Poznaj jedną z ulubionych walut Polaków
Gospodarka każdego państwa jest ściśle związana z systemem walutowym. Rzadko jednak kiedy, np. płacąc za nasze zakupy w sklepie, zastanawiamy się nad historią waluty danego kraju. Niejednokrotnie potrafi ona być interesująca.
Historia waluty Wielkiej Brytanii miała swój początek w epoce średniowiecza. Jej nazwa – funt, znana bardziej od skrótu (przekreślonej litery L), pochodzi z powszechnego wtedy języka łacińskiego. Słowo „libra” oznaczało zarówno wagę, jak i samą jednostkę masy, czyli funt. Aby uniknąć nieporozumień dodawano jeszcze słowo „szterling„, które z języka angielskiego oznaczało „wysokiej próby”. Warto zaznaczyć, iż funt brytyjski to nazwa nieoficjalna. Na awersie funta znajduje się popiersie obecnie panującego w kraju monarchy. Ta jednostka monetarna została wprowadzona do obiegu przez króla Henryka II już w 1158 roku. Od okresu średniowiecza w Anglii w obiegu znajdowało się wiele monet, z których część miała nawet inną wartość oraz wymiary. Większość z nich wykonywana była ze srebra. Oprócz funtów, były to gwinee, szylingi, suwereny, korony, floreny, a także bardziej egzotycznie brzmiące pod względem nazwy monety takie jak korona róży, nobel czy anioł. W latach 1816-1914 wymienialność funta została zmieniona z dotychczasowego srebra na złoto. Ostatecznie wycofano się z tego pomysłu w 1931 roku, w czasie tzw. wielkiego kryzysu. Waluta miała kilka obniżek wartości, a najniższy kurs odnotowano w 1985 roku, co równało się wartości 1,05 dolara. Obecnie kurs funta brytyjskiego jest ustabilizowany. Warto dodać, jako ciekawostkę, że Wielka Brytania znajduje się poza sferą waluty euro, a to za sprawą specjalnie wynegocjowanej klauzuli.
Wybierając się do Anglii i mając w planach zwiedzenie sąsiednich państw, warto pamiętać, iż, w wyniku skomplikowanej historii kilku krajów, banknoty pochodzące z Irlandii Północnej i Szkocji często nie są przyjmowane w Wielkiej Brytanii oraz Walii i można mieć problem z ich wymianą poza terenem Wielkiej Brytanii.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Moda to dobra inwestycja
Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w naszym kraju funkcjonuje ponad 440 centrów i galerii handlowych. Potencjał sektora modowego dostrzegają inwestorzy. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. polski rynek wzbogacił
SEO – krótki przewodnik dla początkujących
Pozycjonowanie stron internetowych to według specjalistów z agencji interaktywnych sztuka wymagająca ogromnej wiedzy i doświadczenia. Tak bynajmniej przedstawiają ten proces. Zapewne tak jest (w odniesieniu do promocji dużych serwisów), nie
Bawić i intrygować – klucz do sukcesu w marketingu treści
Najważniejszym czynnikiem decydującym o skuteczności w marketingu treści jest ich dopasowanie do charakteru grupy docelowej, zarówno pod względem wieku, zainteresowań, jak i aktualnego stanu emocjonalnego. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!