Ceramika reklamowa – wzmocnij siłę Twojej marki

Ceramika reklamowa – wzmocnij siłę Twojej marki

Dlaczego ceramika reklamowa jest niezastąpionym narzędziem marketingowym? Otóż, przede wszystkim z tego względu, iż towarzyszy nam ona dosłownie każdego dnia. Jest przydatna niemalże dla każdego i to w wielu różnych sytuacjach.

Wszelkiego typu kubki z nadrukami albo też filiżanki reklamowe są niezwykle praktyczne. Możemy ich używać zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem, jako naczynia z których pijemy kawę, herbatę, sok czy wodę, ale także są świetnymi pojemnikami, w których wiele osób decyduje się przechowywać przybory do pisania.

Odpowiedniej jakości nadruk, który zostanie umieszczony na kubkach, szklankach czy nawet kuflach, może wzbudzić wiele pozytywnych emocji, w osobach którym zostaną one wręczone przy różnych okazjach. Takie gadżety reklamowe mogą dostać nasi kontrahenci, klienci, ale także pracownicy, którzy często nawet nieświadomie w ten sposób będą reklamować naszą firmę. Dodatkowo, dzięki temu, iż nadruki na ceramice cechują się dużą trwałością, marka firmy i tego typu reklama, będzie przez znacznie dłuższy czas towarzyszyła potencjalnym klientom, zachęcając ich do współpracy.

Według profesjonalnie przeprowadzonych badań opinii publicznej, kubki są najchętniej przyjmowanym gadżetem reklamowym. Zachęcający jest również fakt, iż taka reklama dociera nie tylko do osób, które otrzymały kubek, ale także do wszystkich w ich otoczeniu. Zasięg takiego marketingu jest zatem znacznie szerszy niż w przypadku innych metod promujących nasz biznes.

Nie można się zatem dziwić temu, iż ceramiczne gadżety reklamowe nie tracą na popularności. Tym bardziej, że technologia nadruku jak i projekty takich akcesoriów stają się coraz lepsze, sprawiając, że przyciągają one uwagę rosnącej liczby osób.

Jak zamówić kubek reklamowy?

Przede wszystkim należy pamiętać, że kubek jest tylko częścią materiałów reklamowych firmy, dlatego trzeba dopasować jego kształt oraz kolor do stosowanej linii graficznej. Warto także zastanowić się czy taki kolorowy nadruk będzie się dobrze prezentował w tym miejscu, w którym planowane jest jego umieszczenie.

Bardzo ważne jest to aby przed dokonaniem ostatecznego zamówienia skonsultować z dostawcą możliwość wykonania nadruku przy użyciu technologii, która jest dostępna dla konkretnej ceramiki. Część grafik może bowiem nie prezentować się dobrze na kubku, właśnie z przyczyn technicznych. Istnieje pięć metod nadruku, a każda z nich może dać inny efekt końcowy, ma różną trwałość i oczywiście inną cenę.

Zanim projekt zostanie przez nas zaakceptowany, powinniśmy także ustalić z dostawcą, iż dostarczy on nam próbkę gotowego projektu, w postaci kubka nadrukowanego w kilku wariantach.

Podstawowe metody nadruku kubków

  1. Tampodruk – nadruk tego typu jest najtańszy, ale jednocześnie najmniej trwały. Często występuje problem z nadrukiem grafiki powyżej dwóch kolorów, a jej powierzchnia zwykle nie przekracza prostokąta o wymiarach 50mmx30mm, z jednej lub z dwóch stron kubka. Tego typu nadruk jest też podatny na zdrapywanie.

  2. Sitodruk – ta metoda pozwala na zadrukowanie kubka wokół, oprócz obszaru przy samym uchu. Jest ona nieco droższa od tampodruku, ale jej trwałość jest satysfakcjonująca, a grafiki wielokolorowe prezentują się znacznie lepiej.

  3. Kalka ceramiczna – dzięki wypalaniu kubka w piecu, nałożona na niego specjalna kalka z grafiką trwale się z nim spaja. Jest to zatem najtrwalsza metoda zadruku kubków, która nie może zostać zdarta. Cena takiej usługi jest wyższa niż w przypadku innych metod, jednak warto wydać więcej otrzymując produkt najwyższej jakości. Produkcja gadżetów w tej metodzie może trwać od 7 do 10 dni.

  4. Sublimacja – metoda ta pozwala na szybkie odwzorowanie zdjęć oraz grafik wokół kubków. Jest to sposób zadruku niewielkich ilości kubków, maksymalnie do 50 sztuk, gdyż w innym przypadku jest to po prostu mało opłacalne. Kubek, który chcemy zadrukować metodą sublimacji musi mieć kształt prostego walca, ale należy pamiętać, że odwzorowanie kolorowych logotypów może nie przynieść takich efektów jakich byśmy oczekiwali.

  5. Piaskowanie – metoda ta polega na grawerowaniu kubków przy pomocy specjalnych urządzeń do piaskowania. Takie same narzędzi stosowane są przez dentystów do usuwania kamienia nazębnego. Piaskowanie daje bardzo trwałe efekty, ale jest dość kosztowne, a to ze względu na fakt, iż kubki są grawerowane ręcznie, co również wiąże się z tym, iż ich produkcja zajmuje więcej czasu.

Warto także pamiętać, że w przypadku gdy kubki zamierzamy wręczać jako prezenty, powinniśmy zamówić u dostawcy pudełka indywidualne, w których będą one umieszczone. Brak takiej specyfikacji w zamówieniu oznacza dostarczenie nam kubków w jednym opakowaniu zbiorczym.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Printee: www.printee.org

Previous Czy Polki wiedzą, że są doskonałe? Dołącz do pozytywnej akcji na rzecz kobiet PERFECT.ME i podziel się swoją historią
Next Automatyzacja Inbound Marketingu

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Do 2020 roku 80 proc. procesów biznesowych w firmach będzie oparte o big data. Analiza danych zmieni m.in. branżę reklamową

Już za kilka lat firmom będzie trudno funkcjonować bez odpowiedniej analizy wielkich zbiorów danych. Jak prognozuje firma Gartner, do 2020 roku 80 proc. procesów biznesowych będzie oparte o big data. Ich

Trendy 0 Comments

YouTuberzy – sposób na dotarcie do młodych konsumentów

Firmy nieustannie poszukują nowych sposobów dotarcia do młodych konsumentów. O uwagę tej, jakże atrakcyjnej z ich punktu widzenia grupy docelowej, starają się walczyć wszelkimi możliwymi sposobami. Ostatnio coraz częściej z

Trendy 1Comments

Gdzie wydrukować plakaty najtaniej?

Plakaty to jedna z najstarszych form reklamy, która wciąż okazuje się bardzo skuteczna i atrakcyjna dla odbiorców. Stosuje się ją najczęściej do poinformowania o jakimś wydarzeniu kulturalnym, o akcji promocyjnej,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź