Zakładasz własną firmę ?

Zakładasz własną firmę ?

Wiele osób przed założeniem własnej działalności gospodarczej boryka się z pytaniami związanymi z doborem odpowiedniej formy opodatkowania. Bardzo często zdarza się, że porzucamy marzenia o firmie, gdyż boimy się, że nie poradzimy sobie z podatkami. Jednak nasze obawy są bezpodstawne. Wystarczy, że zasięgniemy porady dobrego biura podatkowego, które rozwieje nasze wątpliwości.

Zakładasz własną firmę? Best Concept podpowiada, czym kierować się przy opodatkowaniu działalności gospodarczej!

Na początku, warto sobie odpowiedzieć na pytanie: Czy znamy rodzaje podatków przeznaczonych dla działalności gospodarczej w Polsce? Obowiązują nas dwa rodzaje form podatkowych: opodatkowanie na zasadach ogólnych oraz opodatkowanie w formach zryczałtowanych. W pierwszym przypadku podatek dzieli się na stawkę liniową oraz skalę podatkową, natomiast w drugim obowiązuje ryczałt ewidencjonowany i karta podatkowa. Przy wyborze odpowiedniej formy, należy uwzględnić pewne ograniczenia i przepisy, przez które część firm nie będzie mogła wybrać podatku zryczałtowanego czy linowego. Wielokrotnie zdarza się, że decydujemy się na niewłaściwą formę, co się później wiąże z wieloma konsekwencjami takimi jak np. zakładanie dodatkowych ksiąg czy przymus przejścia do podatku ogólnego.

Jednym z pytań, które najczęściej sobie zadajemy to: Która forma opodatkowania najbardziej nam się opłaca? Wybór odpowiedniego podatku pozwala na znaczne oszczędności oraz mniejsze komplikacje w prowadzeniu księgowości. Są to motywy, na których szczególnie nam zależy. Ciężko jednak opowiedzieć się przy konkretnym, gdyż do każdej działalności jest on dobierany indywidualnie w zależności od jej preferencji.

Czym więc należy się kierować podczas wyboru opodatkowania i na jakie cechy zwracać największa uwagę? Przede wszystkim należy uwzględnić wszystkie obecne
i przyszłe źródła przychodów i kosztów. Trzeba zdecydować, czy chcemy być opodatkowani sami, czy może z małżonkiem albo z samotnie wychowywanym dzieckiem. Może nas to uprawnić do korzystania z ulg i zniżek. Inną kwestią jest wzięcie pod uwagę środków trwałych, którymi dysponujemy oraz ewentualne opodatkowanie ich sprzedaży. Analizując te i wiele innych czynników będziemy
w stanie efektywniej wybrać odpowiednią formę opodatkowania, która będzie najkorzystniejsza dla naszej działalności.

Trzeba też pamiętać, że stopień skomplikowania ewidencji wymaganych przy danej formie rośnie wraz ze wzrostem ilości dokumentów. Należy wybrać takie biuro rachunkowe Gdynia, które pomoże nam w doborze odpowiedniej formy opodatkowania tak, aby pozbawić nas dodatkowych obciążeń podatkowych oraz zwiększyć opłacalność prowadzonej przez nas działalności gospodarczej.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Zdobądź lojalnego e- i m-klienta
Next Landing page – skuteczny sposób, nie tylko na zdobycie nowych klientów

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Bawić i intrygować – klucz do sukcesu w marketingu treści

Najważniejszym czynnikiem decydującym o skuteczności w marketingu treści jest ich dopasowanie do charakteru grupy docelowej, zarówno pod względem wieku, zainteresowań, jak i aktualnego stanu emocjonalnego. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy

Trendy 0 Comments

Łatwiej nam odejść z pracy niż ją poszukać

Temat pracy jest w dzisiejszych czasach jednym z najczęściej poruszanych zarówno podczas spotkań towarzyskich, jak także przypadkowych rozmów. Zapewne wszyscy się zgodzą z tym, iż obecnie o wiele łatwiej odejść

Strategia 0 Comments

Jak określić modelowych odbiorców (persony) w strategii Content Marketingowej

Perfekcyjne wyznaczenie grupy docelowej to sine qua non skuteczności każdej strategii marketingowej. W Content Marketingu najbardziej optymalnym sposobem w tym względzie jest precyzyjne naszkicowanie modelowych odbiorców treści (zbudowanie person). Content

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź