególną popularnością. Strony, na których można spotkać informacje w tym formacie, mogą liczyć na większe zainteresowanie (średnio o 12 procent) od zwykłych tekstowych witryn. Współczesny internauta pożąda wiedzy, jednak ma coraz mniej czasu na jej zdobywanie. Kilkustronicowe analizy są trudno przyswajalne, mało zrozumiałe dla zwykłego użytkownika. Infografika to połączenie obrazu i tekstu. Pozwala w sposób prosty i czytelny przedstawić nawet dość złożony problem. Możemy zogniskować uwagę klientów na jakimś problemie, uzyskać szybki feedback, opowiedzieć jakąś historię z tezą. Infografiki wpisują się w panującą obecnie kulturę obrazu. Mózg współczesnego konsumenta filtruje i odrzuca większość informacji do niego dochodzących. Tak naprawdę przyswajamy tylko 1 procent przekazu, głównie w formie obrazów. Infografiki oddziałują na wielu płaszczyznach, pobudzają nie tylko emocje, ale także inspirują do działania, zmuszają do przemyśleń. Dzięki połączeniu faktów i opinii można kompleksowo zaprezentować problem.

Infografika – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Z infografikami jest podobnie jak z nowo poznanymi kobietami, porozmawiać z nimi i poznać ich poglądami chcemy tylko wtedy, kiedy nas zauroczą wyglądem. Choć to podejście mało poprawne politycznie, to jednak oddające istotę problemu. Lubimy myśleć na skróty, oceniamy po wyglądzie. Jeśli coś jest ładne, to podejrzewamy, że także i dobre. Aureola wyglądu działa bardzo skutecznie, dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy pomyśleć o estetyce infografiki. Trzy najważniejsze elementy w tym względzie to:

Kolor

  • Paleta kolorów
      . Barwy powinny być dobrane do profilu i sektora działalności firmy. Należy się ograniczyć do kilku kolorów, optymalnie trzech. Taka paleta pozwoli uwypuklić najważniejsze rzeczy, a na dodatek będzie czytelna i harmonijna.
  • Kolor tła
      . Powinien być w miarę neutralny, nie przytłaczać całości.

Typ i rozmiar czcionki

  • Typ czcionki
      . Warto, tak jak w sieci, używać czcionek tzw. bezszwowych.
  • Rozmiar czcionki
      . Należy ustalić sobie kilka poziomów (nie więcej niż 3-4) ważności i przy każdym stosować jedną wielkość czcionki.
  • Odpowiedni kontrast koloru tła i tekstu
      . Najłatwiej czyta się ciemne czcionki na jasnym tle, do takiego połączenia jesteśmy przyzwyczajeni i oswajani do dziecka.

Układ wizualny infografiki

  • Hierarchia ważności tematów
      . W tym względzie należy wzorować się na przyzwyczajeniach związanych z czytaniem prasy. Rzeczy najważniejsze zawsze na samej górze, od lewej strony.
  • Optymalny balans pomiędzy tekstem i obrazem
      . Ponadto trzeba pamiętać o prawidłowym ich rozłożeniu, zdjęcia zawsze po prawej stronie tekstu.
  • Uporządkowany rozkład informacji
      , bloki treści powinny być od siebie oddzielone, tak jak ma to miejsce w prasie drukowanej. Białe pola oddzielające artykuły gwarantują przejrzysty obraz całej strony, ułatwiają czytanie. Infografika powinna zawierać pewien margines wolnego pola, nie wypełniać jej po same brzegi.

Interesującą infografikę można stworzyć we własnym zakresie, korzystając z narzędzi dostępnych w sieci. Najciekawsze to infogr.am, Piktochart czy easel.ly. Infografiki to ostatnio jeden z najbardziej popularnych formatów w marketingu treści. Uwielbiany przez użytkowników serwisów społecznościowych.. Posty je zawierające są bardzo często udostępniane znajomym, dlatego przy jej tworzeniu warto o nich pomyśleć, tak aby była czytelnia i dobrze widoczna na łamach tego rodzaju portali.

Podsumowanie

Skuteczność infografik zależy nie tylko od estetyki. Równie ważna jest także treść. Wizualny aspekt powinien iść w parze z interesującymi informacjami. Te dwa elementy powinny być wobec siebie komplementarne. Nie ma dobrej infografiki bez estetyki, tak jak i bez wartościowych treści.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Marketingowa komunikacja wizualna – fenomen naszych czasów
Next Viral Video – jak zyskać popularność w sieci

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Reklama natywna – jakie są jej zalety?

Standardowa reklama, chociaż wciąż trzyma się zaskakująco dobrze, staje w opozycji do współczesnych form polityki wizerunkowej firm i przedsiębiorstw. Dzisiaj w cenie są rozwiązania promujące markę mające na celu wzbudzenie

Trendy 0 Comments

Drukarski cud techniki, czyli jak rozwija się Granpak

Tworzeniem innowacyjnych opakowań do produktów spożywczych zajmuje się m.in polska drukarnia Granpak. Firma z Andrychowa opracowała niedawno nowy plan inwestycyjny, którego częścią był zakup nowoczesnej maszyny do druku: KBA Rapida

Trendy 0 Comments

Content Marketing w lokalnym biznesie

Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź