Organizowanie wyjazdów integracyjnych – co warto wiedzieć?

Organizowanie wyjazdów integracyjnych – co warto wiedzieć?

Rynek organizatorów integracyjnych imprez firmowych to rozwijająca się branża. Osoby chcące przetrwać w tym biznesie muszą trzymać rękę na pulsie w związku z nieustannie zmieniającymi się trendami.

Ich zadanie jest o tyle niełatwe, że poza dostarczeniem swoim klientom rozrywki, powinni także rozwijająco wpłynąć na dany zespół. Jakie korzyści powinien zatem przynieść profesjonalnie zorganizowany wyjazd?

Jasne i ciemne strony integracji

Dobrze zorganizowana impreza integracyjna ma przede wszystkim przysłużyć się zbudowaniu silnych więzi w zespole, wytworzonych dzięki wspólnym przeżyciom wykraczającym poza codzienne przebywanie w biurze. Organizatorom najczęściej zależy także na tym, by pracownicy zżyli się nie tylko z innymi członkami zespołu, ale i samą firmą. Nie bez znaczenia jest też funkcja odstresowująca – odpowiednio zaplanowany event powinien także pomóc rozładować napięcie nagromadzone w toku pracy. Na organizatorach spoczywa odpowiedzialne zadanie, gdyż niewłaściwie dobrany plan wyjazdu może przynieść efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego. W powszechnej świadomości wyjazd integracyjny nierzadko postrzegany jest jako nieprzyjemny obowiązek, do którego wszyscy przymuszani zostają przez kierownictwo. Taki wizerunek imprezy integracyjne zawdzięczają nieudolnie zorganizowanym eventom, podczas których uczestnicy byli znudzeni i sfrustrowani.

Mnogość atrakcji

Jak więc sprawić, by wszyscy wrócili z wyjazdu zadowoleni, zrelaksowani i zmotywowani do dalszej pracy? Przede wszystkim należy odpowiednio dobrać rodzaj rozrywki do konkretnego zespołu. Firmy eventowe oferują tak szeroki zakres atrakcji, że nie powinno stanowić to większego problemu. Nierzadko też korzystają z usług innych profesjonalistów, sprawdzonych na rynku. W grę wchodzą przykładowo firmy (np. Tropic) produkujące fajerwerki – Warszawa i większe miasta mogą korzystać nie tylko z wyrobów, ale i usług firm z branży pirotechnicznej.

Jednym z popularnych rodzajów aktywności integrującej jest tzw. CSR, czyli wspólna, dobroczynna działalność społeczna. Taka aktywność wyjątkowo dobrze wpływają na poziom zgrania zespołu. Nie brakuje jednak rozwiązać z zakresu bardziej „szalonych” atrakcji: agencje oferują organizowanie drużynowych potyczek w paintball czy np. biegi przez skomplikowane tory przeszkód. Na zakończenie nierzadko pozostawiane są te najbardziej rozrywkowe wydarzenia, jak występy kabaretów (czasem z naprawdę wysokiej półki) czy pokazy sztucznych ogni.

Istotne jest, by przy dobieraniu atrakcji brać pod uwagę preferencje całego zespołu. Dlatego właśnie najlepsze firmy eventowe na początku planowania zbierają szczegółowe informacje o uczestnikach – wszystko po to, by wyjazd był nie tylko przyjemny, ale i także efektywny.

Previous Po co Twojej firmie blog?
Next Flota samochodowa i jej rola w twojej firmie

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Jak odnieść sukces w Video Marketingu – kilka praktycznych wskazówek

Rok 2015 stoi pod znakiem Video Marketingu. Jeden z ekspertów od marketingu online ujął to doskonale: „Przyciska odtwarzania jest obecnie jednym z najbardziej przekonujących wezwań do działania w sieci”.  O

Trendy 0 Comments

Jak określić modelowych odbiorców (persony) w strategii Content Marketingowej

Perfekcyjne wyznaczenie grupy docelowej to sine qua non skuteczności każdej strategii marketingowej. W Content Marketingu najbardziej optymalnym sposobem w tym względzie jest precyzyjne naszkicowanie modelowych odbiorców treści (zbudowanie person). Content

Strategia 0 Comments

Jak powstaje reklama na billboardzie?

Współcześnie z reklamą mamy do czynienia właściwie na każdym kroku: na ulicach osoby wręczają nam ulotki, w telewizji cały czas emitują coraz to nowsze, bardziej pomysłowe spoty reklamowe, nawet na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!