ETI Base Code – kodeks etyczny dla każdej organizacji!
Bez wątpienia jasno ustalone zasady postępowania w firmie są niezbędne, szczególnie kiedy mówimy o dużych organizacjach, zatrudniających ponad 200 osób. Mówimy tutaj zarówno o regułach „biurokratycznych”, mówiących o tym, jaka jest na przykład „droga” załatwiania poszczególnych spraw formalnych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji oraz o kodeksie etycznym, który jest częścią kultury organizacji. Jest on pomocny w opracowaniu zasad pracy, a także współpracy pomiędzy pracownikami.
Jednak coraz więcej firm idzie o krok dalej i decyduje się wprowadzanie „zewnętrznych” systemów, jak na przykład ISO 9001, czyli systemu zarządzania jakością. Pomocny jest on między innymi w uporządkowaniu wewnętrznych procedur, przez co zwiększa efektywność pracy oraz poziom zadowolenia pracowników. Stanowi również potwierdzenie, że firma działa zgodnie nie tylko z polskimi, ale również międzynarodowymi normami, co stanowi jej kartę przetargową.
Innym rozwiązaniem umożliwiającym poprawienie funkcjonowania firmy jest działanie w zgodzie z kodeksem etycznym, przykład stanowi kodeks ETI Base Code. Kodeks ten określa minimalne wymagania w zakresie dziewięciu obszarów, do których między innymi należą: odpowiedni czas pracy, godziwe wynagrodzenie, walka z dyskryminacją czy też higieniczne i bezpieczne warunki pracy.
Kodeks ETI Base Code związany jest z metodyką SMETA opracowaną przez organizację non-profit Sedex. Według tej procedury w czasie audytu etycznego sprawdzane jest czy stosowane praktyki wewnątrz organizacji są zgodne z założeniami. Weryfikuje się to między innymi na podstawie takich dokumentów jak: regulamin pracy, regulamin wynagrodzenia, rejestr wypadków przy pracy, procedura ewakuacji czy procedura związana z ochroną środowiska naturalnego.
Kodeks ten skupia się nie tylko na wypracowaniu etycznych zachowań u pracowników, ale również poruszone są w nim zagadnienia dotyczące ochrony środowiska naturalnego i wspierania społeczności lokalnej. W praktyce, coraz częściej detaliści wymagają od swoich dostawców na całym świecie przeprowadzenia audytu SMETA.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Zadania stawiane przed contact center
W dużych firmach, które obsługują na co dzień tysiące klientów za pośrednictwem telefonu, przydatne okazuje się uruchomienie contact center. Czym ono jest? Centrum telefoniczne w firmie Dzisiejsze contact center to
Jak tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z popularniejszych i skuteczniejszych form promocji w sieci. Sprawdza się zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i budowaniu siły i rozpoznawalności marki. To także kluczowy element
Crowdfunding – skuteczny instrument marketingowy
Crowdfunding to nie tylko możliwość zdobycia środków na rozwój jakiegoś nowatorskiego projektu, ale także sposób na wypromowanie innowacyjnego produktu lub jakiejś idei. Na czym polega finansowanie społecznościowe i jak rozgłos
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!