Organizowanie wyjazdów integracyjnych – co warto wiedzieć?

Organizowanie wyjazdów integracyjnych – co warto wiedzieć?

Rynek organizatorów integracyjnych imprez firmowych to rozwijająca się branża. Osoby chcące przetrwać w tym biznesie muszą trzymać rękę na pulsie w związku z nieustannie zmieniającymi się trendami.

Ich zadanie jest o tyle niełatwe, że poza dostarczeniem swoim klientom rozrywki, powinni także rozwijająco wpłynąć na dany zespół. Jakie korzyści powinien zatem przynieść profesjonalnie zorganizowany wyjazd?

Jasne i ciemne strony integracji

Dobrze zorganizowana impreza integracyjna ma przede wszystkim przysłużyć się zbudowaniu silnych więzi w zespole, wytworzonych dzięki wspólnym przeżyciom wykraczającym poza codzienne przebywanie w biurze. Organizatorom najczęściej zależy także na tym, by pracownicy zżyli się nie tylko z innymi członkami zespołu, ale i samą firmą. Nie bez znaczenia jest też funkcja odstresowująca – odpowiednio zaplanowany event powinien także pomóc rozładować napięcie nagromadzone w toku pracy. Na organizatorach spoczywa odpowiedzialne zadanie, gdyż niewłaściwie dobrany plan wyjazdu może przynieść efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego. W powszechnej świadomości wyjazd integracyjny nierzadko postrzegany jest jako nieprzyjemny obowiązek, do którego wszyscy przymuszani zostają przez kierownictwo. Taki wizerunek imprezy integracyjne zawdzięczają nieudolnie zorganizowanym eventom, podczas których uczestnicy byli znudzeni i sfrustrowani.

Mnogość atrakcji

Jak więc sprawić, by wszyscy wrócili z wyjazdu zadowoleni, zrelaksowani i zmotywowani do dalszej pracy? Przede wszystkim należy odpowiednio dobrać rodzaj rozrywki do konkretnego zespołu. Firmy eventowe oferują tak szeroki zakres atrakcji, że nie powinno stanowić to większego problemu. Nierzadko też korzystają z usług innych profesjonalistów, sprawdzonych na rynku. W grę wchodzą przykładowo firmy (np. Tropic) produkujące fajerwerki – Warszawa i większe miasta mogą korzystać nie tylko z wyrobów, ale i usług firm z branży pirotechnicznej.

Jednym z popularnych rodzajów aktywności integrującej jest tzw. CSR, czyli wspólna, dobroczynna działalność społeczna. Taka aktywność wyjątkowo dobrze wpływają na poziom zgrania zespołu. Nie brakuje jednak rozwiązać z zakresu bardziej „szalonych” atrakcji: agencje oferują organizowanie drużynowych potyczek w paintball czy np. biegi przez skomplikowane tory przeszkód. Na zakończenie nierzadko pozostawiane są te najbardziej rozrywkowe wydarzenia, jak występy kabaretów (czasem z naprawdę wysokiej półki) czy pokazy sztucznych ogni.

Istotne jest, by przy dobieraniu atrakcji brać pod uwagę preferencje całego zespołu. Dlatego właśnie najlepsze firmy eventowe na początku planowania zbierają szczegółowe informacje o uczestnikach – wszystko po to, by wyjazd był nie tylko przyjemny, ale i także efektywny.

Previous Po co Twojej firmie blog?
Next Flota samochodowa i jej rola w twojej firmie

Może to Ci się spodoba

Strategia

Analiza danych w branży Retail – jak efektywnie zarządzać siecią sprzedaży?

Branża detaliczna charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem, a co za tym idzie – dużą liczbą źródeł danych o kondycji firmy, klientach czy najbliższym otoczeniu przedsiębiorstwa. Pojawia się pytanie, jak zintegrować rozproszone

Strategia 0 Comments

Google Shopping – przyszłość promocji w branży e-commerce

Nowa usługa Google pod nazwą Shopping ma szansę zrewolucjonizować rynek e-commerce. Jedni mają nadzieją, że wyrówna potencjał indywidualnych sprzedawców, inni zaś się boją, że ten potentat z Mountain View będzie

Reklama internetowa 0 Comments

Na czym polega content marketing?

Dotychczas reklama miała przekazywać konkretne treści, ale nie wywoływała praktycznie żadnych spektakularnych reakcji (np. zachwyt, uznanie dla kreatywności, znaczny przypływ zysków, większe zainteresowanie usługami). Była podstawowym narzędziem dla początkujących przedsiębiorców

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź