Infografiki i SEO – 5 praktycznych wskazówek

Infografiki i SEO – 5 praktycznych wskazówek

Infografiki, dzięki wielu zaletom, coraz częściej wykorzystywane są przez firmy w komunikacji marketingowej w Internecie. Podpowiadamy – co zrobić w aspekcie SEO, aby komunikat w tym formacie dotarł do jak największej grupy potencjalnych klientów.

Infografika – format, który podbił Internet

Obecnie, w wyniku szumu informacyjnego panującego w sieci, firmom jest coraz trudniej przebić się z jakimkolwiek komunikatem reklamowym. Użytkownicy są zmęczeni klasycznymi reklamami, najczęściej pozostają obojętni wobec tego rodzaju zabiegów. Niektórzy wręcz świadomie lub podświadomie omijają wzrokiem miejsca, w których spodziewają się zobaczyć bannery reklamowe. Koncerny próbują różnych strategii, aby przełamać tę niemoc. Jednym ze sposób, bardzo popularnym w ostatnim czasie, jest Content Marketing. Marki właśnie przy pomocy wartościowych treści chcą zainteresować klientów swoją ofertą. Jednym z najbardziej skutecznych formatów w tym względzie są infografiki. Przy ich pomocy można w sposób czytelny i obrazowy przedstawić szereg, mniej lub bardziej skomplikowanych informacji. Infografika, jak sama nazwa wskazuje, to połączenie tekstu, elementów graficznych (wykresy, ikony, symbole) oraz danych statystycznych. Eksperci od marketingu online wskazują na wiele zalet tego formatu:

– duża skuteczność – informacje przekazywane w ten sposób są szybciej i łatwiej przyswajane. Ponadto na dłużej zapadają w pamięć. Z badań wynika, że człowiek zapamiętuje 90% informacji graficznych, zaś tylko 10% przedstawionych w formie tekstowej.

– efektywność – przy stosunkowo niewielkich kosztach można w szybki sposób zyskać uwagę dużej grupy odbiorców. Tutaj bardziej liczy się kreatywność niż budżet.

– duży zasięg – infografiki są bardzo chętnie rozpowszechniane przez samych internautów, te najbardziej atrakcyjne są często udostępnianie na wielu prywatnych profilach w serwisach społecznościowych.

– przy prawidłowej optymalizacji są dobrze widoczne w wyszukiwarkach, przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie.

Infografika to format, który szturmem podbija dziś Internet. Na początku tej drogi, praktycznie każda, niezależnie od jakości, mogła liczyć na mniejsze lub większe zainteresowanie. Wynikało to głównie z efektu nowości. Jednak dziś, aby zainteresować internautów, trzeba spełnić kilka warunków. Po pierwsze, musi być na tyle oryginalna, aby odróżnić się od konkurencji. Wiele z nich bazuje na prostych szablonach. Jeśli internaucie wyda się podobna do wcześniej już widzianej, zapewne nie zechce poświęcić jej wiele uwagi. Po drugie, musi być użyteczna. Każda infografika musi mieć jakieś przesłanie, przedstawiać jakiś zbiór informacji w jednym temacie – wartościowy dla potencjalnego odbiorcy. Po trzecie, musi być atrakcyjna wizualnie. Nie tylko pod względem kolorystyki, ale także zastosowanych symboli, znaków czy piktogramów. Po czwarte, na największą uwagę mogą liczyć infografiki, które przedstawiają nowe podejście do problemu (na przykład jakieś dotąd niespotykane zestawienie danych statystycznych, ciekawe korelacje, itp.). Po piąte, dane w nich zawarte muszą być aktualne.

Infografiki – chwilowa moda czy trend

Wiele osób się zastanawia, czy infografiki mają szansę na dłużej zagościć w przestrzeni internetowej. Wydaje się, że tak. Doskonale wpisały się w obecnie panującą cywilizację obrazu. Coraz mniej osób ma czas i ochotę na czytanie, większość użytkowników napotkane w sieci teksty tylko skanuje. Obrazy powoli zastępują także tekstowe komunikaty publikowane w serwisach społecznościowych. W chwili obecnej rządzą obrazy i filmy video, zaś wschodzącym trendem są transmisje na żywo. Obecna technologia pozwala na tworzenie bardzo wyrafinowanych infografik, co pozwala przypuszczać, że ten format szybko nie wyczerpie swojego potencjału, a jest ogromny. Po infografiki sięgają praktycznie wszyscy, od wydawców drukowanych gazet i czasopism, po firmy i organizacje społeczne, a na instytutach badawczych kończąc. Wiele podmiotów zdało sobie sprawę, że tylko w ten sposób można dotrzeć z wynikami badań, raportami czy analizami do szerszej publiczności. Wystarczy tylko odrobina chęci i zaangażowania, aby przedstawić wielostronicowy raport w formie jednostronicowej infografiki. Można nawet wskazać, że infografiki sprawiły, że o wielu tematach zaczęto częściej debatować.

SEO dla infografik

Każda marka, która wykorzystuje infografiki w komunikacji marketingowej, chce, aby zobaczyło ją jak najwięcej osób. To zależy nie tylko od jej atrakcyjności, ale także od widoczności w wyszukiwarce. Przy optymalizacji warto zwrócić na kilka elementów:

  1. Nazwa infografiki – nazwa pliku infografiki jest głównym kryterium oceny jej treści przez algorytm wyszukiwarki. Należy w niej zawrzeć 2-3 najważniejsze słowa kluczowe, które najlepiej oddzielić łącznikami.
  2. Znacznik ALT. Tekst w nim zawarty jest wykorzystywany przez wyszukiwarki – jest pokazywany w celu opisania obrazów gdy nie mogą być wyświetlone (np. blokowanie w e- mailach). Ponadto używają go czytniki ekranowe, by opisać obraz osobom niedowidzącym. W opisie infografiki ALT należy zawrzeć słowa kluczowe.
  3. Podpis obrazu i ścieżka pliku – w obu miejscach powinny pojawić się słowa kluczowe. Adres URL infografiki ma wpływ na miejsce w rankingu Google. Warto zastosować tematyczną strukturę folderów.
  4. Wielkość obrazu – mimo, że w wynikach wyszukiwania pokazywane są obrazy o różnych wymiarach, specjaliści SEO zalecają stosowanie formatów większych niż 100×100 pikseli ale mniejszych niż 1200×1200 pikseli. Wielkość powinna gwarantować szybkie ładowanie, być dostosowana do możliwości serwera i innnyh obiektywnych uwarunkowań. Warto postarać się także, aby w wynikach wyszukiwania wyświetlała się również miniatura obrazu.
  5. Kontekst publikacji – dla pozycji infografiki w wynikach wyszukiwania ważny jest tekst, który jej towarzyszy. Nie jest dobrym rozwiązaniem publikacja na czystej stronie, na której poza nią nie ma nic. Warto także w tytule strony zawrzeć informacje o infografice.

Podsumowanie

Infografiki są skutecznym magnesem, potrafiącym przyciągnąć do strony dużą grupę internautów. Warto także pamiętać, że na takich stronach użytkownicy spędzają więcej czasu. Teksty opatrzone infografikami mogą liczyć na dużą większa liczbę czytelników, niże teksty bez żadnego graficznego elementu.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Crowdfunding - skuteczny instrument marketingowy
Next Google Shopping – przyszłość promocji w branży e-commerce

Może to Ci się spodoba

Twitter – instrument szybkiego reagowania w komunikacji marketingowej

Ten skromny pod względem estetyki i prosty w obsłudze serwis społecznościowy bardzo chętnie wykorzystywany jest w marketingu i PR. Wymaga wyczucia w działaniu, ale za to pozwala praktycznie na bieżąco

Content marketing 0 Comments

SEO: Uwaga na Duplicate Content

Branża, praktycznie na każdym kroku podkreśla, że wartościowe treści to rzecz najważniejsza w internetowej komunikacji marketingowej, a szczególnie w SEO. Wiele firm wzięło sobie do serca rady specjalistów, dlatego atrakcyjne

SEO – krótki przewodnik dla początkujących

Pozycjonowanie stron internetowych to według specjalistów z agencji interaktywnych sztuka wymagająca ogromnej wiedzy i doświadczenia. Tak bynajmniej przedstawiają ten proces. Zapewne tak jest (w odniesieniu do promocji dużych serwisów), nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź