Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Sukces sklepu internetowego nie zależy tylko od jakości sprzedawanych produktów i ich cen. Równie ważna jest promocja. To ona decyduje, czy informacja o atrakcyjnej ofercie dotrze do potencjalnego klienta. Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek, które zapewne pozwolą zwiększyć sprzedaż.

Skuteczna promocja – sposób na zdobycie przewagi konkurencyjnej

Na rynku przewagę można uzyskać wieloma sposobami, także skuteczny działaniami promocyjnymi. Nie mogą one być tylko skierowane wobec nowych klientów, ale także do tych, którzy już nam zaufali.

Arsenał środków dostępnych w Internecie jest ogromny. Oto kilka z nich:

  • Filmy instruktażowe. To bardzo skutecznych sposób na przyciągnięcie nowych klientów oraz wykreowanie wizerunku specjalisty w branży. Wiele sklepów własnym sumptem (przy pomocy swoich pracowników) nagrywa filmy poradnikowe. Producenci mebli (tacy jak Ikea), publikują nie tylko filmy reklamowe, ale także instruktażowe, pokazujące jak poprawnie złożyć dany model mebla. Materiały można publikować nie tylko na własnej stronie w zakładce „Porady praktyczne”, ale także na najbardziej popularnych portalach w sieci.
  • Opisy produktów. Zakupu w Internecie to dość specyficzne przedsięwzięcie. Klient nie może produktu obejrzeć, ani przymierzyć (możliwe to jest dopiero po zakupie w domu). Wyczerpujący opis ma rekompensować klientom deficyt poznawczy. Trzeba pamiętać, że opisu nie można kopiować ze strony producenta, w takim przypadku możemy zostać ukarani przez Google (duplicate content). Można także dołączyć obszerną galerię oraz krótki film video.
  • Kompleksowa informacja. Klient chce wszystko wiedzieć o warunkach wysyłki oraz możliwościach zapłaty.
  • Komentarze klientów. W wielu największych sklepach, recenzje są swoistą instytucją. Pod książkami w Amazon.com trwają gorące dyskusje, omawiające nie tylko samą publikację, ale także jej kontekst. Opinie prawdziwych klientów są cenną wskazówką dla innych.
  • System oceny produktów. W wielu sklepach klienci po zakupie mogą ocenić produkt poprzez przyznanie punktów (najczęściej gwiazdek lub ocen).
  • Propozycje ofertowe. Ten mechanizm funkcjonuje w większości sklepów. Po wrzuceniu produktu do koszyka, klientowi ukazuje się informacja, że klienci zainteresowani tym produktem, również dokonali zakupu innych produktów. Podpowiedzi mogą być także zsynchronizowane tematycznie, osobom dokonującym transakcji kupna roweru, wyświetlają się informacje o dostępnych w sklepie akcesoriach.
  • Newsletter. To najbardziej sprawdzona metoda. Do naszych klientów należy regularnie rozsyłać tego rodzaju biuletyn zawierający informację o nowościach i aktualnych promocjach.
  • Darmowe e-booki.
  • Interaktywne narzędzia obsługi klienta. Wielu klientów, gdy potrzebuje dodatkowych informacji mających ich skłonić do działania, oczekuje ich natychmiast. Czekanie kilka dni na odpowiedź drogą elektroniczną nie przystoi na początku XXI wieku. Wielu przyznaje, że tego rodzaju rozwiązanie jest frustrujące, a przecież zakupy mają być przyjemnością. Obecnie standardem jest wirtualny doradca, który dział w czasie rzeczywistym lub infolinia 24h. Dobrym rozwiązaniem jest także umożliwienie kontaktu poprzez komunikator internetowy. Obowiązkowym elementem, o którym chyba nie trzeba wspominać, jest zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, tzw. FAQ.

Podsumowanie

Właściciele sklepów internetowych zdają sobie powoli sprawę, że konkurowanie samą ceną nie dość, że do niczego dobrego nie prowadzi to na dodatek jest nieefektywne. Jakość obsługi, także tej posprzedażowej ma tutaj kluczowe znaczenie. Liczą się także nowoczesne rozwiązania, ułatwiająca zakup (na przykład wirtualne przymierzalnie – większość salonów optycznych takimi dysponuje). Klient musi być przekonany, że kupując w danym miejscu, ma do czynienia ze specjalistami, a jego dane są chronione. Na dodatek w każdej chwili może liczyć na pomoc doradcy, które uprzejmie przedstawi warunku zakupu oraz wszystkie zalety produktu. Najnowszym trendem jest umożliwienie klientom zakupów rzeczy zindywidualizowanych. Do niedawna można było sobie tylko złożyć komputer osobisty według własnych preferencji, obecnie można zamówić nawet customowe buty.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Content Marketing – jak publikować treści, aby odnieść sukces. Kilka praktycznych wskazówek
Next MLM - drogą do sukcesu finansowego?

Może to Ci się spodoba

E-commerce 0 Comments

Social Commerce – przyszłość i teraźniejszość

Social Commerce to branża, która rozwija się bardzo szybko. Coraz więcej serwisów społecznościowych wprowadza taką możliwość. Na Facebooku i Twitterze znajdziemy już przyciski „Buy – Buttons”. To bardzo szerokie pojęcie,

E-commerce 0 Comments

Zdobądź lojalnego e- i m-klienta

38 proc. kupujących w internecie oczekuje bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – spodziewa się wyższej jakości obsługi klienta ze strony kompetentnych i rzetelnych sprzedawców. Od tego uzależnia częstotliwość

E-commerce 0 Comments

Faktory sukcesu w branży e-commerce

Cena to nie jedyny argument, którym można przekonać klienta do zakupu naszym w sklepie internetowym. Co wpływa na sukces w branży e-commerce – podpowiadamy w poniższym tekście. Cena to nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź