Po co Twojej firmie blog?

Po co Twojej firmie blog?

Zmiany w marketingu internetowym dokonują się z niesamowitą dynamiką. Zaledwie 2-3 lat atemu prowadzenie bloga firmowego nie miało specjalnego znaczenia. Niektórzy nadal uważają, że prowadzenie facebooka jest w zupełności wystarczające dla ich bieznesu. Jednak dobrze prowadzony blog firmowy to szereg korzyści nie do przecenienia. Jakich? I jak w ogóle traktować tego bloga?

Po pierwsze: Zwiększanie ruchu na stronie.

Każdy wpis na blogu to kolejna strona w ramach twojej domeny, która będzie zindeksowana przez Google, a więc kolejna szansa na to by dać się zauważyć.

Prowadzenie bloga zwiększa szansę na to, że zostanie się odnalezionym przez klientów za pośrednictwem innych mediów społecznościowych. Treści na blogu muszą być prawdziwymi artykułami – rozwiązującymi problemy klientów. Naprawdę skuteczny blog firmowy nie może być tylko zbiorem tekstów stworzony pod SEO.

Po drugie: Budowanie eksperckiego wizerunku.

Wykazanie się przed odbiorcami szerokim zakresem wiedzy w ramach swojej branży, odpowiadanie na pytania z zakresu swojej działalności sprawi, że zaczniesz być traktowany przez swoich potencjalnych klientów jako ekspert, a to pozwala na zbudowanie zaufania.

Po trzecie: Interakcja.

Wchodzenie w interakcję z klientami to jeden z najbardziej istotnych elementów prowadzenia bloga firmowego. To, co odgrywa główną rolę we wszystkich social mediach jest równie ważne przy prowadzeniu bloga, mianowicie: odpowiadanie na komentarze.

Nie należy pozostawiać komentarzy bez odpowiedzi – potencjalni klienci mogą wtedy poczuć się lekceważeni.

Po czwarte: Ilość + jakość.

Zarówno jakość, jak i ilość, muszą iść ze sobą w parze, jeżeli ma się na celu stworzenie dobrze funkcjonującego bloga. Jeżeli decydujemy się na prowadzenie bloga i chcemy aby był dobry – musimy na niego poświęcić sporo czasu lub przeznaczyć na niego odpowiedni budżet – dobre agencje reklamowe mogą zaproponować nam nie tylko prowadzenie facebooka ale także prowadzenie firmowego bloga.

Po piąte: promocja bloga.

Pisanie to nie wszystko. Jeżeli blog ma być także pośrednim źródłem dochodu – to z całą pewnością należy w niego zainwestować. Wysokojakościowe treści, również potrzebują promowania je w internecie.

Po szóste: Systematyczność.

Publikacja nowych wpisów powinna odbywać się w (miarę) stałych godzinach i stałych dniach. W ten sposób  potencjalni odbiorcy przyzwyczają się do tego, aby czytać bloga. Bardzo ważna jest regularność.

Blogi, które najpierw wybuchają aktywnością, która później przygasa wraz z początkowym entuzjazmem – nigdy nie osiągają sukcesu.

Po siódme: Social Media.

Zaimplementowanie przycisków, które pozwolą lajkować, komentować oraz udostępniać  wpisy w social media z pozycji strony internetowej będzie świetnym rozwiązaniem. W ten sposób połączona zostanie interakcja odbiorców z promowaniem się w social media.  Win-win.

Po ósme: Wyjątkowy content.

Nawet jeżeli poruszamy tematy, które są już spenetrowane przez innych, zawsze można to robić na swój własny, niepowtarzalny sposób. Nie bój się wyróżniać i kreować nowej jakości.

Jakie są wnioski? Prowadzenie bloga firmowego może przynieść sporo korzyści, jednak wymaga to oczywiście sporego nakładu pracy. Sprawa jest prosta – w 2016 roku nie wypada nie prowadzić bloga firmowego.

Previous Czy warto powierzyć swoją firmę agencji social media?
Next Organizowanie wyjazdów integracyjnych – co warto wiedzieć?

Może to Ci się spodoba

Dlaczego artykuły sponsorowane są tak popularne?

Wybór dobrej i efektywnej reklamy to dla przedsiębiorcy bardzo trudne zadanie. Musi zdecydować, jak chce promować swoją działalność oraz jakich metod użyje, aby osiągnąć zamierzony efekt. Obecnie do dyspozycji jest

E-commerce 0 Comments

Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek

Wartościowe treści to istotny sygnał dla klientów, że mają do czynienia z uznaną marką. Wielu ekspertów wskazuje, że to właśnie treści budują markę. Czym jest marketing treści i jak tę

Content marketing 0 Comments

Context Marketing – internauta w centrum uwagi

Internet stworzył niespotykane dotąd możliwości docierania z komunikatami reklamowymi do odbiorców. Context marketing to forma komunikacji, która polega na dostarczaniu właściwych komunikatów do odpowiednich osób w optymalnym czasie. Personalizacja –

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź