Nowoczesne płatności – na co warto postawić w 2016 roku?
Początek roku to dla sklepów internetowych bardzo dobry czas, aby przeanalizować główne trendy w sektorze e-płatności. Czy operatorzy wpłat online zaskoczą nowymi rozwiązaniami? Na co powinni zwrócić uwagę otwierający e-sklepy w 2016 roku?
Eksperci od e-commerce wskazują, że 2016 rok upłynie pod znakiem:
- Płatności mobilnych
- Optymalizowania ścieżki płatności
- Płatności odroczonych i ratalnych
- Płatności Międzynarodowych
- Sprzedaży wielokanałowej
Już raporcie IDC wskazywano, że w 2016 r. dostęp do internetu będzie miało 3,2 miliarda ludzi. 2 miliardy będzie korzystać z sieci z poziomu urządzenia mobilnego. To nie wszystko. Jak przewidują eksperci, liczby te będą rosnąć – 25 proc. rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. Zwiększy się także popularność mobilnych aplikacji zakupowych – zgodnie z danymi Ceneo.pl i TNS Polska (raport „E-zakupy 2015”), już teraz aż 84% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z tego typu rozwiązań.
Tendencje te dostrzegają operatorzy płatności i stąd coraz więcej ciekawych rozwiązań dla serwisów i sklepów online, z których na uwagę zasługują m.in. responsywna bramka płatności czy wręcz możliwość zaszycia kanałów płatności w aplikacji mobilnej sklepu. Obie funkcje powodują, że niezależnie od urządzenia z jakiego korzysta płacący, dokonanie płatności jest dla niego łatwe i wygodne.
Dostawcy płatności online zwracają również uwagę na optymalizowanie ścieżki transakcyjnej, wprowadzając rozwiązania automatyzujące te procesy. Umacniają się także ratalne formy płatności oraz płatności odroczone. W tym miejscu warto zaznaczyć, że wg raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2015” płatności z odroczonym terminem płatności wykorzystywane są w 4% transakcji, ratalne w 5% przypadków.
– Analizując zachowania konsumentów można się spodziewać, że w 2016 r. duży nacisk zostanie położony nie tylko na płatności z poziomu urządzeń mobilnych, płatności ratalne, czy międzynarodowe. Największe znaczenie ma dla nas optymalizowanie ścieżki płatności, aby była jak najkrótsza i wygodna dla płacących. Tu z całą pewnością duże znaczenie będą mieć takie usługi, jak płatności cykliczne – mówi Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego, Dotpay.
Otwierasz e-sklep?
Otwierając e-sklep w 2016 roku zwrócić uwagę na wprowadzane formy płatności. Ważne, żeby klient mógł swobodnie dokonywać zakupów z poziomu urządzeń mobilnych, a także nie tracił zbyt dużo czasu na proces płacenia (warto wdrożyć skróconą ścieżkę płatności). Z myślą o twoim czasie, wprowadź rozwiązanie z optymalnym modelem integracji, np. poprzez API, a gdy planujesz ekspansję na rynki zagraniczne, warto byś wdrożył Płatności Międzynarodowe. Na koniec zwróć dodatkową uwagę, czy wybrany operator płatności posiada odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa oraz status Krajowej Instytucji Płatniczej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Inbound Marketing – strategia sukcesu w branży e-commerce. Kilka praktycznych porad
Wysokiej jakości produkty w dobrej cenie to nie jedyny czynnik decydujący o sukcesie w sieci. Tak było do momentu, kiedy w danym sektorze funkcjonował jeden sklep internetowy. Obecnie panuje ogromna
Faktory sukcesu w branży e-commerce
Cena to nie jedyny argument, którym można przekonać klienta do zakupu naszym w sklepie internetowym. Co wpływa na sukces w branży e-commerce – podpowiadamy w poniższym tekście. Cena to nie
Najnowsze trendy e-Commerce i m-Commerce na targach e-Meeting
Już 5 maja 2015 r. zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie łączące e-Commerce i rynek mobile w jednym miejscu. Spotykamy się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, aby porozmawiać z ekspertami i
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!