Promocja sklepu internetowego w TV – klucz do sukcesu

Promocja sklepu internetowego w TV – klucz do sukcesu

Coraz więcej sklepów internetowych aktywnie reklamuje się w TV. Ta, pomimo znaczącego spadku oglądalności w ostatnich latach, wciąż gwarantuje dostęp do szerokiej grupy odbiorców. To idealne rozwiązanie zarówno do szybkiego zbudowania siły marki, jak i poszerzenia bazy klientów. Jednak aby promocja była skuteczna, musi spełniać kilka warunków – poniżej analizujemy kilka najważniejszych.

TV kusi e-commerce

Internet i telewizja nie od dziś idą w parze. Od dawna firmy, których głównym polem działania jest Internet, z powodzeniem reklamują się w prasie i telewizji. Wsparcia szczególnie szukają w początkowej fazie działalności. Reklama telewizyjna wciąż może liczyć na dużą liczbę odbiorców. W jednej chwili o najbardziej pożądanej porze dnia można dużej widowni przedstawić swoją ofertę. W ten sposób można szybko zbudować prestiż marki i zyskać zaufanie nowych klientów. Warto pamiętać, że telewizja wciąż cieszy się niesłabnącą estymą. Ludzie są przekonani, że firma, która decyduje się na taki krok, jest wiarygodna i można bez ryzyka skorzystać z jej usług.

Oczywiście to rozwiązanie dla biznesów nieco zasobniejszych, dla przedsiębiorców tzw. garażowych niedostępne. Mając na uwadze środki, jakie trzeba przeznaczyć na promocję w tym kanale, należy starannie przemyśleć całe przedsięwzięcie, tak aby było jak najbardziej efektywne. Tę trudno zmierzyć, choć coraz więcej jest instytucji, które próbują precyzyjnie ustalić skuteczność kampanii telewizyjnej w doniesieniu do e-commerce.

  1. Wybierz optymalne miejsce promocji, tak aby trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Większość sklepów internetowych to mali przedsiębiorcy oferujący bardo specjalistyczny asortyment, dlatego dla nich najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty jednego z kilkudziesięciu telewizyjnych kanałów tematycznych. Emisja reklam w nich jest zdecydowanie tańsza niż w kanałach ogólnych.
  1. Rezerwuj czas antenowy przed południem i po południu. Według ekspertów o tej porze ludzie są bardziej skłonni zajrzeć do sieci w celu zapoznania się z informacją o reklamowanym produkcie w TV niż w czasie tzw. Prime Time. Wieczorem są bardziej rozproszeni, zajęci domowymi obowiązkami. Ponadto większą klikalność można osiągnąć zamieszczając spot na końcu bloku reklamowego.
  1. Dostosuj długość reklamy do budżetu i specyfiki branży. Według powszechnej opinii, optymalna długość spotu to 20 – 30 sekund. Nie ma sensu absorbować uwagi widzów dłużej. Modnym trendem jest stworzenie kilku wersji spotu. W początkowej fazie emitowany jest spot w dłuższej wersji, gdzie zaprezentowana jest cała historia. Po kilku dniach wyświetlana jest krótsza wersja, która przedstawia niektóre, najważniejsze elementy historii. Całość jest już znana i odbiorca sam sobie ją dopowiada w wyobraźni.
  1. Przygotuj serwer na zwiększone obciążenie wywołane reklamą telewizyjną. Z reguły większość osób zagląda do sieci zaraz po emisji reklamy. Nic tak nie irytuje, jak brak dostępu do strony. Ponadto firma powinna przygotować się na terminową realizację większej ilości zleceń.
  1. Zsynchronizuj kampanię telewizyjną z działaniami promocyjnymi prowadzonymi w sieci, szczególnie w zakresie SEO. Z praktyki wynika, że wraz z emisją kolejnych spotów wzrasta ilość zapytań w wyszukiwarce. Dlatego warto dopasować słowa kluczowe używane w reklamie telewizyjnej do tych stosowanych w ramach SEO.
  1. Dostosuj stronę internetową do kampanii w TV, tak aby potencjalny klient mógł szybko znaleźć reklamowany produkt.
  1. Analizuj kampanię na każdym etapie. Należy monitorować zarówno dane pochodzące od instytucji zajmujących się mierzeniem oglądalności, jak i wskaźniki efektywności (liczba wejść na stronę czy liczba zamówień).
  1. Pracuj nad zwiększeniem efektywności. Eksperci wskazują, że w przypadku każdej kampanii trzeb nieustannie optymalizować budżet, tak aby przy zaangażowaniu mniejszych środków osiągnąć porównywalne lub lepsze efekty.

Podsumowanie

Reklamowanie sklepów internetowych w TV to rzecz powszechna. Przy zachowaniu pewnych warunków to bardzo skuteczne przedsięwzięcie. W większości przypadków przedsiębiorcy sięgają po spoty reklamowe w początkowej fazie działalności, kiedy chcą w szybkim czasie dotrzeć z informacją o ofercie do dużej rzeszy odbiorców. Pomimo wielu zmian społecznych (nowych sposobów spędzania wolnego czasu, mody na aktywny wypoczynek, popularności Internetu), ciekawy program telewizyjny (najczęściej to transmisja jakiegoś wydarzenia kulturalnego lub sportowego) jest w stanie przyciągnąć w tym samym czasie uwagę kilku lub nawet kilkunastu milionów widzów. Nierzadko przedstawiciele branży e-commerce wskazują, że sięgają po reklamę telewizyjną, ponieważ chcą poszerzyć bazę klientów. Skupiając się na działaniach promocyjnych tylko w sieci, wyczerpali już potencjał wzrostu.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Storytelling w reklamie
Next Reklama Video na Facebooku – o czym pamiętać i na co uważać

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Czym jest crowdsourcing?

Crowdsourcing jest to proces polegający na angażowaniu konsumentów w działanie marek. Polega on na tym, że dana organizacja przeprowadza tak zwany outsourcing (czyli wyodrębnienie niektórych funkcji w celu przekazania ich do

Strategia 0 Comments

Sposoby pozyskiwania informacji zwrotnej od klientów

Każda organizacja do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje informacji zwrotnej odnośnie swoich przedsięwzięć, zarówno od swoich pracowników, jak i klientów. Firmy starają się pozyskiwać ją od dawna różnymi sposobami. Obecnie, dzięki rozwojowi

E-commerce 0 Comments

Już 26 proc. Polaków kupuje w sieci przez urządzenia mobilne. To rozwija e-handel

Coraz więcej Polaków robi zakupy w sieci przez smartfony i tablety. W najbliższym czasie ten segment klientów ma szansę stać się siłą napędową rynku e-commerce. Firmy działające na rynku chcą im to ułatwić, oferując

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź