Pierwsza kampania reklamowa – jakie medium wybrać?

Pierwsza kampania reklamowa – jakie medium wybrać?

Reklama ma niezwykle istotny wpływ na rozwój biznesu. Zakładając nową firmę lub planując pozyskanie większej liczby klientów, będziemy musieli prędzej czy później zetknąć się z problemem wyemitowania pierwszej reklamy naszych produktów bądź usług. Jakie medium wybrać, aby najskuteczniej dotrzeć do naszych odbiorców i zmieścić się w zakładanym budżecie?

Telewizja

Telewizja wciąż pozostaje najdroższym medium. Wyemitowanie 30 sekundowego spotu reklamowego w wiodących stacjach telewizyjnych w tzw. „prime time” kosztuje około kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jeżeli posiadamy wystarczające fundusze, to może się to okazać opłacalna inwestycja. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką skutecznością i poziomem zapamiętania przekazu. Aby nasz spot odniósł sukces musi w nieszablonowy sposób angażować uwagę widzów. Komunikat powinien również systematycznie się powtarzać, aby został zapamiętany. W wypadku gdy nasz budżet nie pozwala nam na emisję reklamy w popularnych stacjach telewizyjnych, możemy wybrać ofertę skierowaną do konkretnej grupy osób oglądającej kanały tematyczne. Telewizja to najlepszy sposób na poprawienie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki. Trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach tego medium. Większość telewizorów nie posiada możliwości interakcji z widzem, więc nie możemy przenieść go od razu do naszej strony internetowej lub dalszego rozwinięcia tematu.

Radio

Radio jest zazwyczaj tłem dla wykonywanych przez nas codziennych czynności takich jak: sprzątanie, gotowanie czy jazda samochodem. Kluczem do zwrócenia uwagi słuchaczy i zapamiętania przekazu jest połączenie ciekawego tekstu i warstwy słowno-muzycznej. Najlepsze reklamy radiowe już po pierwszym kontakcie zapadają odbiorcy w pamięć i towarzyszą mu przez najbliższe dni. Koszt emisji reklamy może zaczynać się już od kilkuset złotych, jednak w ogólnokrajowych stacjach radiowych to już wydatek rzędu kilku, kilkunastu tysięcy złotych. Pomimo dynamicznego rozwoju nowych mediów słuchalność radia stale cieszy się dużą popularnością. Warto zwrócić uwagę, iż w przeciwieństwie do telewizji najwięcej słuchaczy występuje w godzinach porannych. Wtedy również koszty emisji reklam są najwyższe.

Prasa

Pomimo gwałtownego spadku czytelnictwa prasy w ostatnich latach, wciąż wiele firm planuje reklamowe się właśnie za pośrednictwem tego medium. Tradycyjna reklama w prasie nie posiada możliwości wejścia w interakcję z użytkownikiem poprzez dźwięk czy poruszający się obraz. Wydawać by się mogło, że przez to stoi na straconej pozycji w porównaniu do innych mediów. Reklama radiowa jednak jest uznawana za jedną z najbardziej opiniotwórczych i wzbudza duże zaufanie wśród czytelników. Bogaty wybór różnego rodzaju czasopism na polskim rynku wydawniczym pozwala nam na dobranie czasopisma z grupą czytelników najbardziej zbliżonych do naszych potencjalnych klientów. Cena podobnie jak w przypadku reklamy radiowej zależy od zasięgu, nakładu oraz prestiżu danego wydawnictwa. Planując kampanię reklamową w prasie warto zwrócić uwagę na rozwój technologiczny tego medium na przestrzeni ostatnich kilku lat. Większość gazet posiada już swoje wydania internetowe, co rodzi dodatkowe możliwości wejścia w interakcję z użytkownikiem.

Internet

Reklama w Internecie daje zdecydowanie największą różnorodność przekazu. Możemy wyemitować zarówno tradycyjny baner, animację, film video jak i przeprowadzić konkurs, stworzyć aplikację czy artykuł reklamujący nasz produkt. Niewątpliwą zaletą reklamy internetowej jest jej niski koszt oraz skuteczność. Pozwala ona dotrzeć nam do klientów nawet dziesięciokrotnie taniej, niż w przypadku tradycyjnych nośników. Internet pozwala nam również najbardziej precyzyjnie określić grupę odbiorców reklamy, zarówno pod względem miejsca zamieszkania, jak i zainteresowań. Co najważniejsze reklama internetowa przenosi odbiorcę od razu do strony klienta skąd już prosta droga do dokonania zakupu.

Jak zaplanować pierwszą kampanię reklamową?

Z uwagi na bogactwo form oraz nośników reklamowych, wybranie najskuteczniejszej drogi dotarcia do klientów wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy i umiejętności przewidywania zachowań konsumentów. Warto również mieć pomięcie na temat ogólnych cen rynkowych usług reklamowych. Aby najskuteczniej wykorzystać posiadany budżet reklamowy warto skorzystać z oferty Domów Mediowych, które posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu tego typu działań. Dom Mediowy Vamos Media oferuje tworzenie skutecznych kampanii reklamowych oraz zakup mediów w korzystnej ofercie cenowej. Dużą zaletą firmy jest różnorodność współpracy, dzięki czemu nawet klienci z niewielkim budżetem otrzymają właściwe wsparcie i pomoc przy najbardziej efektywnym rozplanowaniu działań.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Komunikacja marketingowa w social media – kilka porad dla początkujących
Next Jak udoskonalić korporacyjnego bloga – 10 praktycznych wskazówek

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Komandor uwodzi funkcjonalnością

Pokochaj Komandora – to nie oferta biura matrymonialnego lecz hasło kampanii marketingowej firmy Komandor, wiodącego producenta zabudowy wnętrz. Marka uwodzi kreacją trzech linii produktowych: Classic, Gold, Vip oraz zmysłowym, bezramowym

Trendy 0 Comments

Landing page – skuteczny sposób, nie tylko na zdobycie nowych klientów

Tworzenie landing page to ostatnio bardzo modny sposób pozyskiwania nowych klientów w sieci. Czym jest tzw. strona lądowania, jak działa i jak ją przygotować – podpowiadamy w poniższym artykule. Landing

Content marketing 0 Comments

Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami

Content Marketing to obecnie najskuteczniejsze i najbardziej efektywne narządzie w komunikacji z klientami. Pozwala zbudować zaufanie i lojalność, a to wartości najważniejsze dla marek, które chcą nieustannie utrzymywać się na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź