Spróbuj testów A/B w swoim serwisie

Spróbuj testów A/B w swoim serwisie

Testowanie stron internetowych często bywa przedmiotem dyskusji specjalistów z branży. Stosowanie ich trudno jednak obecnie uznać za powszechne. Testy A/B na tle tej sytuacji mogą uchodzić za dość popularne. Polegają one na statystycznym porównaniu dwóch wersji danej podstrony.

Wspomniana procedura umożliwia określenie, która z wersji strony w sposób pełniejszy realizuje zadania im przypisane. Dzięki testom A/B zyskujemy szansę na zestawianie modyfikacji wprowadzanych w strukturze konkretnego elementu strony, choćby meta title, wielu elementów lub wręcz całokształtu strony.

Przygotuj się na problemy

Istnieje wiele przeszkód, na jakie natrafić możemy wdrażając testy A/B. Wyzwania owe mają charakter analityczny lub technologiczny. Analiza danych powinna być solidnie podbudowana materiałem statystycznym bądź wiedzą o charakterze jakościowym (np. analizą komentarzy pozostawianych na stronie przez jej użytkowników). Skoncentrujmy się na znalezieniu „pięt Achillesa” w naszym serwisie, czyli choćby podstron zawierających najmniej interesujący content lub najczęściej odrzucanych przez gości witryny. Nie zapominajmy o testowaniu kluczowych dla danego serwisu stron oraz wprowadzaniu zmian stosownych do wyniku tejże analizy. Wagę tego zagadnienia znam z własnych doświadczeń zawodowych w zakresie projektowania kategorii w sklepie internetowym. Poniżej prezentuję jeden z testów, które zaproponowałem mojemu klientowi na potrzeby podstrony programów antywirusowych ESET. Test, którego cel stanowiło zweryfikowanie, czy rezygnacja z nie cieszących się zainteresowaniem odwiedzających elementów strony zaowocuje wzrostem współczynnika konwersji, przeprowadziłem na podstawie analizy nagrań sesji w sklepie.

ab

Nieco łatwiejsze do rozwiązania okazują się problemy technologiczne. Przykładem takiego wyzwania może być potrzeba wprowadzenia do kodu naszego serwisu skryptu podmieniającego wersje strony i wyłapującego z sieci dane statystyczne. Sprawę możemy rozwiązać wykorzystując narzędzia Google Analytics. Aby to uczynić, muszą zostać spełnione trzy warunki:

  • Strona musi posiadać właściwie wdrożony kod Google Analytics z ustawionymi celami lub zdarzeniami które będziemy mierzyć.
  • Możliwość dodania specjalnego kodu na stronie eksperymentu.
  • Należy stworzyć duplikat testowanej strony i wprowadzać na niej zmiany.

Dobry webmaster z pewnością sobie z tym poradzi. Obsługi stron opartych na CMS nie przysporzy kłopotu nawet debiutantom. W ostateczności skorzystajmy z usług komercyjnych, na przykład marketizatora.

Na prowadzenie testów A/B warto się zdecydować, jeśli dążymy do maksymalizacji przychodów generowanych przez serwis internetowy, a nie chcemy lub nie możemy zainwestować w ten proces pokaźnych środków finansowych.

Previous Internet pękał w szwach od ogromnej liczby reklam i memów
Next Ruszają zapisy na LifeTube Inspirations

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Ruszają zapisy na LifeTube Inspirations

LifeTube, który dzięki dużym wzrostom stał się największą pod kątem subskrypcji siecią video w Europie Środkowo-Wchodniej, wprowadził nowy cykl: LifeTube Inspirations dedykowany dla agencji i domów mediowych oraz przedstawicieli marek.

Trendy 0 Comments

Jak zacząć przygodę z herbatą?

Herbata to jeden z takich napojów, który jest dobry o każdej porze dnia i roku. Gorąca herbata z dodatkiem imbiru, miodu i goździków świetnie rozgrzeje w mroźne popołudnie, a przygotowana

Trendy 0 Comments

Niebezpieczeństwo uzależnienia od Internetu

Internet stał się już tak nieodłącznym elementem życia większości z nas, że często nawet nie wyobrażamy sobie normalnego funkcjonowania bez jego pomocy. Korzystamy z niego praktycznie cały czas, nie zdając

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź