Współpraca z blogerami, czyli o tym, jak internet sprzedaje

Współpraca z blogerami, czyli o tym, jak internet sprzedaje

Do tego , że blogerzy sprzedają, nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. To tak oczywiste, jak fakt, że ta stosunkowo nowa branża z dnia na dzień stała się najbardziej dochodowym i pożądanym przez wielu zajęciem. Zajęciem, które równie wiele korzyści może przynieść firmom i markom. Jeśli więc zależy Ci, by właśnie w taki sposób dotrzeć do klienta, zapoznaj się z najnowszym materiałem i dowiedz się, jak podjąć kontakt z blogerem, by osiągnąć poprzez tę współpracę korzyści dla swojego produktu lub usługi.

Dlaczego warto współpracować z blogerami

Najnowsze statystyki pokazują, że aż 1/3 internautów czytających blogi (lub oglądających vlogi) przyznaje się do kupowania produktu pod wpływem opinii przeczytanej na blogu. 1/3 dodaje również, że za sprawą konkretnego bloga lub vloga zrezygnowało z planowanych zakupów. Co ważne, wskaźnik ten zwiększa się w przypadku stałych czytelników i wynosi odpowiednio 53% i 52%. Jasno widać więc, że ponad połowa stałych obiorców blogów/vlogów kupuje pod wpływem opinii autora internetowego dziennika! Jesteś tym zaskoczony? Nie powinieneś… marketingowcy i specjaliści PR już dawno dostrzegli potencjał współpracy z blogerami. To oni są bliżej Twojego potencjalnego klienta i to oni mają w dzisiejszych czasach realny wpływ na gusta odbiorców, kreując trendy zakupowe i decyzyjne.

Czemu blogi sprzedają?

Zastanawiasz się, jak to się dzieje, że bloger potrafi sprzedać nawet najbardziej niszowy produkt? Odpowiedź jest prosta, choć nie aż tak oczywista. Zacznijmy od tego, że współczesny człowiek jest zabiegany i nie ma czasu na wybieranie wśród tysiąca ofert. Woli zdać się na opinię znajomych (marketing szeptany) lub na rekomendacje na portalu lub blogu. Temu drugiemu ufa bardziej, bo przecież „na portalach są same artykuły sponsorowane”. Blogi dokonują wyboru za konsumenta. Blogerzy mają czas na testowanie produktu lub usługi na sobie i opisywanie recenzji z tegoż procesu, nie skupiając się wyłącznie na korzyściach płynących z jego użytkowania (jak to bywa w przypadku copiwriterskich opisów), ale na emocjach, które temu towarzyszą. Dzięki temu czytelnicy czują, że obcują z opinią znajomego, kogoś bliskiego. A emocje sprzedają najlepiej…

Jak wybrać blogera i na co zwracać uwagę

Wśród powstających każdego dnia nowych blogów ciężko się połapać. Trzeba mieć ogromne rozeznanie rynku, by oddzielić ziarna od plew i wybrać do współpracy właściwą osobę, która pomoże wypromować Twój produkt. W tej materii najlepiej zdać się więc na profesjonalistów, takich jak agencja PR http://wizerunkowo.com/oferta/wspolpraca-z-blogerami/, którzy dobiorą odpowiednią grupę blogerów i zarekomendują działania z nimi. Jeśli jednak chcesz zrobić to sam, musisz uzbroić się w cierpliwość. Wbrew pozorom owocna współpraca z blogerami wiąże się z długotrwałym i złożonym procesem, od korespondencji, przez oczekiwania, na recenzji i wynagrodzeniu kończąc. Niezależnie jednak na którą ścieżkę się zdecydujesz, współpraca z blogerem na pewno przyniesie Ci więcej pożytku niż szkody.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Komandor uwodzi funkcjonalnością
Next Reklama natywna - jakie są jej zalety?

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Jak skutecznie wdrożyć branding produktu w branży spożywczej?

Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku[1]. Zdecydowaną przewagą cieszą

Trendy 0 Comments

Ruszają zapisy na LifeTube Inspirations

LifeTube, który dzięki dużym wzrostom stał się największą pod kątem subskrypcji siecią video w Europie Środkowo-Wchodniej, wprowadził nowy cykl: LifeTube Inspirations dedykowany dla agencji i domów mediowych oraz przedstawicieli marek.

Content marketing 0 Comments

Content Marketing – bez planu nie można myśleć o sukcesie

Content Marketing to kompleksowa strategia w komunikacji marketingowej, która opiera się na czterech filarach: plan, produkcja, publikacja i promocja treści. Każdy z nich jest równie ważny, ale bez dobrego planu

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź