Internetowe serwisy branżowe w Content Marketingu

Internetowe serwisy branżowe w Content Marketingu

Content Marketing to obecnie jedna z najpopularniejszych strategii w komunikacji marek z klientami. W zakresie publikacji wartościowych treści ogromną rolę odgrywają internetowe serwisy branżowe, które skupiają nie tylko ekspertów, ale także miłośników danej dziedziny lub zwolenników pewnego stylu życia.  Na ich łamach firmy mogą skutecznie prowadzić działania zarówno promocyjne, jak i wizerunkowe.

Content Marketing

Marketing treści to strategia w komunikacji marketingowej, która przez marki stosowana jest tak naprawdę od dawna. Obecnie obserwujemy tylko zintensyfikowanie działań w tym zakresie. Wynika to z pewnego przesilenia związanego z coraz mniejszą skutecznością działań reklamowych prowadzonych przy pomocy klasycznych instrumentów (banner, display). Firmy dostrzegły, że o wiele skuteczniejszym i efektywniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do oferty firmy, jest publikacja ciekawych treści w różnej formie. Klienci powszechnie wyrażają takie oczekiwania, chcą, aby marki dzieliły się z nimi informacjami i wiedzą w zakresie technologii produkcji czy obecnego stanu badań nad innowacjami. Równie pożądane są wszelkiego rodzaju treści pokazujące od kulis firmę oraz wydarzenia, których jest ona sponsorem lub mecenasem.

Era kanałów tematycznych

W ostatnim czasie obserwujemy szybki rozwój zarówno telewizyjnych kanałów tematycznych, jak i serwisów branżowych w sieci. Pomimo, że niektóre nie są w stanie sprostać konkurencji i szybko znikają, to większość ekspertów wskazuje, że te największe z ciekawą ofertą mają przed sobą świetlaną przyszłość. Wydawcy zdali sobie sprawę, że w natłoku problemów i tematów, w jednym ogólnym kanale można je przedstawić jedynie pobieżnie. Wielu widzów wciąż szuka programów, które do zagadnienia będą podchodziły nieco bardziej gruntownie i wszechstronnie. Podobnie sprawa wygląda w sieci, obecnie praktycznie każda dziedzina życia, dyscyplina sportu czy branża gospodarki ma swój serwis. W wielu przypadkach są one elektronicznymi wersjami drukowanych czasopism. Dzięki doświadczonej i wyspecjalizowanej w danej dziedzinie kadrze dziennikarzy, mogą oni swoim czytelnikom zapewnić bardzo merytoryczne teksty. W przeciwieństwie do drukowanych biuletynów, gdzie proces wydawniczy trwa czasami tygodnie, użytkownicy w Internecie mogą zawsze liczyć na aktualne informacje i wiadomości.

Większość portali tematycznych przez lata zdążyła sobie zaskarbić zaufanie dość dużej grupy internautów (niektóre mają po kilka milionów stałych czytelników – http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku). Z punku widzenia reklamodawców to bardzo ciekawa grupa, ponieważ mocno zainteresowana, nie tylko zawodowo, danym tematem. Dla firm to doskonałe miejsce do promocji swoich produktów, prowadzenia kampanii wizerunkowych i brandingowych.

W służbie Content Marketingu

Skuteczność marketingu treści zależy od wielu czynników. Dwa najważniejsze to zbieżność tworzonych przez marki treści z oczekiwaniami potencjalnych klientów oraz optymalny wybór kanałów dystrybucji. W tym drugim względzie serwisy branżowe oferują reklamodawcom szerokie spektrum możliwości (np. umożliwiają targetowanie treści ze względu na określone kryteria). Na dodatek są bardzo efektywne. Marki mają pewność, że ich komunikat trafi do zainteresowanej danym tematem grupy osób. Większość jej przedstawicieli to potencjalni klienci, którzy szukają na ich łamach nie tylko nowinek z branży, ale także recenzji produktów. Portale tematyczne są bardzo cenione wśród internautów, nie tylko z uwagi na wiarygodność publikowanych w nich treści. Wielu klientów, wbrew obiegowej opinii, w Internecie nie tylko szuka potwierdzenia własnej decyzji, ale także wielu dodatkowych informacji i danych, które chce przeanalizować przed zakupem. Ponadto wszelkiego rodzaju opinie i rekomendacje wyrażone przez ludzi mocno zaznajomionych z tematem oraz ekspertów mają ogromną siłę przekonywania.

W ramach marketingu treści firmy na ich łamach mają sposobność publikacji praktycznie wszelkiego rodzaju materiałów (artykuły, poradniki, katalogi, raporty, testy produktów, filmy video). Warto pamiętać, że wszystkie publikowane treści powinny naturalnie wpisywać się w ogólny charakter serwisu. Szereg z nich zdążyło już sobie wypracować pewien niepowtarzalny styl.

Największe, międzynarodowe serwisy mogą poszczycić się ogromnym zasięgiem, ich czytelnikami są użytkownicy z całego świata. To stwarza okazję dla lokalnych firm do zaprezentowania się globalnej publiczności. Wiele sklepów internetowych wyczerpało już swój potencjał wzrostu w swoim ojczystym kraju. Jedyną drogą do zwiększenia przychodów jest ekspansja na zagraniczne rynki. Najłatwiejszą drogą w tym względzie jest właśnie promocja w międzynarodowych portalach branżowych.

Niektóre z portali tematycznych w trosce o jakość wprowadzają pewne opłaty za dostęp do treści. To rozwiązanie jeszcze mało popularne i dość słabo akceptowane przez odbiorców. Wydaje się jednak, że to jedyna droga, aby utrzymać wysoki poziom treści. Jednak opłaty nie powinny wpłynąć na ich atrakcyjność i skuteczność w komunikacji marketingowej. Trzeba pamiętać, że jeśli ktoś już zapłaci za dostęp, to będzie bardziej chłonął zawarte tam treści. Wynika to z zasady zaangażowania i konsekwencji.

Podsumowanie

Internetowe serwisy branżowe w Content Marketingu to szansa i wyzwanie. Szansa, ponieważ przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkiego budżetu można trafić z komunikatem do bardzo interesującym grupy odbiorców. Wyzwanie, ponieważ ze względu na wysoki poziom prezentowanych tam materiałów, firmy chcące odnieść sukces w marketingu treści muszą mu przynajmniej dorównać. A to wymaga już nieco zaangażowania i kreatywności. Jednak obecność w tego rodzaju miejscach to rzecz obowiązkowa. Każda licząca się w danej branży firma powinna aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności internetowej skupionej wokół niej.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Emocje sprzedają w Internecie – jak uszczęśliwić klientów
Next Crowdfunding - skuteczny instrument marketingowy

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Periscope i Meerkat – nowe era marketingu

Relacje na żywo od zawsze gromadziły i rozpalały do czerwoności ogromne rzesze widzów. Obecnie, dzięki takim aplikacjom jak Periscope i Meerkat transmitować wydarzenia w sieci może praktycznie każdy. Firmy idące

Trendy

Nowoczesne rozwiązania technologiczne w obsłudze klienta

Wraz z dynamicznym rozwojem przemysłu i biznesu, zmienia się także sposób obsługi klienta. W branżach, w których dobry kontakt na linii klient – usługodawca jest podstawą udanejwspółpracy duży nacisk kładzie

Trendy 0 Comments

Jak skutecznie komunikować się z klientami? Co lepsze, stary dobry e-mail czy może WhatsApp

Co wybrać, e-mail czy social media do komunikacji z klientami. A może jeszcze ostatnio bardzo popularny WhatsApp. Trzeba pamiętać, że od sposobu komunikacji będzie zależała nie tylko jej skuteczność, ale

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź