Rich Snippets – sposób na wyróżnienie się w Google

Rich Snippets – sposób na wyróżnienie się w Google

Wysoka pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności nie zawsze gwarantuje odniesienie sukcesu. Czasem większy ruch, dzięki opisom rozszerzonym (Snippets Rich), odnotowują witryny z niższych pozycji. Co to jest i jak je wykorzystać w promocji strony w wyszukiwarce – podpowiadamy w tekście.

Snippets Rich

Istotnym elementem w SEO (optymalizacji on-site) są opisy stron (znacznik description). Algorytmowi wyszukiwarki podpowiadają, z jakiego rodzaju stroną ma do czynienia (jakie treści są na niej zawarte lub czym zajmuje się dana firma i czego dotyczy jej oferta), zaś klientom prezentują w skrócie zawartość danej strony. Najczęściej to standardowe teksty, o charakterze informacyjnym. Obecnie coraz częściej można w tym miejscu spotkać teksty będące skutecznymi zachętami do przejrzenia strony lub skorzystania z oferty firmy (tzw. zawołania marketingowe). W wielu przypadkach taki opis, a nie pozycja strony w rankingu, jest czynnikiem decydującym o wyborze. Dlatego coraz więcej firm świadomych tego faktu, tak dużą uwagę poświęca tworzeniu atrakcyjnych opisów. Gdy weźmiemy pod uwagę, że w opisie (optymalna długość to ok. 160 znaków – tyle wyświetla Google), należy zawrzeć także najważniejsze pozycjonowane frazy, można powiedzieć, że to bardzo odpowiedzialne zadanie.  Opis składający się tylko z tekstu to już pewien standard. Obecnie firmy mają możliwość nieco szerszej prezentacji w tym zakresie. W celu odróżnienia się od konkurencji i wyróżnienia swojej oferty w wynikach wyszukiwania korporacje mogą wykorzystać format opisów rozszerzonych (tzw. Snippets Rich). Fragmenty rozszerzone to dodatkowe elementy, które są wyświetlane w wynikach. Jednak długość podstawowego opisu jest niezmienna (150 – 170 znaków). Najczęściej jest to ocena firmy lub oferty wyrażona wizualnie w gwiazdkach  (wyświetlana jest także liczba osób, które recenzowały stronę) lub miniaturka zdjęcia. Mogą to być także dodatkowe informacje o produkcie lub dane teleadresowe zakładu (mapka dojazdu, godziny otwarcia, parking, itp.).

g1

g2

Opisy rozszerzone – korzyści

Dodatkowe informacje mają praktyczny charakter. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Obecnie jeszcze niewiele firm stosuje ten prosty sposób, dlatego można bardzo łatwo wyróżnić się z tłumu. Współcześnie internauci mają niewiele czasu na podjęcie decyzji, najczęściej to kilka sekund. Firmie, której uda się w tym czasie przekonać Internautę, odniesie sukces. Opis rozszerzony to najważniejsze informacje o firmie podane w pigułce, w sposób bardzo obrazowy. Z psychologii społecznej wiadomo, że opinia innych ludzi to bardzo ważny czynnik, brany pod uwagę przy wyborze. Społeczny dowód słuszności ma największą moc, kiedy nie wiemy co wybrać i nie mamy w tym względzie wiedzy i doświadczenia. Gdy konkretną stronę (ofertę lub produkt) wysoko ocenili inni, jesteśmy skłonni im uwierzyć i wziąć ich ocenę pod uwagę przy wyborze. Podobną funkcję pełni zdjęcie. Opis strony ze zdjęciem wyróżnia się z szeregu innych wyników i przyciąga uwagę. Wiadomo przecież, że tysiąc słów nie jest w stanie zastąpić jednego zdjęcia. A jeśli jest atrakcyjne i intrygujące, to możemy być pewni, że zwrócimy uwagę klienta. Trzeba jednak pamiętać, że treść powinna wiernie odzwierciedlać zawartość strony lub ofertę. „Czarowanie” może przynieść tutaj odwrotny skutek od zamierzonego.

Ponadto wykorzystanie opisów rozszerzonych pomoże nam zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki informacjom w nich zawartych, robot Google precyzyjnie zinterpretuje treść strony i poprawnie sklasyfikuje naszą ofertę.

Praktyczny wymiar opisów rozszerzonych

Tworzenie opisów rozszerzonych jest bardzo proste, wystarczy odpowiednie informacje zawrzeć w kodzie strony. Jeśli nie wiemy jak to zrobić, możemy skorzystać ze wskazówek dla webmasterów Google. W sieci można także znaleźć wiele innych narzędzi ułatwiających ich generowanie. Oczywiście  przygotowanie przemyślanych opisów rozszerzonych wymaga odrobiny wysiłku, a co za tym idzie środków. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że to jedna z lepszych inwestycji w zakresie promocji strony i na pewno zwróci się z nawiązką. Oczywiście każda firma powinna rozważyć indywidualnie konieczność ich stworzenia. Najczęściej można je spotkać na stronach sklepów internetowych, biur podróży oraz różnego rodzaju usługodawców. Tam gdzie klient decyzje podejmuje w krótkim czasie. Równie powszechnie stosowane są w przypadku promocji jednorazowych lub cyklicznych wydarzeń (zawodów sportowych czy imprez kulturalnych).

Należy tylko wskazać, że należy zdecydować się na jeden format mikrodanych i konsekwentnie go stosować na wszystkich podstronach. Trzeba także pamiętać, że jeśli wyszukiwarka uzna snippety za wartościowe i pomoce dla użytkowników, to będą one widoczne w wynikach wyszukiwania po jakimś czasie (najczęściej po kilku lub kilkunastu dniach). Ocena strony wyrażona w gwiazdkach (5 stopniowa skala) będzie aktualizowana wraz z ponowną indeksacją.

Podsumowanie

W marketingu online obecnie zaczyna dominować trend, aby działania agencji rozliczać z konkretnych efektów. W przypadku pozycjonowania, nie będzie to aktualna pozycja strony w wynikach wyszukiwania na pożądane frazy, ale konkretna liczba osób, która odwiedziła stronę i skorzystała z oferty. W tym względzie opisy rozszerzone mogą być niezastąpionym narzędziem. Z powszechnej praktyki wynika, że skutecznie wpływają na CTR (ang. Click Through Rate – współczynnik klikalności).


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous SEO: Uwaga na Duplicate Content
Next Twitter – 7 grzechów głównych w komunikacji marketingowej

Może to Ci się spodoba

Blog korporacyjny w Content Marketingu – jak zwiększyć skuteczność oddziaływania

Wiele firm wskazuje, że w dobie serwisów społecznościowych blogi korporacyjne straciły swą siłę oddziaływania. To nieuprawniona konstatacja. Wydaje się, że dalej mają ogromną skuteczność, o ile prezentowane tam treści są

SEM – klucz do sukcesu w Internecie

Marketing w wyszukiwarkach to bardzo skuteczne narzędzie zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i budowania siły marki w sieci. W Polsce dla większości stron ok. 50 % ruchu pochodzi z

Czy warto inwestować w reklamę internetową?

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest w stanie zdziałać cuda. A jeśli dodatkowo jest kreatywna, nieszablonowa i oryginalna, wówczas z pewnością przyniesie wiele korzyści. Właśnie o spektakularne reakcje chodzi

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!