Oklejanie samochodów w służbie reklamy
Car wrapping od dawna wykorzystywany jest w branży reklamowej. Zobacz, co to jest oklejanie reklamowe aut i jakie oferuje korzyści?
Samochód – nośnik reklamy
Car wrapping, czyli oklejanie aut specjalną folią, to nie tylko sposób na zmianę koloru auta czy ochronę lakieru, ale także prosty i szybki sposób na zmianę praktycznie każdego pojazdu wykorzystywanego w firmie w nośnik reklamy. Dzięki wykorzystaniu aut, jako mobilnych nośników reklamy, firma z komunikatem może dotrzeć do dużej i różnorodnej grupy potencjalnych klientów. Odbiorcami będą zarówno mieszkańcy wsi i miasteczek, jak i przechodnie, kierowcy innych aut czy pasażerowie komunikacji miejskiej.
Grafika reklamowa
Nowoczesne technologie związane z projektowaniem 3D i drukiem wielkoformatowym od dawna wykorzystywane są w car wrappingu reklamowym. Dzięki temu można zaprojektować, wydrukować i nanieść na auto dowolną grafikę w rozmiarze dostosowanym do wielkości i rodzaju auta. Optymalna ekspozycja grafiki reklamowej na aucie będzie decydowała o czytelności komunikatu, a co za tym idzie o skuteczności działań, dlatego każdy projekt jest tworzony według indywidualnych potrzeb. Należy jednak pamiętać, że dopasowanie grafiki do specyfiki pojazdu to nie jest jedyny czynnik decydujący o możliwości realizacji założonych celów marketingowych. Znacznie ważniejsze jest, aby grafika wywoływała efekt „wow”, to znaczy była na tyle atrakcyjna i oryginalna, by przechodnie i inni uczestnicy ruchu sami odwracali się za jadącym autem z tą reklamą.
Auta flotowe
Car wrapping to także doskonały sposób na zmianę pojazdów flotowych w nośniki elementów identyfikacji wizualnej firmy. Firmowa flota (auta kurierskie, auta serwisowe, TAXI itp.) to dla wielu firm wizytówka firmy w przestrzeni miejskiej. Ilość aut flotowych, ich klasa i zewnętrzny wygląd to wszystko faktory, które będą określały potęgę firmy. Oklejone auta flotowe w elementy identyfikacji wizualnej firmy to doskonały sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki w świadomości społecznej i umocnienie jej pozycji na rynku. Auto flotowe w barwach firmy poruszające się na co dzień po drogach budują zaufanie do firmy, jako odpowiedzialnego partnera, któremu można powierzyć każde zadanie.
Dlaczego warto?
Reklamowe oklejanie samochodów to zarówno skuteczny, jak i efektywny sposób na zamianę firmowych pojazdów w nośniki reklamy.
Skuteczność – mobilne nośniki reklamy, takie jak firmowe auta, to dzisiaj bardzo popularny trend w marketingu. Ich siła oddziaływania wynika z faktu, że niejako same podążają za potencjalnymi odbiorcami i wkraczają mimowolnie w ich w pole widzenia. Z ich pomocą firma z komunikatem reklamowym może dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców. Trzeba pamiętać, że auta firmowe jeżdżą w różnych godzinach dnia po wielu ulicach miast oraz docierają do różnego rodzaju miejsc i punktów oddalonych od firmy.
Efektywność – zamiana auta firmowego w nośnik reklamy to bardzo szybki i relatywnie niedrogi zabieg, dlatego całe przedsięwzięcie z wykorzystaniem floty samochodowej w reklamie jest intratną inwestycją. Przy stosunkowo niewielkim budżecie można osiągnąć całkiem satysfakcjonujące efekty. Trzeba pamiętać, że jedyny koszt to zaprojektowanie, wydrukowanie i aplikacja folii z grafiką na auto. To jedyny i jednorazowy koszt, w tym zakresie firma nie ponosi dodatkowych opłat związanych koniecznością wynajęcia nośnika, tym jest auto, którego koszty są już wliczone w prowadzenie działalności gospodarczej.
Rodzaje foli
Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów folii wykorzystywanych w reklamowym oklejaniu aut. Rodzaj zastosowanego środka zależny jest od przeznaczenia:
– folia wylewna, tego rodzaju folie polimerowe charakteryzują się dużą uniwersalnością, można na nich zamieścić dowolną grafikę reklamową, a potem dzięki dużej elastyczności można nakleić ją praktycznie na każdy rodzaj pojazdu, niezależnie od budowy, liczby krzywizn i wytłoczeń na nadwoziu.
– folia monomeryczna przeznaczona do oklejania płaskich powierzchni (burty i drzwi samochodów dostawczych, autobusów itp.).
– laminat głównie służy do zabezpieczenia grafiki reklamowej przed uszkodzeniami mechanicznymi, pozwala także przez długi czas zachować żywą kolorystykę wydruku.
– folia OWV (One Way Vision – widoczna z jednej strony) stosowana jest do oklejania reklamą szyb samochodowych, nie zasłania widoku kierowcy i pasażerom.
– folia carbon, zapewnia wizualny efekt włókna szklanego.
– folia ploterowa wykorzystywana jest przy prostej reklamie, najczęściej stosowana w naklejaniu na auto danych teleadresowych.
– folia odblaskowa stosowana w przypadku pojazdów wykorzystywanych zarówno w nocy, jak i w trudnych warunkach atmosferycznych (pojazdy specjalne: karetki pogotowia ratunkowego, pojazdy straży pożarnej, pojazdy pomocy drogowej itp.)
Podsumowanie
Atrakcyjna reklama na aucie to sposób na wyróżnienie się w przestrzeni miejskiej i możliwość szybkiego dotarcia do dużej grupy potencjalnych klientów. To bardzo efektywne narzędzie, stosowane przez firmy coraz częściej nie tylko w zakresie pozyskiwania nowych klientów, ale także kreowania wizerunku.
Może to Ci się spodoba
Najpopularniejsze formaty plików do druku
TIF, JPG, GIF, PNG czy PSD i inne. Każdy z tych formatów ma swoje charakterystyczne właściwości i przydaje się w zależności od ostatecznego celu, do którego będzie wykorzystany dany plik.
Blog – zarób swój pierwszy milion
Zarabianie w internecie stało się niezwykle modne. Sieć www daje nam nieograniczone pole do tego, abyśmy dorobili się przysłowiowego miliona. Jednym z pomysłów na to, aby zacząć zarabiać w sieci,
Internetowe serwisy branżowe w Content Marketingu
Content Marketing to obecnie jedna z najpopularniejszych strategii w komunikacji marek z klientami. W zakresie publikacji wartościowych treści ogromną rolę odgrywają internetowe serwisy branżowe, które skupiają nie tylko ekspertów, ale
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!