Opinie w Google Moja Firma – poradnik od Grupy TENSE

Opinie w Google Moja Firma – poradnik od Grupy TENSE

Obok płatnej promocji w Google Ads, pozycjonowania oraz działań w mediach społecznościowych, każdy przedsiębiorca powinien pomyśleć o jeszcze jednym kanale komunikacji z klientami. O czym mowa? O aktywnym prowadzeniu profilu w Google Moja Firma. Z tego poradnika od Grupy TENSE dowiesz się, dlaczego powinieneś pozyskiwać opinie na wizytówce, a także poznasz kilka prostych trików, które przydadzą Ci się w jej codziennej obsłudze.

Czym jest Google Moja Firma?

To jeden z najszybciej rozwijających się projektów w portfolio Google’a. Nie bez powodu uważany jest za przydatną funkcjonalność. Z większą lub mniejszą świadomością z Google Moja Firma mieli styczność wszyscy, którzy posługują się wyszukiwarką oraz mapami od Google’a. Jak jednak mieć pożytek z tego narzędzia, prowadząc własny biznes? Co daje założenie Google Moja Firma, potocznie nazywanej wizytówką?

Budowa i kreacja wizerunku marki

Jak to zrobić? Przede wszystkim uzupełnij najważniejsze informacje o działalności firmy. Co więc powinieneś umieścić na wizytówce?

  1. Pełną i rozpoznawalną nazwę marki.
  2. Dokładny adres siedziby.
  3. Krótki opis firmy.
  4. Kategorie opisujące rodzaj działalności.
  5. Godziny otwarcia.
  6. Dane kontaktowe.
  7. Produkty oraz usługi.
  8. Aktualne zdjęcia – budynku i wnętrza firmy, pracowników, asortymentu, sprzętu. Można się również pokusić o stworzenie i dodanie wirtualnego spaceru po siedzibie.

Dzięki temu łatwo zadecydujesz, z czym i jak użytkownikom wyszukiwarki będzie kojarzyła się Twoja firma po tym, jak wpiszą w Google jej nazwę lub – jeśli będzie na to szansa – konkretne słowa kluczowe.

Pamiętaj, że internauta, który widzi rzetelnie wypełniony profil, chętniej skorzysta z Twoich usług, a później może pozostawić opinię – podkreśla Piotr Michalak, Doradca ds. Rozwoju Biznesu w Grupie TENSE.

Google często samo przypomina o tej możliwości. Zdarza się również, że po odwiedzeniu danej lokalizacji Lokalny Przewodnik otrzymuje pytania związane z profilem działalności firmy. Jeśli chodzi o restaurację, mogą dotyczyć panującej w niej atmosfery, opcji rezerwacji stolików czy szybkości dostawy.

Założenie Google Moja Firma trwa kilka minut. Musisz jednak fizycznie zweryfikować adres, który umieszczasz na wizytówce. W ciągu dwóch tygodni Google wyśle Ci kod potwierdzający na dane, które mu podałeś. Dzięki temu będziesz mógł rozpocząć prowadzenie profilu – w tym zachęcać do wystawiania pozytywnych opinii.

Komunikacja z klientami

Google Moja Firma umożliwia również wygodną komunikację z potencjalnymi klientami na kilka sposobów.

W aplikacji na smartfonie lub w panelu zarządzania wizytówką w przeglądarce możesz włączyć obsługę odbierania wiadomości. Dzięki temu internautom, którzy trafili na profil Twojej firmy, wyświetli się specjalny przycisk zachęcający do kontaktu na czacie.

Jeśli zależy Ci na dodatkowej interakcji z klientami i przyciągnięciu ich uwagi, dodawaj wpisy z Call to Action (wezwaniem do działania), które wyświetlą się pod wizytówką Google Moja Firma. Mogą one dotyczyć eventów, przybliżać specyfikę danej usługi i produktu czy też oferować dedykowane promocje. Oprócz tekstu z emoji możesz dodać kilka zdjęć, grafiki czy filmy.

Jak widzisz, GMF dąży do komunikacji dwustronnej.

Na każdą dodaną opinię warto odpowiadać. To dobra praktyka, którą zawsze rekomendujemy naszym klientom – zaznacza Michalak z Grupy TENSE.

Analityka

Ponadto w panelu GMF znajdziesz osobną zakładkę do sprawdzania:

  • słów kluczowych, po których użytkownicy znajdują profil Twojej firmy,
  • statystyk wyszukiwania bezpośredniego, jak i odkrywania wizytówki w Mapach,
  • analizy działań na Google Moja Firma – zapytań o trasę dojazdu, wykonanych połączeń telefonicznych, a także przejść na stronę internetową.

Dlaczego warto dbać o opinie w Google Moja Firma?

Główna zależność jest bardzo prosta. Im więcej pozytywnych opinii na profilu tym mocniejsze zaufanie u potencjalnych klientów. Zdecydowanie lepiej mieć pierwszy kontakt z marką, która oceniana jest na 4,8 przez 150 internautów niż 5,0 przez kilka osób. Dlatego warto dbać o pozytywny feedback od samego początku od założenia wizytówki niż później zastanawiać się, jak usunąć opinię z Google Moja Firma. Duża liczba wysokich opinii (4-5 gwiazdek) to większe prawdopodobieństwo, że wizytówka wyświetli się wśród trzech pierwszych propozycji w wyszukiwarce.

Stawiaj na naturalność opinii

Pamiętaj, że ilość musi iść w parze z jakością! Nie dodawaj fake’owych opinii, gdyż jest to sprzeczne z regulaminem Google’a.

Zazwyczaj łatwo można zauważyć nienaturalność recenzji. Nagły przyrost pozytywnych opinii to tylko pierwszy znak dla użytkowników, że jest z nimi coś nie tak! Dlatego warto inwestować w WoMM, czyli Word of Mouth Marketing – w Polsce znany jako marketing rekomendacji. Opiera się na docieraniu do odbiorców z grupy docelowej i generowania tak zwanego buzzu. Wywołuje on pozytywne reakcje, w tym dodawanie opinii z własnej, nieprzymuszonej woli przez użytkowników.

Jak usunąć opinie z Google Moja Firma?

Co jednak zrobić, gdy konkurencja dodaje negatywne opinie lub złośliwy klient ocenia dobrze wykonaną usługę na… jedną gwiazdkę? Odpowiedź nie jest taka łatwa, jak mogłoby się wydawać. Nie da się samodzielnie usunąć opinii z wizytówki – Google daje Ci nią zarządzać, ale nie masz na wszystko wpływu.

Jedynym sposobem na pozbycie się z profilu fałszywej opinii jest oficjalne zgłoszenie się do pomocy Google’a. Zamiast panikować lub niepotrzebnie się denerwować, sprawdź zasady dotyczące zamieszczania opinii w Google Moja Firma. Jeśli faktycznie treść recenzji narusza przyjęte standardy – wtedy zgłoś ją do supportu. Pozostaje Ci jedynie uzbroić się w cierpliwość, bo… tylko Google wie, jak ocenia prawdziwość opinii oraz ile ma czasu na rozpatrzenie Twojej prośby. Dodatkowo możesz oznaczyć opinię kciukiem do dołu, a także odpowiedzieć na nią w uprzejmy sposób – na przykład zachęcając klienta do kontaktu. Takie wyjaśnienie sprawy często sprawia, że użytkownik sam z siebie usuwa negatywną recenzję.

Jak zachęcić do dodawania opinii?

Z zasady najprostszym zadaniem, a jednocześnie najtrudniejszym w praktyce, jest zadowolenie klienta.

Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, dlatego najlepiej testować różne rozwiązania – komentuje Hugon Szulczewski, Manager Działu Handlowego w Grupie TENSE. – Najczęściej spotyka się prośby o wystawienie opinii, umieszczanie kodów QR do Google Moja Firma na materiałach promocyjnych, a także linkowanie do wizytówki ze strony internetowej, mediów społecznościowych i stopki w e-mailu – dodaje Hugon Szulczewski.

Opinie nie takie straszne, jak je malują

Obsługa profilu na Google Moja Firma wymaga dużego zaangażowania, ale warto podejść do niej kompleksowo. Efekty poświęconego czasu zazwyczaj są nieocenione przy wywołaniu pierwszego, pozytywnego skojarzenia z Twoją marką. Odpowiedź na pytanie, czy warto pozyskiwać pozytywne opinie, jest więc tylko jedna. Oczywiście, że tak!

Jeśli jednak nie wiesz, jak sobie poradzić z optymalizacją wizytówki lub chcesz poznać szczegółowe porady – nie wahaj się sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Skontaktuj się z Grupą TENSE już teraz!

Previous Na czym polega pozycjonowanie?
Next Wątpliwości przedsiębiorców związane kwalifikowaniem wydatków jako koszty uzyskania przychodu w czasie trwania pandemii

Może to Ci się spodoba

Content marketing 0 Comments

10 najpopularniejszych formatów w Content Marketingu

Content Marketing to strategia, która według ekspertów w przyszłości całkowicie zdominuje komunikację marketingową. Internet w tym względzie oferuje ogromne możliwości. Nie tylko w zakresie możliwych sposobów dystrybucji, ale także różnorodności

Trendy 0 Comments

Papierowe torby świąteczne – bądź eko!

Niezależnie od tego, czy planujemy wręczyć prezenty swojej rodzinie, znajomym, czy też stałym klientom – nic tak nie mówi o naszym podejściu do planety, jak wybór ekologicznego opakowania prezentu. Torby

Trendy 0 Comments

Optymalizacja treści na YouTube – kilka praktycznych porad

Dla wielu ludzi, szczególnie młodego pokolenia, Internet to okno na świat. Zastąpił im książki, prasę, radio i telewizję. Serwis YouTube to swego rodzaju telewizja XXI wieku. Nie dziwi więc fakt,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź